Het moet wel mogelijk zijn om de verdeler bij te draaien en de kabels te wisselen dat hij alsnog loopt. Als jij zegt dat hij exact 90 graden verkeerd staat betekent dit dat het aantal tanden van het aandrijftandwiel van de pomp deelbaar moet zijn door 4. Dan kun je het probleem dus gewoon oplossen door de kabels te verwisselen.
Na een paar honder kilometer kijk je ff hoe je nieuwe rotor inloopt (waar de vonk overspringt) en evt stel je de verdeler bij.
Maar dit is natuurlijk niet de netste oplossing. Als je de auto later nog eens verkoopt of als iemand anders de riemen gaat vervangen kan het grote problemen en motorschade opleveren. Dus ik zou zeggen je bent nu toch bezig, doe het in 1 keer goed!
En natuurlijk terug met die rekening naar het revisiebedrijf, zij hebben de pomp fout gemonteerd toch?
Dus eigenlijk is mijn voorstel: probeer hem nu lopend te krijgen, ter bevestiging van ons gezamelijk technisch vernuft

En daarna ff de boel uit elkaar en alles perfect maken.