giulietta nero
Advanced Member
Advanced Member

probleem met giulietta 1.8 van 1984

za mei 07, 2005 19:30

een maat van mij heeft een giulietta een 1.8, hij dacht een probleem met de oliesensor te hebben het lampje brande steeds, hij naar de dealer deze vertelden dat er geen probleem was met de oliepomp, maar dat het echt de sensor was, hij een nw sensor geregeld, maar er nog niet opgezet, rijd hij over de snelweg, gaat de auto steeds slechter lopen en stopt ermee, een raar geratel van het motorblok tot gevolg, de startmotor slaat niet meer rond, geen zwarte rookontwikkeling gehad, dus geen zuigerprobleem lijkt mij, WIE HEEFT EEN IDEE WAT HIER AAN DE HAND IS,HET KLINKT ALLEMAAL ZEER ONHEILSPELLEND<HOPELIJK VALT HET MEE< MAAR WE VREZEN HET ERGSTE
alfa is a way of life
auto: alfetta 2000 van 1981
motor: ducati monster 916 senna
gehad: 33 type 2,33 type 2 1.7 qv, 33 type 3 1.7 ie,75 1.8 carbs alfa 90 1.8 carbs,alfa 90 2,5 liter, giulietta 2.0 2e serie,giulietta 1.8 en een 164 2.0 ts

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

RE: probleem met giulietta 1.8 van 1984

za mei 07, 2005 20:07

Hmmmmmm . Ik zou maar eens naar buiten kijken....... Donkere wolken pakken samen.... :shock:

Via de pc is het natuurlijk vreselijk moeilijk een diagnose te stellen, maar het lijkt toch wel erg op een uitgelopen krukas/drijfstanglager...
Kennelijk had ie echt geen oliedruk... In dat geval is je blok: Einde verhaal.

Probeer de auto eens te starten om uit te sluiten dat het een brandstof/onstekingsprobleem is. Als hij verder goed loopt hoor je ingeval een uitgelopen lager gewoon een takkeherrie. ( recht evenredig aan het motortoerental.) Controleer voooreesrt ook nog even de distributie. Ik heb nog nooit een gebroken distruibutieketting meegemaakt, maar eens moet de eerste keer zijn.

Scharrel verder een oliedrukmeter op en ga eens meten wat de druk is....... Als ie echt te laag is zal het blok er toch uit moeten om een nadere inspectie uit te voeren. Met een beetje mazzel zijn er alleen een paar proppen uit de krukas verdwenen, maar als je daarmee doorrijdt zo als nu het geval is, en als er al een lager is uitgelopen, vrees ik het ergste.
Ik hoop voor je vriend dat ie de krukas iig nog weer kan gebruiken, want anders kan hij beter een ander blok opscharrelen.

PS: In Hoogeveen wonen vele Alfa adepten. Mogelijk biedt een zich hier aan om even samen met je mee te luisteren.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: probleem met giulietta 1.8 van 1984

za mei 07, 2005 20:23

Hmmmmmm . Ik zou maar eens naar buiten kijken....... Donkere wolken pakken samen....
Pak maar vast de paraplu...
:cry:

Klinkt echt alsof je blok is vastgelopen door te weinig smering. Heb eens hetzelfde gehad bij een 33 1.5. Lampje ging branden, auto ging steeds beroerder lopen en klinken.Toen ik de koppeling op een gegeven moment intrapte sloeg de motor af en ging ook niet meer rond. :(

Probeer eens of de auto vooruit te duwen is in de 5e versnelling. zo niet dan zit de motor vast. :(

Sterkte...
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Terug naar “Algemene Technische vragen”