alfa146ts

Re: RE: 33 houd in.

di okt 30, 2007 01:37

Wat ik kon horen liep hij niet op 3 cylinders. Maar heb de hele week niet meer gereden :? toen ik hem wegzette op die dag deed hij het inhouden ineens niet meer. wel raar dus.
Ik weet niet in hoeverre jij op de hoogte bent maar bovenstaand kun je simpel testen door wanneer je de motor stationair laat lopen gewoon even 1 voor 1 de bougie kabels los te trekken, mocht je bij 1 van de kabels geen verschil merken zit je warm, voor de rest kun je een aantal zaken zelf doen , gewoon het brandstof systeem reinigen e.d. Zoals je het beschrijft doet het mij ook denken aan de lambdasonde, dat zou je niet verwachten en zeker niet kunnen linken maar heb 3 jaar geleden met men 146 hetzelfde gehad tijdens een buitenlandrit.Ook de tip met het resetten midels je accu kabels is zeker het proberen waard, succes!!! :thumbs:

Gebruikersavatar
Borry
Junior Member
Junior Member
Berichten: 54
Lid geworden op: za apr 01, 2006 12:14
Locatie: Wierden
Contacteer: Website

RE: 33 houd in.

wo okt 31, 2007 11:03

gister de bougies vervangen voor sprankelende nieuwe en wat ik daarna merkte liep hij gwoon weer goed, hij was alleen nog niet zo snel op het gas maar dat komt wel weer.
bedankt voor jullie tips!!!! :thumbs:

sandertje

RE: 33 houd in.

wo okt 31, 2007 16:27

liever de bougies iets eerder vervangen dan te laat...... ik heb het bij mijn motor meegemaakt. Champions vervangen door dure NGK's. Wereld van verschil, zuiniger, trekt sneller op. Ik wist niet dat bougies zoveel verschil met zich mee konden brengen.

suc6 verder!

Terug naar “Algemene Technische vragen”