Pech is een groot woord... en uiteindelijk toch een goeie afloop
Enkele weken geleden olie ververst van m'n 156 2.4jtd, van Selenia overgestapt op de oude vertrouwde Agip.
Verder alle slangen in het luchtinlaatsysteem gereinigd, LMM vuil eruit geblazen etc. Je weet wel net wat extra aandacht.
Sindsdien was het net of-ie niet wilde trekken. Verbruik wat hoger dan anders maar ja dat kunnen ook de zomerbanden zijn... En ja, er is een koudestartinjector kapot....
Verder alles normaal. Dus je begint te piekeren wat er bij 260.000 km allemaal kapot kan gaan.
Turbo... EGR-klep (toch maar eens schoonmaken - of afdoppen)... Injector... Zuigerveren... Nèèè zal wel niet.
En vandaag op de Duitse A30 niet veel meer pit, ongelofelijk traag vanuit onderin, en max zo'n 180km/h. Ehhh...
Toch dan een lek in het inlaatcircuit? Iets niet goed aangedraaid? Nieuwe olie toch niet zo goed? Mmmm...
Ineens ha! een Duitse 2.4JTD eens kijken of ik die bij kan houden... Nee dus
Verre van dat...
Maar: ook geen zwarte rook te zien, he dat is gek. Wat kan dat nu weer zijn
Thuis kap open...
Stekker van de LMM niet vastgemaakt....
Morgen weer lekker rijden
Thuis