Ligt er aan wat je er het meest op doet, qua werkzaamheden; Een 4 koloms is idd wel wat stabieler maar vind t altijd een drama om er op te raken (met een verlaagde transaxle bijvoorbeeld.
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
)
Als je veel laswerk doet is dit een wel een goede omdat de auto op de wielen blijft staan; dit is direct ook het nadeel als je aan bv de remmen of voorwielophangng met sleutelen...Moet je alweer meteen assteun of transmissiekrik gaan zeulen.
Een goede 2 kolommer heeft geen kabelgoot oid tussen de palen en is derhalve makkelijker om een auto die niet loopt handmatig erop te duwen.(valt op een 4 koloms nog niet mee in je eentje lijkt me)
Maar als je idd ín de auto moet zijn staat die kolom dikwijls in de weg.
Heb er trouwens wel al gespot op t grote web , waar naar mijn idee de kolommen aardig ver van de wagen vandaan stonden, maw dat je het portier toch een behoorlijk eind kon openen vooraleer je de kolom raakte..
Neem iig géén 1 koloms, want dat is (zeker met een rwd auto) een crime; de dwarsligger waar de 2 buitenste 'draagarmen' aan vastzitten loopt dwars onder de auto door> niet handig als je een uitlaat of cardanas moet lossen...(ervaring
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
)
Anyway suc6 met je keuze, ik hoop binnen afzienbare tijd eenzelfde dilemma te hebben...
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...