LENZ
Guru
Guru
Contacteer: Website

Passing race overall

za nov 10, 2007 14:57

Heb net een sparco sprint 6 overal gekocht in maat 56, maar zitten die pakken altijd zo vervelend.
Armen en benen zijn goed, kont is te wijd , maar bovenlichaam zit veel te krap.
Kan niet eens normaal voorover buigen en al zittend naar voor buigen gaat ook moeizaam.
Bij stuur max naar links draaien begint het bij de schouders irritant te trekken.
Hals knelt ook bij het minste geringste.
Begrijp dat als je uit je stoel stapt je je pak gelijk open maakt, maar in de stoel vind ik hem ook al best benauwend
Lijkt me dat zo'n pak juist heel comfortabel moet zitten of had ik dan een duurdere moeten nemen.
Hij kan nog terug, maar groter zou voor boven lichaam goed zijn, maar mouwen en kont worden dan zeker te groot

Andretti Molletti

RE: Passing race overall

za nov 10, 2007 15:11

Minder sportschool, patser!! :twisted:

Neem een grotere, als je zit dan heb je geen last van een te wijde kont en iets te lange mouwen.
Als je straks zweet dan gaat het helemaal irriteren dus.. liever te groot dan te klein!!
(vind ik ;) )
(ik heb een maatje 62 tweede hands gekocht... veels te ruim maar wel comfortabel, en ik heb geen last van het te ruim zitten :lol: )

Aernoudt
Guru
Guru

za nov 10, 2007 16:03

Yep; sluit me bij Dre aan: gewoon 2 maten te grote kopen: zit wel zo lekker als je aan het sturen bent !
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

LENZ
Guru
Guru

za nov 10, 2007 17:10

Ok , komt overigens zeker niet door de sportschool, maar door lekker eten en drinken, er mogen best een aantal kg's vanaf.
Ruim 85 en rising :(
Mijn kont hangt nu al behoorlijk en een maat groter?? ik weet het niet.
Deze sparco (instapmodel) is gemaakt voor racers met een dikke reet en een smal bovenlichaam.
Ze zullen toch ook wel bestaan met een iets ruimer boven deel?
Deze sparco is ook erg dik, heb een gebruikte galuppo (uit 86!) die dus een veel te ruime kont heeft, maar wel vele malen beter zit dan de 56 spraco

Handschoenen zitten ook niet echt prettig (gewonnen bij de cursus) maat 10, vingers gaan zelfs een beetje kloppen als je ze lag aandoet, zal ook wel niet de bedoeling zijn??

LENZ
Guru
Guru

za nov 10, 2007 17:14

Ik denk dat ik een redelijk gemiddeld postuur heb en ben eigenlijk wel benieuwd wat voor maat de meeste hier hebben.
De verkoper zei overigens dat 54/56 de gemiddelde maat is, lijkt me wat klein

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za nov 10, 2007 17:17

iets meer geld uitgeven en geen instapmodel nemen. De duurdere modellen hebben meer ruimte en rek juist op d ep[laatsen waarvan je nu aangeeft dat het krap zit. Advies: pas meerdere maten en ook merken, en kies niet op prijs maar op iets wat elkker zit. Je doet er echt wat langer mee dan 1 of 2 jaar..

overigens: ik heb een Sabelt, maat 58.. mijn eigen maten: 1,83 lang, 75 kg. Is overigens de Alfa Challenge sposor overall, en dat was geen instapmodel.

Waar heb je hem gekocht??
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Michel vd Grinten
Guru
Guru

zo nov 11, 2007 23:56

LENZ
Guru
Guru

ma nov 12, 2007 07:35

:D , dat zal zeker schelen , maar dan blijft het volgens mij trekken bij de schouders.
Heeft iemand een tip voor een budget overall, die juist boven wat ruimer valt dan de goedkope sparco.

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

ma nov 12, 2007 08:17

Maatvoering verschilt ook meestal vind je in de catalogus een overzicht met de maten .
Wat ik wel weet is dat 'n maat 56 in sparco nagenoeg even groot is dan OMP, groter dan Momo of MQ, daar heb je 'n maat 58 nodig voor't zelfde .
Ik heb 'n MQ maatje 58 en 56 als je eens wil vergelijken ik kan ook 'n OMP maatje 58 beschikbaar hebben ter vgl. maar ik vermoed als 'n Sparco maatje 56 te klein is dat 'n MQ maatje 58(wel stretch overall) ook te klein is : die OMP zou wel'ns kunnen passen .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Passing race overall

ma nov 12, 2007 13:26

Ok ,

Handschoenen zitten ook niet echt prettig (gewonnen bij de cursus) maat 10, vingers gaan zelfs een beetje kloppen als je ze lag aandoet, zal ook wel niet de bedoeling zijn??
Maatje 10 is niet echt groot, ik heb ook'n maatje 10 en ik heb echt wel kleine handjes maar toch had ik 'n maatje 11 besteld die ik uiteindelijk in de verpakking gelaten heb omdat m'n maatje 10 na 'n paar keer gebruik wel goed zijn gaan passen . Als ik in je plaats was bestelde ik maat 11 of 12 .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

LENZ
Guru
Guru

ma nov 12, 2007 19:16

Dank je Bugalfa, maar is niet echt in de buurt.
Heb ook een Formula 155 bumper spoiler nodig (via Sam), maar ik zie geen mogelijkheid om op korte termijn jullie kant op te komen.
Nadeel is dat je zoiets moet passen en er niet heel veel beschikbaar is om te passen in de winkels in nederland.
@ Vv ik koop alles via ASP in delft, maar die is ook afhankelijk van zaken als biesheuvel ed.
De 56 sparco moets al speciaal besteld worden en die blijkt dus net niet goed te zijn, is nog maar de vraag of asp die overal zo kan teruggeven.
Heeft iemand anders nog een goede gebruikte overal, is misschien voor tijdelijk een betere oplossing

Michel vd Grinten
Guru
Guru

ma nov 12, 2007 22:06

Lennart, ik heb nog 56 OMP liggen, die 4 keer gedragen is. Helemaal ok. Ecru wit (gebroken wit) met rode stiksels. Erg retro. Met een FIA 86 keur, dus goed voor SI.
Idem Helm, maatje large, FIA approved, zgan!

Komt allemaal van www.autosportcompany.nl vandaan

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

ma nov 12, 2007 22:16

Ik denk dat Michel je een prima oplossing biedt : OMP maatvoering is zelfs nog een tikje ruimer dan Sparco .
Als' nog te klein blijkt : die zwarte van Franky's co Omp maat 58 wil ik nog wel eens checken zo je wil .
Misschien passeert Patje Spax (= Sams sponsor) wel eens in Delft en Voorburg ... op pag.7 van dit topic staat 'n "tankboy" er "proffesioneel mee te poseren .... http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic. ... 6&start=90 .

Duc
Guru
Guru

Re: RE: Passing race overall

di nov 13, 2007 22:06

Met een FIA 86 keur, dus goed voor SI.

Komt allemaal van www.autosportcompany.nl vandaan

Hey goed dat ik dat weer 8) scheelt weer minimaal 300e in het budget
dacht dat het fia 2000 moest zijn, maar kennelijk met mijn neus gekeken..
RWD german daily, Mito on the side.

Ducati 1098 racer
Ducati 996R racer
Ducati 748 Senna
BMW R 1150 GS Desert FOX
SUZUKI VStrom 650 XT Adventure
"racing because, football, golf and tennis only require 1 ball"

LENZ
Guru
Guru

di nov 13, 2007 22:22

Thanks M, mar wit lijjkt me geen goed idee.
Zal tcoh echt zelf het technische werk aan de auto moete doen en met een wit pak gaat dat niet goed komen.
De zwarte omp van Bugalfa lijkt me meer geschikt

Terug naar “Racen - Algemeen”