Olie-sleutel kopen: maat 12 als ik me niet vergis.Ik ga het spul verversen en zie later wel,
alleenuh... die carterplug, hoe is dat ding los te halen? Te groot voor inbussen en een bout gaat er ook niet lekker in. Iemand tips?
Idd, is evident, maar zeker niet vergeten !Inbus 12 inderdaad. Niet vergeten de afdichtring te vervangen anders gaat ie lekken.
met een ketting komt ie netjes los, best even wachten. als ik je een raad mag geven, koop zo ééntje met een metalen spanband, die je opspant met een schroef onderaan de sleutel. werkt veel beter dan die kettingen ! die spant zich perfect rond je filter en bovendien is de spanband voorzien van kleine "weerhaakjes" zich zich mooi op 't filter vastzetten !En ja hoor ook het filter zit momenteel goed vast, iemand enig idee hoe dit (voorlopig) te doen is zonder filterketting? Anders moet ik die maandag eerst gaan halen voordat ik de boel los kan maken.
Gat in filter boren en staaf door steken waar je kracht kan op zetteniemand enig idee hoe dit (voorlopig) te doen is zonder filterketting?
Dat is em dus idd. Wreed gemakkelijk !Een hele grote waterpomptang werkt ook. Maar zo`n spanbandsleutel is ideaal.