De berlina die m'n vader aan het opbouwen is moet zoveel mogelijk dagelijks vervoer worden zolang er geen zout op de weg ligt. Daarom wil hij er ook graag een radio in met wat modern gebruiksgemak, voorkeuze, automatisch sterkste zenderzoeken etc etc
Alleen is een moderne radio totaal misplaatst in het mooie klassieke dashbord van een 1750 berlina. Geen porum.
Volgens mij zijn er 2 opties:
1) een moderne radio met een afststandsbediening zodat je hem ergens onder voorstoel kan weg werken (het dashbordkastje er aan opofferen doen we liever niet ivm beperkte aflegvakken in de auto en hekel aan slingerende zooi)
2) het front van een klassieke radio in het dashbord inbouwen en de knoppen gebruiken om iets moderns te bedienen. Dus van 2 radio's een maken. Moderne radio met klassiek front. Maar omdat te maken hebben we zelf de kennis niet voor. En het is ook niet iets waar ik zin heb om tijd voor vrij te maken om het allemaal te gaan leren/uitzoeken. Maar volgens mij zijn er wel bedrijven die dit kunnen. Maar zal wel een aardig prijskaartje aanhangen vrees ik.
Wie heeft er ervaring met oplossen van dit (luxe) probleem? Tips, adressen etc etc.
BvD,
DJ