Echter, ik heb net bij de Alfa dealer een origineel filter gehaald, echter dit is drie maal kleiner dan het huidige Fram filter dat erop zit, betwijfel unerhaupt of het wel past maar in hoeverre kan zo'n klein filter kwaad? Daarnaast zit er nu in mijn 33 SW 3 jaar oude olie, ja ik weet het niet goed, maar de auto had waarschijnlijk een jaar stil gestaan toen mijn broer hem overnam (voor onderdelen destijds) en toen uur probleemloos mee naar huis gereden om hem vervolgens hier in de stalling te doen. Nu heb ik de auto een anderhalf tot twee jaar echt vanwege roest etc nooit mee gereden, wel met enige regelmaat netjes warm laten lopen. Maar goed de auto gaat naar een lasser binnenkort en daarvoor moet ze een half uurtje rijden, en daarvoor wil ik zowieso de oude olie eruit hebben. Nu zit ik zelf met een dilemma hoe ik dat ga doen, ga ik de oude olie eruit laten lopen, verse erin, weekje mee rijden en dan opnieuw verversen en flushen eventueel en nieuw filtertje er weer in stoppen. Of is dit overdreven? Dan zou ik nu dus alleen olie en filter vervangen en dan daar een zomertje mee gaan rijden en dan voor de winterstop wel flushen en opnieuw verschonen. Wat denken anderen hiervan?
Overigens heb ik nu 10W40 Liqui Moly met synthetische componenten, is dat beetje geschikte olie voor het boxertje? Ik dacht dat Liqui Moly wel een gerespecteerd merk was hoe denken anderen hierover?