Ciao Alfisti,
Ik heb van 't weekend wat zitten klooien aan de voorste remslangen van de 75. De bedoeling was ze te vervangen maar het zat natuurlijk allemaal weer muurvast. Nu hebben we een van de bevestigingen (de bovenste) wel wat los gekregen en daar begon dan ook meteen remvloeistof uit te lekken.
Omdat het weekend al weer bijna om was heb ik toen de boel maar weer helemaal vast gedraaid en ontlucht. Er was inmiddels toch wat remvloeistof uitgelekt dus dat heb ik bijgevuld. Daarna ontlucht (slangetje aan de nippel, rem in, open draaien, dicht draaien, rem los en zo nog een paar keer). Toen kwam het pedaal inmiddels al weer aardig omhoog en was al gauw weer zo hard als voorheen.
Na het starten van de motor en een paar voorzichtige meters zat het pedaal al gauw weer op het pedaal en remde-die net zo slecht als mn fiets. Wat is hier aan de hand...? Komt het systeem pas goed op druk als de motor loopt? Ik moet eerlijk zeggen dat er wel wat remvloeistof uit de slangen liep op de plaats waar ik had zitten klooien (of het was nog WD 40) maar het niveau daalde niet...
Wat is de correcte ontluchtingsprocedure? Moet iedere rem apart onltucht worden of kan dat op een enkele plaats in het syteen??
bvd!!