Eric
Advanced Member
Advanced Member

Lekke benzinetank - Bertone

di apr 19, 2005 13:12

De tank van mijn Bert lekt op de platte rand waarmee de twee tankhelften aan elkaar zitten. Ik heb de tank uit de auto, en bij het schoonborstelen met een staalborstel zag ik aan de bovenkant van de platte rand een plekje verschijnen... en het werd groter en groter... :cry:

Heeft er iemand tips hoe ik dit kan reparen? Op het oude Forum zijn er wel eens wat posts geweest over Tanksealers, maar dat is volgens mij allemaal spul dat je in de tank moet gooien. Ik zoek eigenlijk iets om aan de buitenkant op die rand te smeren.
Zou Epoxy plamuur werken ?
SCARB 00694

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Lekke benzinetank - Bertone

di apr 19, 2005 13:18

met benzine en benzinetanks zou ik niet rotzooien met van alles. Tanksealers kunnen goed werken (rustbusters heeft op de site staan), maar dat hangt er weer vanaf of het gat niet te groot is. Dan zou ik persoonlijk voor een andere tank kiezen...
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Eric
Advanced Member
Advanced Member

di apr 19, 2005 13:56

Helemaal mee eens, ben ik ook niet van plan. Maar ik zoek dus een tanksealer die je van buitenaf kan aanbrengen. Het gaatje is miniscuul, maar genoeg om benzine door te laten zweten. Misschien dat iemand ervaringen heeft met een bepaald produkt. Ik weet dat POR-15 Epoxy Putty heeft, waarmee je gaten in tanks kan dichten.
En anders inderdaad maar op zoek naar een andere tank. Zijn er nieuwe/gereviseerde Bertone tanks te koop?
SCARB 00694

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di apr 19, 2005 14:54

er is een productiereeks nieuwe tanks geweest, even informeren bij de grote leveranciers (staat op de site van EBspares).
Ook een klein gaatje zou ik bij voorkeur met een sealer van binnenuit behandelen, meer succes op lange termijn.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

164 Q4

di apr 19, 2005 16:08

Stalen tanks kun je (vind ik) het beste gewoon dichtlassen. Goed spoelen met soda die tank en dan de tank vrijwel vol water gieten of vol laten stromen met (een licht en niet brandbaar) gas met de te lassen plek boven.
Ik heb het al regelmatig gedaan, de eerste was zo'n 10 jaar geleden en die is nu nog steeds 100% dicht. Wil je 't helemaal mooi doen, gooi je d'r ook nog een roestwerende coating achteraan.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Lekke benzinetank - Bertone

di apr 19, 2005 16:28

Stalen tanks kun je (vind ik) het beste gewoon dichtlassen. Goed spoelen met soda die tank en dan de tank vrijwel vol water gieten of vol laten stromen met (een licht en niet brandbaar) gas met de te lassen plek boven.
Ik heb het al regelmatig gedaan, de eerste was zo'n 10 jaar geleden en die is nu nog steeds 100% dicht. Wil je 't helemaal mooi doen, gooi je d'r ook nog een roestwerende coating achteraan.
Ik heb het ook eens gedaan maar je bent toch met dicht geknepen billen aan het lassen hoor. Ik zie dan allerlei `112 weekend` beelden voor mij. :D Maar het kan wel.

164 Q4

di apr 19, 2005 16:41

Ach, dat went wel. Als je 't maar goed doet kan er niks gebeuren. Toch altijd vreemd dat omstanders toch altijd weer maken dat ze wegkomen :lol: .

jwst
Member
Member

di apr 19, 2005 18:16

Ik heb hem gedicht met twee-componenten lijm speciaal voor ijzer...
Eerst een klodder erop toen een ijzerplaatje erop gedrukt en weer een klodder van het spul werd echt mooi hard. Zit er nu zo'n 2 maand op! Gat was ongeveer een halve cm bij een cm!
Succes...
AR GIULIA 2.1

jaben
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

di apr 19, 2005 19:08

Ik heb nog een gebruikte bezinetank liggen van een Bert. Absoluut niet rot, maar wel een deukje aan de bovenkant.

mvg

Joris
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di apr 19, 2005 20:47

Hoi,

Bij Prinsbredevoort zijn ze nieuw te krijgen voor :arrow: 177,68 €

http://www.alfa75parts.com/

Succes

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di apr 19, 2005 22:47

#-o :? :blue_lol:

Snap er nix van maar link is dezelfde :wink:

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

wo apr 20, 2005 15:57

Klein gaatje is een voorbode van een groter gat. Ik heb het na veel borstelen en ontroesten opgegeven en een nieuwe tank gekocht. Soldering op oude tank bleef wel goed, maar de gedachte er achter is toch minder. Ik wil van de zomer ook weer ver weg kunnen zonder gedoe dus vervangen!
Dirk - Giulia2000TS

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

zo apr 24, 2005 11:56

Je kunt het dichtmaken met kneedbaar staal. Maar je kunt ook voor een tientje of vijf bij mij een andere gaan scoren, en dat is op de lange duur wel een beter plan. Bedenk: Je tank is dus verroest. Er zit roest IN je tank. Staraks zit er roest in je benzinefilter, en wellicht in je sproeiers etc....
Kortom: je wilt het niet!
Je kunt trouwens middels een rubber mof elke willekeurige 105 tank monteren, spider, berlina, super, whatever!
Berlina is 55 liter!!! itt de andere modellen, 45 liter!
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Terug naar “Algemene Technische vragen”