Da's een doorontwikkeling van de 158, eigenlijk de MK 2Die betekenen niks,75 stond tenminste nog voor het 75 jarig bestaan van de firma..............Je bent 33 vergeten
155. 156, 159, 166
Ga je schamen, Dibro, in een hoekje!
Da's een doorontwikkeling van de 158, eigenlijk de MK 2Die betekenen niks,75 stond tenminste nog voor het 75 jarig bestaan van de firma..............Je bent 33 vergeten
155. 156, 159, 166
Grappig. Zo leer je elke keer toch weer wat nieuws. Maar hij heeft z'n taak wel moeten overdragenDe Alfa voor de jaren '90/die Alfa de jaren '90 binnen zou loodsen (heus!)
Ja goed, de 33 en de 159 verwijzen naar historische succesnummers. Maar die op hun beurt waren weer betekenisloos. Van de 33 weet ik het niet helemaal zeker, maar 158 en 159 (162, 163) is gewoon een nummerrijtje, toch?Da's een doorontwikkeling van de 158, eigenlijk de MK 2Die betekenen niks,75 stond tenminste nog voor het 75 jarig bestaan van de firma..............
Wacht, 1.5 liter 8 cilinders zeker158 niet, 159 ook niet
Als je 't zo bekijkt zijn namen ook betekenisloos. Eens was de eerste keer. Dus wat is er dan mis met een Alfa Romeo Agea? *kokhals*Ja goed, de 33 en de 159 verwijzen naar historische succesnummers. Maar die op hun beurt waren weer betekenisloos. Van de 33 weet ik het niet helemaal zeker, maar 158 en 159 (162, 163) is gewoon een nummerrijtje, toch?
Als je 't zo bekijkt zijn namen ook betekenisloos. Eens was de eerste keer. Dus wat is er dan mis met een Alfa Romeo Agea? *kokhals*Ja goed, de 33 en de 159 verwijzen naar historische succesnummers. Maar die op hun beurt waren weer betekenisloos. Van de 33 weet ik het niet helemaal zeker, maar 158 en 159 (162, 163) is gewoon een nummerrijtje, toch?
Ja, van Fangio, maar dat was maar één keer met een Alfa... Giuseppe Farina was de eerste F1 kampioen in 1950 met een 158,De 158 won het eerste Formule 1 kampioenschap en luidde een zegereeks in, uit m'n hoofd 5 x wereldkampioen. De cijfers staan ook ergens voor maar dat ben 'k even kwijt
Ik ben het deels wel met je eens, maar het is toch niet helemaal hetzelfde. Een auto kan vernoemd zijn naar een persoon of een circuit of een stad. Dat is wat anders dan dat een Alfa 33 verwijst naar een Alfa 33Als je 't zo bekijkt zijn namen ook betekenisloos. Eens was de eerste keer. Dus wat is er dan mis met een Alfa Romeo Agea? *kokhals*Ja goed, de 33 en de 159 verwijzen naar historische succesnummers. Maar die op hun beurt waren weer betekenisloos. Van de 33 weet ik het niet helemaal zeker, maar 158 en 159 (162, 163) is gewoon een nummerrijtje, toch?
Er is nooit meer een F1 met zo'n grote overmacht gewonnen als die van 1950 door Alfa. Blijft een leuk gegeven om Ferrari fans onder de neus te wrijven.De 158 won het eerste Formule 1 kampioenschap en luidde een zegereeks in, uit m'n hoofd 5 x wereldkampioen. De cijfers staan ook ergens voor maar dat ben 'k even kwijt
Het was ook wat gechargeerdIk ben het deels wel met je eens, maar het is toch niet helemaal hetzelfde. Een auto kan vernoemd zijn naar een persoon of een circuit of een stad. Dat is wat anders dan dat een Alfa 33 verwijst naar een Alfa 33Als je 't zo bekijkt zijn namen ook betekenisloos. Eens was de eerste keer. Dus wat is er dan mis met een Alfa Romeo Agea? *kokhals*
Krek wak denkEn Agea? Een Fiat mag Agea heten, een Afa nooit!