Ik haalde dit probleem als eens eerder aan, maar 'k vind niet meer terug waar.
Wanneer ik ontkoppel en m'n rpm laat terugvallen, gaat heel even m'n oliedruklichtje flauwtjes knipperen, op het moment dat ie even een toeren"val" naar +/- 700 rpm maakt. Wanneer hij zich meteen herstelt naar 900 rpm, dooft 't weer.
Ik heb kort daarna oliefilter + olie vervangen en op aanraden van Andretti ook "geflushed".
Daarna een volledige rit naar de keuring en terug (ca. 30 km) en niks meer van gemerkt.
Vandaag was 't er echter weer, en 't viel me op dat 't begon na een aantal maal stoppen en terug starten. meteen na 't vertrekken (laat ons zeggen: 30 seconden rijden) was 't weer ok. even later terug stoppen, starten, zelfde scenario.
(om niet te onduidelijk te zijn: ik bedoel dat ik na 30 seconden rijden een keer m'n koppeling intrap en 'm laat vallen om te testen, he. 't lichtje gaat NOOIT branden in normale rijomstandigheden)
Is dit gewoon een kaduuk contactje (heb eentje reserve, zal dit weekeinde eens vervangen) of heb ik echt te weinig druk ? ik denk dan aan de oliepomp, want de zuigerveren zijn, denk ik, in orde (compressiemeting 10.5 - 10.5 - 10.5 - 11.4, wel een groot verschil op die ene, niet ?)
drukverlies door uitgelopen lager(s) lijkt me sterk, ik hoor niks verdachts die kant uitkomen (of kan er al verlies zijn voor de lagerspeling hoorbaar wordt ?)
bij welk rpm is de druk zo laag dat 't lichtje gaat branden ?