Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4214
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: RE: Chiptuning Bullpower

wo dec 12, 2007 19:43

heel belangrijk, wat is hun omreken percentage??
17% of 19% of.....
Da's inderdaad heel belangrijk, want het is leuk als iemand die rekent met een omrekenpercentage een aantal pk's opgeeft, maar dat is natuurlijk onzin. Om het dan met het origineel te vergelijken is helemaal onzin als dit niet eerst is gemeten op dezelfde bank. Dus een run maken voor het tunen en erna en dan nog zegt het niks over het echte aantal pk's, maar dan kan je het wel vergelijken.
Het negatieve vermogen moet je eigenlijk meten voordat je iets over het echte aantal pk's kan zeggen en niet uitrekenen met een vast percentage, want da's bullsh*t...

15% winst uit een atmosferische motor kan best, maar inderdaad niet alléén door chiptuning...
Moet er minstens ook iets aan de ademhaling worden gedaan!

Gebruikersavatar
MDP
Guru
Guru
Berichten: 1313
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 02:36
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer: Website Twitter

Re: Chiptuning Bullpower

di dec 18, 2007 14:25

Is er hier iemand die ervaring heeft met chiptuning bij Bullpower??
Niels (Tazzy) heeft Bullpower en is daar zeer tevreden over. De 400€ die Bullpower hanteerd is wel het minimale wat het kost. Krijgt men de afstelling niet perfect kan het een duur grapje worden en loopt het uit tot 800€ met een beetje pech. Wat je wel eens kunt doen is naar v/d Wereld bellen. Die schijnen toch veel kwaliteit in huis te hebben en zijn bekend met Alfa voor zover als ik weet. PB Leo maar eens.

Heb je voor de rest al eens gerolt? Kijk eens hoe je air-fuel ratio is.

Voor zover ik weet ben je opzoek naar een openluchtfilter. Zo'n openlucht fliter klinkt zeker mooi maar het is ook een PK vreter.

Gebruikersavatar
MDP
Guru
Guru
Berichten: 1313
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 02:36
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer: Website Twitter

Re: RE: Chiptuning Bullpower

di dec 18, 2007 14:35

15% winst uit een chiptuning van een atmosferische motor?????
Zien is geloven, voor die tijd durf ik rustig te stellen dat dat niet haalbaar is!

(volgens mij is die 118 het koppel in Nm, standaard vermogen is 87pk op de site van ST)

Wie haalt waar welke ONDERBOUWDE getallen vandaan?
Volgens mij heeft Killer het over Niels en Niels heeft inderdaad 119PK uit een 1400TS gekregen.
Standaard heeft een 1400TS blok 103PK maar let op, hier kan verschil inzitten. Zou goed kunnen zijn dat dit blok al 108PK had standaard.

Voor de rest heeft Niels ook een katvervanger en iets met de koudelucht aanvoervoer gedaan om koude lucht aanvoer te optimaliseren wat gewoon het vermogen ten goede komt. Niels heeft gerolt waar ik ook gerolt hebt en ik kan je verzekeren dat deze man echt weet waarover hij het heeft en absoluut niet PK-geil is. Hij zegt gewoon keihard, wil je mooie cijfers, ga je maar ergens anders rollen.

Gebruikersavatar
Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 500
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:45

Re: RE: Chiptuning Bullpower

di dec 18, 2007 14:52

15% winst uit een chiptuning van een atmosferische motor?????
Zien is geloven, voor die tijd durf ik rustig te stellen dat dat niet haalbaar is!
Kan wel mijn Volvo V70 gaat donderdag van 140 -> 180 pk. Motor is zonder turbo.
Oke oke is af fabriek terug getuned... De normale 170 pk gaat naar 180 pk...
- Niet meer een 75 V6
- Spider 2.0 T.S. 16v, type 4 (met achterwielaandrijving)
- VFR800i
- V70
- M3

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4214
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: RE: Chiptuning Bullpower

ma dec 31, 2007 12:12

Kan wel mijn Volvo V70 gaat donderdag van 140 -> 180 pk. Motor is zonder turbo.
Oke oke is af fabriek terug getuned... De normale 170 pk gaat naar 180 pk...
Nog gelukt met de Volvo??

Gebruikersavatar
Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 500
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:45

RE: Chiptuning Bullpower

ma dec 31, 2007 13:59

Yep is gelukt, ben net terug uit Z-Frankrijk. Motor trekt nu boven de 3.500 echt door. Ook de gasresponse is veel beter.

Om de 180 pk te halen zou ik 98 moeten tanken. Dit doe ik nooit. Ennuh 170 pk is genoeg. Ging mij alleen om wat meer vermogen.
En de acceleratie in 4 en 5 om weer op snelheid te komen naar kruissnelheid (rond de 160)
- Niet meer een 75 V6
- Spider 2.0 T.S. 16v, type 4 (met achterwielaandrijving)
- VFR800i
- V70
- M3

Terug naar “Tuning onderwerpen”