Dominic
Guru
Guru

Re: RE: past een 155 16 v kop op 75 blok

wo dec 05, 2007 12:00

Dat laatste, Dominic, weet ik uit ervaring als zijnde perse NIET waar! Heb er TE vaak bovenop gestaan.
Beste voorbeeld '03: Motor voor Roeland: Hele seizoen als een BEEST gelopen, hele seizoen uitsluitend olie ververst...
Slijtage bij willem zat in toleranties...
Monoblock? heb je die van Jim Steck gezien, ook in de nieuwste uitgave van Kartalamakis? Wow!!
Die van jou heb je bij die australiers gekocht begrijp ik. Prijzig, maar erg mooi!
Weet je wat het is Rik met tuners, de een is er tevreden over en de andere niet.Of dit eerlijk is of niet daar ga ik niet over. :twisted:
Ik had toevallig gehoord dat :roll: :roll:
Ik had het eigenlijk niet moeten zeggen,het gaat mij ook nix aan
monoblok 1300 ozzie dollars viel wel mee :idea:

Dennis de Rooy
Advanced Member
Advanced Member

RE: past een 155 16 v kop op 75 blok

wo dec 05, 2007 14:02

€ 575 voor een setje drijfstangen is geen geld! Shotpeenen, verlichten en ARP bouten kost hetzelfde........ En 1300 AUSD (ongeveer 750 €, toch?) is ook geen geld voor een monobarrel, dan moet je alleen wel je blok aan laten passen en dat is ook niet echt goedkoop. Maar klinkt als een leuk recept voor veel toeren!!

Kijk ook eens naar gaskleppen van een motorfiets, vaak mooie maten en voor een habbekrats te koop op ebay. Moet je wel een hoop zelf fabrieken, maar dat moet je met omgebouwde carbs ook. enne FOTOOS, FOTOOS!!! I'll show you mine if you show me yours ;)
'81 GTV6 3.0 QV
'91 75 TS RACER
'92 164 QV

Dominic
Guru
Guru

wo dec 05, 2007 14:39

Dennis fotoos zijn in de maak
neen geen geld en die arp bouten zitten er voor dat geld ook bij.Ik had een beetje mazzel denk ik.
Ik gebruik ook de ts kop van de 75 er zit nog een truukje in wat ik ga toepassen.maar dat vertel ik pas als het werkt.... Echt waar.... :lol:
Ik heb begrepen dat jij wat problemen hebt met de ontsteking..Wat voor mm systeem gebruik je ?

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

vr jan 11, 2008 23:06

pak eens een Spica injectie. Gebruik die gasklephuizen! Injectoren erin!
Ik wil gewoon flat slide mikuni's van een XR600. Ik zit dan denk ik met brandstofopbrengst al een end in de richting. Verder zijn er legio sproeiermaten verkrijgbaar.
Ik wil geen injectie op een 105....
Mijn idee: 75ts onderblok, 155 1,7ts kop erop, Histo-Tec ontsteking, mikuni's.
Bulletproof onderblok bouwen en ik heb wat leuks staan!
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

kdh039
Member
Member

zo jan 13, 2008 10:46

Inderdaad Theorie is 1, maar prestatie is 2. Tensotte zijn de challenge racers, en ook heel wat andere circuit auto's veel minder duur opgebouwd, een 155 bijvoorbeeld met een goede kooi en goed onderstel, die bijvoorbeeld een 2.0 8v hangen heeft met 185 pk, die draaien jaren en jaren en die rijden voorraan mits een goede piloot.

TOCH vind ik jullie manier van werken knap. Ik zelf werk bij een persoon die sinds de jaren 60 - 70 actief is geweest in het wereldje, en overal ter wereld worden alfa's getuned MAAR ik kan je verzekering, voor Alfa's,Lancia's, Ferrari's, etc moet je echt naar italie jongens, op internet vind je over die Italianen quasi niets, MAAR via via heb ik zelf ook wel een wonderenwereld ontdekt!

En 250PK uit een 8V, dat zijn dan ook 8v's die worden gebruikt in de 1zitterij, en werken dan ook niet meer met DBkettingen maar riemen (er word trouwens nog steeds geracet op hoog niveau met de TS 8v motoren)

greatz

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

zo jan 13, 2008 22:30

minder duur, minder duur...
155 STW
156STW
75 Imsa.

Wat denk je dat die kosten?
75turbo van Henk Thuis?

Pff... tis maar wat je niet duur vindt....
Een Supertje van een ton euri?
Heb ik gebouwd. Tja, ieder een ander budget he!

rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jan 13, 2008 22:41

Doe mij maar een 155 DTM... :D staan wel eens op mobile e.d. te koop voor een tonnetje of twee. :?
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jan 14, 2008 00:16

ja, en dan zonder 'kast' en zonder kast loopt ie niet en die doen meestal 30K
Daarmee warm je de olie en koelvloeistof op, en die heeft de software om m te starten.
Veel CIVT auto's hebben een compleet gewijzigd systeem. Dat is een optie, maar ook dat kost niet slechts een paar kwartjes.

Terug naar “Racen - Technisch”