tutti orginale
Member
Member

carburateurs reviseren?

za apr 23, 2005 16:34

hallo

mijn 33 1.5qv heeft het volgende probleem;
bij het optrekken vanuitstilstand is er in het begin een terugval alvorens de motor begint
te trekken,dit euvel treedt ook op bij plotseling gasgeven.
ook het benzine verbruik is veel te hoog.
de ontsteking en de carbs zijn al door een alfa dealer afgesteld,maar het euvel is
nog niet verholpen.
volgens hun rest alleen nog de carbs reviseren.
dit wou ik zelf maar doen,aangezien het anders een erg prijzige aangelegenheid wordt.
heeft iemand hier ervaring mee?

Remco S
Guru
Guru

RE: carburateurs reviseren?

za apr 23, 2005 16:38

Ik heb een beetje de verwachting dat de accelaratie sproeiers of dicht zitten of de accelaratie pomjes vastzitten, dit omdat ik vroegâh ook wel eens heb meegemaakt dat de accelaratiepompjes nog wel eens willen vastzitten.

164 Q4

za apr 23, 2005 16:57

Ik heb wel eens Dell'orto's gereviseerd omdat ik een 33 1.3 niet meer goed kon krijgen met schoonmaken en afstellen. Maar die liep ook tijdens het rijden niet meer goed. Hij loopt nu weer zoals het hoort van stationair tot volgas.
Maar alleen inhouden bij het optrekken is een acceleratiepomp probleem omdat die dan voor de nodige verijking zorgt. Vaak zitten die dingen in dat geval gewoon vast maar een versleten membraan (dus gescheurd) kan ook goed de oorzaak zijn. Verstopte sproeiers zou kunnen maar komt over het algemeen niet zo snel voor. De stationair sproeiers heb je eerder dichtzitten. Controle is makkelijk. Dan haal je de filter met bochten even los en kijk je bovenin de carbs. Bij het gasgeven moet er bij alle 4 boringen brandstof ingespoten worden uit dat kleine buisje wat uitsteekt.

Rens 1.7QV
Guru
Guru

zo apr 24, 2005 11:06

Verstoppen van de sproeiers kan heel goed voorkomen. Huib gaf dat bij mij als tip toen die van mij ook niet goed lipe in lagen toeren. En toen bleken idd de spreoiers verstopt te zijn. Toen heb ik alles met perslucht doorgeblazen even een benzinefiltertje geplaats en toen lipe die weer goed.

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

164 Q4

Re: RE: carburateurs reviseren?

zo apr 24, 2005 12:51

Verstoppen van de sproeiers kan heel goed voorkomen. Huib gaf dat bij mij als tip toen die van mij ook niet goed lipe in lagen toeren.
En daarom zeg ik ook dat je de stationair sproeiers dan eerder dicht hebt zitten. En dan loopt 'ie niet goed in lage toeren ipv alleen optrekken.

Rens 1.7QV
Guru
Guru

zo apr 24, 2005 12:52

foutje van mij, dit had ik er nog even bij moeten zetten, dat het idd de stationair sproeires waren die verstopt waren. Dan loopt die idd niet goed tot ong 2500 a 3000 toeren meende ik.

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Terug naar “Algemene Technische vragen”