http://www.alfa916register.nl/916/viewt ... highlight=
http://www.alfa916register.nl/916/viewt ... highlight=
Echt slecht weer voor foto's, dus ik zal betere foto's maken waneer de zon schijnt.

Na maandenlang onderzoek en gemail de wielen er onder.
Na veel wielen onderzocht te hebben en na tientallen uren achter photoshop besloot ik om 5 spaaks velgen te plaatsen. Persoonlijk besloot ik ook dat de 916 het beste oogt met 18 inch velgen, 17 is te klein, en 19 mi te groot.
Alfa heeft standaard 17 inch 5-spaak fabrieks velgen voor de Spider, echter zijn ze 17 inch. Ook zijn deze velgen in 19 inch te krijgen. Maar 18 inch bleek moeilijk. RH had ze wel, de Type BE, echter was deze te hoekig. (Type BE is als op de Audi R-8).
Gevonden bij MAK, de MAK Variante Mirror. (Type Ferrari F430)

Deze velg was helaas wel half verchroomd, en was 5x100 ET35. Dus zou er gewerkt moeten worden met schuifbouten en spacers om 5mm ET waarde te overbruggen. Een langverhaal, totdat ik in een vervolg gesprek (maanden later) met MAK hoorde dat de chrome inzet op een andere MAK velg, de Variante Chrome afneembaar waren.
MAK Variante Chrome:

Deze velg was ook niet half verchroomd, gewoon zilver metaliek, en was verrassend genoeg ET30 en 5x98. Wim Prins heeft ook op eigen initiatief logotjes van de 159 bewerkt zodat ze op deze velg pasten.
De chrome plaatjes verwijderd:

Resultaat:
Pirelli P Zero
225x40R18 Voor
235x40R18 Achter
Regen shots verwijderd. Betere foto's beneden.