Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Progetto Benna Ruggine (Moet met haar kont omlaag...)

do mei 15, 2008 12:49

Aan de voorkant zitten er gele veren onder van onbekende makelij... het zijn verlaagde veren... maar met hoeveel is ze verlaagd????

Ik meet 11 cm grondspeling onder de carterpan en 64 cm van de grond tot aan de het hoogste punt van de voorwielkastrand.

Is daarmee uit te rekenen hoeveel ze verlaagd is?

De achterkant lijkt me namelijk NIET verlaagd en die wil ik ongeveer even laag maken... maar wil niet teveel experimenteren en tot mijn grote schrik opeens veel te laag uitkomen en met een "tail dragging queen" opgescheept zitten....

Ik meet nu 57,5 cm van de grond tot aan de achterwielkastrand (het horizontale deel).

Ik begreep dat bij standaard achterveren, 3/4e wikkeling verwijderen ongeveer 2,5 cm verlaging geeft?

Hoeveel zou er ongeveer af moeten om gelijk uit te komen?

Moet ik voor een goed beeld nog andere referentiepunten meten?

Alle input is welkom!
Laatst gewijzigd door Zaagauto op do mei 15, 2008 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do mei 15, 2008 12:53

Het knipperlichtjes verhaal...

Net de donateur van de KM teller gesproken die overleg pleegde met zijn APK-onderlegde achterban....

Knipperlichtjes op de voorschermen zijn NIET verplicht voor de APK... MAAR... als ze er op zitten... moeten ze het doen voor de APK...

Korte termijn oplossing: ze gaan er voor de APK even af... draadjes aftapen om kortsluiting te vermijden en na de apk een paar mooie nieuwe scoren!

Nu nog even de wielen met banden jatten van dat blauw/oranje ding, buitenspiegel van mijn eigen Berlina even monteren and we're good to go!

Bartman
Guru
Guru

do mei 15, 2008 13:00

Niet de standaard veren inkorten, dan wordt 'ie veel te slap in de kort. Gewoon een setje verlagingsveren kopen.
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

roel
Advanced Member
Advanced Member

do mei 15, 2008 13:01

Ik dacht dat het wel verplicht is, zodra de voorknipperlichten NIET duidelijk zichtbaar zijn van de zijkant. En dat is hier het geval. Is mij ooit verteld

Ter illustratie Bertone 1750 GTV 1e serie GEEN zijknipperlichten, omdat de knipperlichten op de bumper ook de hoek om lopen. 2e serie en GTJ en 2000 GTV wel zijknipperlichten, want de voorknipperlichten zijn niet (goed) zichtbaar.
http://www.1750gtv.com
SCARB nr. 03894
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do mei 15, 2008 13:06

Niet de standaard veren inkorten, dan wordt 'ie veel te slap in de kort. Gewoon een setje verlagingsveren kopen.
Heb je aanraders? En hoeveel verlaagd zouden die ongeveer moeten zijn?
Ik dacht dat het wel verplicht is, zodra de voorknipperlichten NIET duidelijk zichtbaar zijn van de zijkant. En dat is hier het geval. Is mij ooit verteld

Ter illustratie Bertone 1750 GTV 1e serie GEEN zijknipperlichten, omdat de knipperlichten op de bumper ook de hoek om lopen. 2e serie en GTJ en 2000 GTV wel zijknipperlichten, want de voorknipperlichten zijn niet (goed) zichtbaar.
Hmz... met heel veel goede wil zijn de voorste knipperlichtjes (niet origineel meer) wel van de zijkant te zien maar dan is er echt goede wil nodig...

Kreeg te horen dat zonder trekhaak / aanhanger ze niet nodig zijn dus misschien is er een lengte-eis verbonden aan het "van opzij zichtbaar zijn"?

Maurizio
Guru
Guru

Re: RE: Progetto Benna Ruggine (Moet met haar kont omlaag...

do mei 15, 2008 15:32

Eeuh van inkorten worden veren stijver. Maar het verandert slechts enkele procenten, daar je prontueel maar weinig van de totale draad lengte af haalt.
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & E36M3 Ringtool, AR Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Tazio Novante
Advanced Member
Advanced Member

do mei 15, 2008 20:25

........... een paar mooie nieuwe scoren!
Dat wordt in de buidel tasten......
Afbeelding
De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.

Bartman
Guru
Guru

do mei 15, 2008 20:46

Eeuh van inkorten worden veren stijver. Maar het verandert slechts enkele procenten, daar je prontueel maar weinig van de totale draad lengte af haalt.
Ik bedoel dat de standaardveren van huis te week zijn om in te korten. Bij m'n 75 sloeg 'ie dan achter regelmatig 'dood'. Lijkt me bij een 105 niet anders.
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

do mei 15, 2008 21:57

leuk verslag en suc6 morgen met de APK :wink:

woon je in Zuid Limburg dan?

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

do mei 15, 2008 22:45

Knipperlichten er af.... Gaan ze dan niet knipknipknipknipknip ipv knip...knip...knip...knip?

Veren inkorten is prima te doen. Helaas is in 1x goed een fraaie wensgedachte... Succes!
Dirk - Giulia2000TS

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr mei 16, 2008 10:47

Zo... Benna staat er...

Aangezien de keurmeester deze week nog vakantie heeft, is er van afmelden geen sprake mocht ze er door komen dus heb ik een aantal zaken gelaten voor wat ze zijn, dan mogen zij beslissen hoe of wat...

Staat er nu dus met haar originele wielen & banden en met 1 knipperlichtje...

Ik zal het wel horen...

Er stond nog wel een redelijk gave Berlina buiten bij die garage die te koop schijnt te zijn. Zie gespot.

Afbeelding
woon je in Zuid Limburg dan?
Nope, Westfriesland.

Later meer.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr mei 16, 2008 18:47

Kreeg te horen dat zonder trekhaak / aanhanger ze niet nodig zijn dus misschien is er een lengte-eis verbonden aan het "van opzij zichtbaar zijn"?
Zo was het idd ooit. Tegenwoordig is het verandert maar voor oude auto`s gelden oude regels.

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Progetto Benna Ruggine (Staat er samen met een Berlina)

zo mei 18, 2008 09:57

Zo even een korte update (zijn hier namelijk HEEEEEEEL erg druk met een Jazz festival en de daaarbij behorende bierinname.... 8) )

Gisteren Benna weer opgehaald van de slachterij....

De lijst valt enorm mee moet ik zeggen!

- Beide onderste fuseekogels zijn kritisch en moeten vervangen worden - Is prima te doen dus maandag bestellen

- De achterste remslang heeft een droogte scheurtje en moet vervangen worden - ze hadden er 34 (!) op voorraad dus ik kreeg er meteen gratis eentje mee! (Toffe peren daar!)

- De benzine slang van tank naar vaste leiding heeft wat droogte scheurtjes - wordt uiteraard vervangen en ik redeneer dan maar zo dat het gedeelte onder de motorkap (dus van vaste leiding naar filter - naar pomp - naar carbs) ook niet het eeuwige leven heeft en dus ook vervangen gaat worden (zijn beslist de kosten niet en zeker is zeker!)

- De stalen remleidingen zijn de mooisten niet meer dus werd er gevraagd om die een beetje van schilfers te ontdoen en dan te teren - niet echt mijn ding dus overweeg ik ze te vervangen door Cunifer leidingen.

- Het beruchte knipperlichtje - verder geen discussie gevoerd omdat er zich intussen een vervanging aangediend heeft!

- Hebben gezamelijk de APK boeken erop na geslagen en de barst die in de voorruit zit mag in principe blijven zitten... Is een stuk ingewikkelder geworden met het berekenen van het primair zichtveld, daaraan gespiegeld het secundair gezichtsveld en de rest is "randvlak"... de scheur zit in het randvlak! De ruit wordt zeer binnenkort toch vervangen maar wil eerst de APK hebben...

- Als ik toch bezig ben... of ik dan de lasplekken aan de rechter dorpel een beetje wil teren voor ALS er een steekproef komt...

Ik schat het op een dagje sleutelen en dat Benna dan "good to go" is... en dat valt me ZEER mee!

Heb ondertussen die groene Berlina wat beter bekeken en afgezien van die kleur (die in mijn ogen gewoon NIET mooi is voor een Berlina) zit er meer werk aan dan je op het eerste gezicht zou zeggen... ondanks de relatief nieuwe lak, zit er al een gaatje in de rechterdorpel... de APK afkeurlijst is fors... zeker vergeleken met die van Benna.... remmen... lassen, kogels, leidingen EN... een fors gat in de radiateurbalk en daar zit uiteraard de voorste stabilisator aan vast.... Heb er een gepast bod op gedaan en de Garagist zal van de week contact opnemen met de eigenaar. Ben benieuwd!

Wie zegt trouwens dat onze hobby niet sociaal is?

Toen ik vrijdag Benna heenbracht kwam ik bij die garage al een achterbuurman tegen (reeds een keer een uitvoerig gesprek mee gevoerd over de schutting heen toen Benna er net was) - hij is Fiat man, heeft een 850 en een X1/9 - en hij is daar ingehuurd om het magazijn op poten te zetten dus uitvoerig aan de praat.

Toen we zaterdag Benna weer ophaalden liep mijn maatje er binnen om meteen iemand met een uitvoerig "HEUUUUUUUUUUUUUU!" te begroeten - was weer iemand die hij kent via zijn werk...

De vrouw van de Garagist had me vrijdag al uitgebreid de Lancia Fulvia Coupe laten zien die binnenkort voor haar gerestaureerd gaat worden dus die was ook al weer vrolijk toen we Zaterdag uitgebreid stonden te OH-en...

One happy family!

Ik heb het gemist! 8)

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Progetto Benna Ruggine (Terug van de slachtbank!)

zo mei 18, 2008 19:40

Vandaag was een verloren dag....

De bierinname had gecompliceerde fietsreparaties ten gevolge en om daadwerkelijk met Benna verder te kunnen zijn onderdelen nodig die ik vandaag niet kan bestellen...

Was toch bij de auto's en Benna moest er uit om een andere er uit te halen dus besloten er maar eens even de waterslang overheen te halen...

Van het een kwam het andere en ze heeft nu grotendeels haar eerste poetsbeurt achterde rug a la Zaagmans...

Even ter herinnering, ZO werd ze op 21 April j.l. te koop aangeboden op Marktplaats:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Intussen staat ze er ZO bij: (helaas zonder wieldopjes want de wielen gaan er nog vaak af... zou het wel NET even afgemaakt hebben... maar helaas...)
Afbeelding

Ze is nog steeds (veel) slechter dan ze zo op de foto lijkt... maar toch... soms moet je gewoon door stof heenkijken... 8)

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Progetto Benna Ruggine (Gepoetst!)

ma mei 19, 2008 13:30

Net de onderdelen besteld bij Opa Violier...

2 x onderste fuseekogels @ 18.00 Euro
1 x complete (stalen) remleidingset @ 40.00 Euro (zelf buigen, heb er een tooltje voor)
1 x origineel knipperlichtje @ 22,50 Euro

Prijzen zijn ex BTW & verzending.

Ben benieuwd wanneer het er is!

Terug naar “Projecten”