Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Trekken naar rechts

vr apr 29, 2005 10:29

Wat denk je dat ik aan het doen ben ? :roll: :biggrin:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

tdk146
Member
Member

vr apr 29, 2005 11:10

het ging toch over rechts trekken en niet over voetbal :?: :?: :lol: :lol:
Gr Tom Koppen.

Gehad :146 17IE
146 18TS 16V 165pk.
En diversen andere merken. ;-)

Dyon

vr apr 29, 2005 17:59

Probleem is opgelost de spelling heb ik weg gekregen omdat de moer net nog een slagje nodig had en het trekken komt door de banden. Heb de banden even verwisseld en nu trekt ie naar links dus dat is over duidelijk.

PS: jammer voor AZ maar ze hebben nog wel een kans bij de return.

tdk146
Member
Member

vr apr 29, 2005 18:00

Das mooi man weer wat geleerd wat banden al niet doen kan he :wink:
Gr Tom Koppen.

Gehad :146 17IE
146 18TS 16V 165pk.
En diversen andere merken. ;-)

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

Re: RE: Trekken naar rechts

vr apr 29, 2005 19:25

Probleem is opgelost de spelling heb ik weg gekregen omdat de moer net nog een slagje nodig had en het trekken komt door de banden. Heb de banden even verwisseld en nu trekt ie naar links dus dat is over duidelijk.

PS: jammer voor AZ maar ze hebben nog wel een kans bij de return.
Als je de naafmoer bedoeld. :shock: as niet een kwestie van een slagje, maar die moet je wel serieus vastzetten. Het aantrekmoment is als snel 200 NM. Kijk even bij de technische gegevens en gebruik een momentsleutel als je geen idee hebt hoeveel dat ongeveer is.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

patje1100
Guru
Guru

vr apr 29, 2005 20:22

Dyon, krik je auto eens op , pak het bewuste wiel eens met je handjes horizontaal beet ( 1 hand links en 1 hand rechts) en probeer het wiel dan eens te bewegen ? Als je dan speling in je lager hebt zul je het voelen maar kan evenzo aan je stuurkogel of je ophang rubbers liggen.

Pak nu het wiel eens verticaal beet en doe hetzelfde. Als je nu geen speling meer hebt zit het niet in je lager.

Ik weet niet precies hoe e.e.a. onder een 146 erbij hangt maar versleten rubbers kun je zien bewegen als je aan dat wiel trekt.

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Trekken naar rechts

vr apr 29, 2005 20:48

Als je de naafmoer bedoeld. :shock: as niet een kwestie van een slagje, maar die moet je wel serieus vastzetten. Het aantrekmoment is als snel 200 NM. Kijk even bij de technische gegevens en gebruik een momentsleutel als je geen idee hebt hoeveel dat ongeveer is.
@ Dyon: en vergeet 'm niet te borgen !!!!!!
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Dyon

vr apr 29, 2005 23:48

De moer die los zat van de wielnaaf die heb ik zelf niet vast gezet aan die kant had ik verder niks gedaan. Hij was dus inderdaad ook ingeslagen maar wel op een verkeerd moment heb hem nu wel vast gezet en weer ingeslagen(geborgt) maar ga wel even een nieuwe moer er voor halen. De bandjes ga ik volgende week even halen en zit er ook aan te denken om hem alsnog uit te laten lijnen. En inderdaad wat een bandje wel niet kan doen had dat nooit verwacht dat het zoveel problemen op kon leveren.

In iedergeval bedankt voor de reactie`s self de wat mindere kan ik wel waarderen (ik leer er veel van) :oops:

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za apr 30, 2005 11:18

Nu mag jij mij dan toch eens uitleggen hoe dat dan komt dat de auto naar links is gaan trekken nadat je de remblokken vervangen hebt? Het zit hem dus toch in de banden blijkt.
http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=1509

Terug naar “Algemene Technische vragen”