Beste Alfisti,
Via deze weg wil ik mij toch even voorstellen. Ik ben Michiel en sinds enkele jaren besmet met het Alfa virus en aktief op het Nederlandse en Engelse 145 forum
Sinds twee drie jaar heb ik nu mijn Alfa 145 en ben er helemaal gek op geworden. Origineel was zij uitgerust met een 1400 8V boxer motor welke helaas net niet aan mijn verwachtingen voldeed . Dit was dan ook de reden om een jaar geleden de knoop door te hakken en een 1700 16V blok te gaan zoeken. In de tussentijd heb ik een 1700 16V blok helemaal gereviseerd, aangepast en geplaatst.
Zoals ik bovenstaand al vertelde begon het allemaal met m'n 145 1400 boxertje welke al een jaartje of 10 lid is van de familie . Nu het karretje van mij is beginnen de "ouderdom" kwaaltjes te komen. Zo begon het twee jaar geleden met een kapotte koppakking, trommelremmetjes, uitlaat enz . Op dat moment had ik het helemaal gehad met dat hok en stond op het punt haar te verkopen. Gelukkig heb ik dit toen niet gedaan en zelf een poging gewaagd de koppakking te vervangen . . Naar mijn verbazing (toen) is alles goed gegaan en heb ik er een jaartje van kunnen genieten zonder me scheel te betalen aan koelvloeistof .
Na deze geslaagde "doe het zelf" actie vroeg ik mij af hoe moeilijk het nou kan zijn om een ander blok te reviseren en erin te hangen. Dit omdat ik een beetje was uitgekeken op de 'brute' kracht van de 1400 .
Na wat rond zoeken heb ik uiteindelijk de knoop doorgehakt en een 146 1700 16V met motorschade gekocht als donor auto. Bij deze donor Alfa kreeg ik ook nog een 'goede' Alfa 33 1700 16V motor cadeau . Het verhaal was dat de dealer (bedrijfje ergens in Barneveld ) van plan was de motoren samen te voegen maar hier geen tijd voor had.
Dus momenteel beschik ik over een (Multi Rosso) Alfa 145 1700 16V Boxer. Momenteel ben ik bezig met het aanpassen van het interieur naar die van een FaseII QV, verder staan de volgende puntjes nog op de planning.
- MegaSquirt ECU (In Progress)
- Complete respray (Nog te doen)
Hier nog een paar sfeerfoto's