siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

RE: 155 Q4 zwijgt :( plannen worden gesmeet :+

di apr 08, 2008 22:42

lekkahhh 8)



PB gelezen, waarvoor dank :thumbs:

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

RE: 155 Q4 zwijgt :( plannen worden gesmeet :+

wo apr 09, 2008 00:09

Wat is dat voor een schroefset en waar komtie vandaan ?

Gebruikersavatar
Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3036
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 19:46
Locatie: Bourgondistan

Re: RE: 155 Q4 zwijgt :( plannen worden gesmeet :+

wo apr 09, 2008 09:48

Wat is dat voor een schroefset en waar komtie vandaan ?
Komt bij D2 Racing Sport vandaan uit Taiwan. Klik op het plaatje en je weet de details ;)
Vandaar kun je verder de site over van D2

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: RE: 155 Q4 zwijgt :( plannen worden gesmeet :+

wo apr 09, 2008 17:12

Voor de metertjes, ik weet niet of je je middelste uitstroomopeningen wel eens gebruikt (ik zelden of nooit) maar die kan je er vrij makkelijk uit halen. Als je daar een mooie rvs plaat in maakt, kan je daar toch wel 3 meters in kwijt denk ik.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3036
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 19:46
Locatie: Bourgondistan

Re: RE: 155 Q4 zwijgt :( plannen worden gesmeet :+

ma mei 26, 2008 11:00

En er komt nog wat veel mooiers aan, het is alleen nog even afwachten hoe en wanneer het precies besteld en geleveerd gaat worden (groeps inkoopactie).
Afbeelding
Hier is een flinke kink in de kabel gekomen. D2 heeft het ineens verzonnen om de achterkant niet meer in hoogte versteelbaar te maken..... :evil: Ikzelf denk dat dit komt door de veel hogere kosten van de doorontwikkeling van de shokbrekers en ze zich hier zwaar op verkeken hebben. De verkoopprijs zal niet meer opwegen tegen de productiekosten, maar hej.... dat is het ondernemeingsrisico. Daarnaast speelt ooknog eens mee dat we de wegligginsset in een vreselijk andere kleur gaan krijgen dan ze standaard leveren. Hiervoor hebben ze goud/geel bedacht. Het mag geen verrassing zijn dat je dit niet zo onder je auto wenst te plaatsen. Verder kregen we het dringende verzoek er niet over te praten of kenbaar te maken dat D2 deze set geproduceerd heeft voor ons....
Dit onder het moto dat ze de dealers en hun klanten niet in verlegenheid willen brengen. Beetje vreemde manier van zaken doen. Als ze dit allemaal zo'n probleem vinden, hadden ze de opdracht niet moeten aannemen. In mijn ogen hebben ze gauw willen cashen.

Dit alles is niet wat er vooraf overeengekomen is en inmiddels een flinke teleurstelling aan het worden.Ik ben bezig deze bestelling te cancelen en mijn geld terug te krijgen. Zal wel een drama gaan worden, maar dat zie ik tegen die tijd wel weer. Hopelijk dekt rechtsbijstand steun bij buitenlandse transacties. Gezien alle communicatie vooraf vind ik D2 een uiterst onbetrouwbaar bedrijf en had dit zeker niet verwacht. Eerst de bestelling laten plaatsen en de betaling binnen hebben en dan eenzijdig de verkoopafspraak wijzigen, not done :!: Zo doe je geen zaken. Zal dan toch wat langer doorsparen gaan worden voor een set van Intrax mogelijk. Maar dat is allemaal toekomstmuziek en nog maar eens goed over nadenken.

Ik wou dat ik iets anders te melden had over de Q op dit moment, maar helaas :roll:

Met vriendelijke groet,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: 155 Q4 zwijgt :( plannen worden gesmeet :+

ma mei 26, 2008 11:12

Ja, balen... kijken wat we bij intrax kunnen krijgen dan maar he?

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: 155 Q4 zwijgt :( plannen worden gesmeet :+

ma mei 26, 2008 11:37

Ik heb nog wel een gebruikt intrax setje voor de helft van de nieuwprijs
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

Gebruikersavatar
Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3036
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 19:46
Locatie: Bourgondistan

Re: RE: 155 Q4 zwijgt :( plannen worden gesmeet :+

ma mei 26, 2008 12:03

Ik heb nog wel een gebruikt intrax setje voor de helft van de nieuwprijs
Welke set hebben we het precies over :?: Wat is instelbaar en wat niet :?:
En dan de hamvraag, past dit onder een 155 Q4. Heb je misschien een foto :?:

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Gebruikersavatar
Erwinn
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 769
Lid geworden op: zo sep 18, 2005 16:11
Locatie: Dedemsvaart

Re: RE: 155 Q4 zwijgt :( plannen worden gesmeet :+

ma mei 26, 2008 12:37

Ik heb nog wel een gebruikt intrax setje voor de helft van de nieuwprijs
Als Mark geen interesse heeft, heb ik mss wel interesse :)
*Alfa Romeo GT JTD 16v 2004

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: 155 Q4 zwijgt :( plannen worden gesmeet :+

ma mei 26, 2008 16:40

De RS set, zie intrax site met camberplaten en hoogteafstelbaar aan de voorzijde.
De helft van nieuw betekend 750 euro.
Is voor een V6, weet niet of dat ook op een Q4 past, voor in ieder geval wel
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

Gebruikersavatar
Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3036
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 19:46
Locatie: Bourgondistan

Re: RE: 155 Q4 zwijgt :( plannen worden gesmeet :+

ma mei 26, 2008 17:34

Is voor een V6, weet niet of dat ook op een Q4 past, voor in ieder geval wel
De V6, 2.5TD en Q4 zijn in veel zaken qua ophangingen en remmerij uitwisselbaar. Aan de achterkant zijn alle 155's identiek, dus dat gaat zeker passen.

Wat betreft de hoogte verstelling, ik wil achter ook kunnen stellen. Anders had ik de set van D2 niet hoeven annuleren.
In ieder geval bedankt voor je aanbod Lenz, misschien dat je er met Erwin uit kunt gaan komen zo ;)
Ik ga tzt wel eens opzoek naar de mogelikheden van de HDA set van Intrax onder de Q4/V6.
Voorlopig laat ik het even rusten en ga ik mee eens concentreren op heel andere dingen :wink:

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Gebruikersavatar
Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3036
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 19:46
Locatie: Bourgondistan

Re: RE: 155 Q4 zwijgt :( plannen worden gesmeet :+

zo jun 22, 2008 15:26

Los daarvan, rijd je Q4 weer?
Nope.... En zoals het er nu naar uitziet zal het nog wel even gaan duren voordat dat weer het geval zal zijn.
Was vandaag de Q aan het voorbereiden om naar de garage te laten gaan (autoambulance/oprijwagen).
Ik had nog het een en ander liggen aan accessoires en onderhouds spullekes welke ik vandaag geplaatst heb.
Uiteraard was/ben ik nog steeds nieuwsgierig wat nu de oorzaak is van het plotseling stil vallen van de motor.
Dat het een distirubutieprobleem is, is wel duidelijk. Maar wat is de oorzaak :?: DIt is voor mij nog steeds een groot raadsel :blue_confused: .

Vanmorgen eens verder op onderzoek geweest, nadat ik het pollenfilter vervangen had, de druksensor geplaatst had voor mijn turbodruk meter, parafaan vervangen, terugslagklep vervangen en nog meer van dit soort kleine onderhouds dingetjes. Maar goed, auto op de krik en assteunen ;), wiel aan de bijrijderskant eraf, kunstof kap weg om bij de distributie te kunnen en loeren maar......
Nou, daar ging mijn sprankje hoop om reletief eenvoudig weer rijdend te kunnen geraken :cry: k had al vast gesteld dat ik geen spelling had op de kleppen, dus klepstelen waren naar alle waarschijnlijkheid nog recht. Dit zegt verder uiteraard niets over de conditie van de kleppen verder, hier had een cylinderdruktest uitsluitsel moeten geven.

Kan het verhaal wel neer zetten, maar plaatjes maken het wel duidelijk......
Zie de riem ter hoogte van de spanrol....
Van bovenaf gezien:
Afbeelding
Afbeelding
Van onderaf omhoog gezien:
Afbeelding
Afbeelding

Dat alles nu van tijd is, moge duidelijk zijn. Maar wat heeft er voor gezorgd dat dit heeft kunnen gebeuren :?: :?
Iets heeft er vast/stroef gezetten. Enige wat me op dit moment duidelijk is, is dat de distributieriem veels te strak lijkt te staan. Maar ik weet uiteraard niet hoe deze gesteld moet worden bij deze motor :roll: Heb begrepen dat de richtlijn is, dat de riem aan de trekkende kant (vanaf de nokkenas naar beneden, lange deel van de distributieriem) tussen duim en wijsvinger 90 graden gedraait zou moeten kunnen worden, zonder al te veel inspanning :?:

En in hoeverre kan het doorslepen invloed gehad hebben op de distributie? Auto is in zijn eerste versnelling tussen 25 en 50 meter door gesleept vanuit stilstand in de eerste versnelling. Ik geloof eerlijk gezegt niet dat dit er mee te maken heeft, auto is voor die tijd al stil komen te vallen en was niet meer te starten. Dus de tanjdes zullen vermoedelijk toen al niet meer aanwezig geweest zijn.

Ik wil echter niet alles los gooien omdat ik de garage ook wil laten zien wat er nu precies aan de hand/gebeurd is. Hoe graag ik nu alles ook los zou willen gooien om uit te vinden wat er allemaal stroef zou kunnen lopen. Mijn gevoel zegt dat er iets geblokeerd heeft, maar dit is gissen. De auto is stationair stil gevallen, niet meer te starten, nu is duidelijk waarom ;) De tandjes zijn van de riem "geschoren" zeg maar

De kans dat het over en uit gaat zijn word met het aanzien van dit alleen maar groter :shock: . Verwachting is dat de Q dus voor langere tijd in de mottenballen geplaatst gaat worden :cry:
Mocht er nog iets te melden zijn, spraknje hoop of andere ontwikkelingen, dan zal ik dat uiteraard in dit topic posten. Maar ik verwacht niet dat deze Q op heel korte termijn nog op de Nederlandse wegen te bewonderen is :cry:

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

RE: 155 Q4 zwijgt :( voor goed.... ???

zo jun 22, 2008 15:51

Gatverdamme Marc, leek het allemaal goed te gaan komen en dan nu dit !
Sterkte voor jou en de Q :?
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Gebruikersavatar
elogiov6
Full Member
Full Member
Berichten: 393
Lid geworden op: wo nov 22, 2006 14:08
Locatie: Amsterdam

RE: 155 Q4 zwijgt :( voor goed.... ???

zo jun 22, 2008 16:06

Is niet fijn. Een collega van mij had precies hetzelfde probleem. Had een lancia delta integrale 16v gekocht en na een inhaalactie helemaal niets meer. Kon in eerste instantie niets vinden totdat hij de distributieriem aan nader onderzoek onderworp. Hij is student en had geen budget voor een nieuw blok.........
1054kg

Alfa 75 3.5 12v Savali voor trackdays
Peugeot 1.6 GTI daily

Gebruikersavatar
Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3036
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 19:46
Locatie: Bourgondistan

Re: RE: 155 Q4 zwijgt :( voor goed.... ???

zo jun 22, 2008 16:27

Hij is student en had geen budget voor een nieuw blok.........
Dat is op zich het probleem niet ;) Is dan wel niet nieuw, maar heeft sinds revisie slechts 1 ton gedraait.
Afbeelding
Afbeelding
Nadeel van dit blok is dat het echter al aantoonbaar 9 jaar stil heeft gestaan. Hooguit paar keer per jaar even gedraait en op temperatuur gebracht...... Dus voordat dit geplaatst kan worden, zal er ook het een en adner moeten gebeuren.

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Terug naar “Projecten”