Gebruikersavatar
DAVE
Guru
Guru
Berichten: 1186
Lid geworden op: do dec 30, 2004 12:25
Locatie: Vilvoorde

RE: giulia spider..wat een miserie

za jul 26, 2008 14:12

WAT EEN BEAUTY :shock: :shock: :shock:

Gefeliciteerd, parchtige kleur, prachtige wagen!!
Nu : Giulia Veloce "Blue Misano" (2018), Brera Italia Independent 2,0 JTD (2011), 147 1,6 (2007).

"alfa-milano"

RE: giulia spider..wat een miserie

za jul 26, 2008 14:16

idd het is zeker een prachtige wagen maar hij gaat over het budget dat we willen spenderen.

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

Re: RE: giulia spider..wat een miserie

za jul 26, 2008 15:34

Voor de geinteresseerden: hierbij de link naar autoscout waar ik mijn giulia spider te koop heb staan.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=bntnzjgwnwrt
Dan bent u degene die ook een Geweldig mooie rode Bertone tekoop had, of was dat de vorige eigenaar? Heb beide ook op marktplaats zien staan!

Gebruikersavatar
ALFAST
Member
Member
Berichten: 170
Lid geworden op: za aug 20, 2005 20:57
Locatie: 't Harde

RE: giulia spider..wat een miserie

za jul 26, 2008 15:39

Heb al veel Giulia Spiders bekeken voor geinteresserde kopers. 7 van de 10 zijn of Giulietta Spiders of omgebouwde Giulietta's.
Kan het niet genoeg benadrukken, check het chassisnr!!!!
Ook hier worden dus Giulietta's en Giula's door elkaar gehaald.
Voor geinteresseerden die niet weten hoe het chassisnr te checken met type en bouwjaar:
mailtje naar: marco.fazio@alfaromeo.com
of naar mij : geert@alfaclassico.nl
beide gevallen geheel kosteloos.
Kan een boel ellende voorkomen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
GTVeloce_nl
Newbie
Newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: do jan 06, 2005 00:16
Locatie: Beegden

RE: giulia spider..wat een miserie

za jul 26, 2008 20:31

Perfecte Giulia spiders zijn inderdaad bijna niet te vinden. Om zeker te weten dat ik geen dichtgeplammuurd exemplaar zou krijgen, ben ik daarom zelf een 101 serie 1600 spider gaan restaureren. Indien je gaat voor perfectie (zoals ik), dan kan ik je vertellen dat je het met 25K niet gaat redden.

Ik heb de spider van Francw een keer uitgebreid bekeken en durf zelfs te beweren dat je hem voor dat geld bijna niet zelf kunt bouwen met dat niveau van perfectie. Bovendien loop je financieel leeg op originele onderdelen indien je spider niet kompleet dan wel niet origineel is (e.e.a. gebaseerd op praktijk ervaring :lol: ).

Groet,
Roger
AR 1750 GTV 1e serie '68 ,AR Giulia 1600 Spider 101 serie '63, Giulia Sprint GTV '67, Giulia Super '65, GTV6 '83
Had ooit: AR 33 1.7 ie, AR 155 2.0 8V, AR spider type 4, Lancia Thema 8.32 en veel Kappa's

Gebruikersavatar
Harry_zagato
Full Member
Full Member
Berichten: 370
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 10:48
Locatie: Elst (Utr)
Contacteer: Website

Re: RE: giulia spider..wat een miserie

za jul 26, 2008 20:37

Voor de geinteresseerden: hierbij de link naar autoscout waar ik mijn giulia spider te koop heb staan.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=bntnzjgwnwrt

Ja, echt fantastische auto Franc!!
Mensen die serieus op zoek zijn naar zo'n auto en hoge eisen stellen, kunnen hier niet omheen.
BMW Z4, Ferrari 308 GTB QV, Alfa Giulia 1750 (1966), Porsche 996 3.4

Francw

Re: RE: giulia spider..wat een miserie

za jul 26, 2008 23:25

Voor de geinteresseerden: hierbij de link naar autoscout waar ik mijn giulia spider te koop heb staan.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=bntnzjgwnwrt
Dan bent u degene die ook een Geweldig mooie rode Bertone tekoop had, of was dat de vorige eigenaar? Heb beide ook op marktplaats zien staan!
Ja inderdaad! Ik heb een aantal maanden geleden beide te koop gezet. Vele jaren ben ik met beide auto's bezig geweest om ze op het niveau te krijgen dat ze nu zijn. Lang zoeken naar onderdelen. Zeker voor de spider. Maar eerder dit jaar besloot ik ze beide te koop zetten. Enkelen hebben serieus gereageerd op de advertenties. Ik besloot op een gegeven moment om ze toch weer uit de verkoop te halen. Het klinkt misschien zielig, maar het viel me tegen er echt afscheid van te gaan nemen. Ik heb er echt mijn ziel en zaligheid in gelegd. Maar nu heb ik de beslissing genomen de Bertone te houden en de spider echt te verkopen.

Gebruikersavatar
Gerrets
Guru
Guru
Berichten: 1800
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 23:07
Locatie: Hengelo ov

RE: giulia spider..wat een miserie

za jul 26, 2008 23:32

Weer iemand die bezeten is door het Alfa virus. Maar dat is begrijpelijk als je zo lang op zoek moet voor ieder onderdeel hoe klein of groot dan ook het is idd echt moeilijk. En dat schept de band met zo'n auto en bemoeilijkt het afscheid zeer zeker.

gr Tom
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Gebruikersavatar
Furrikain
Full Member
Full Member
Berichten: 427
Lid geworden op: za jan 21, 2006 03:17
Locatie: Roosdaal (BE)

Re: RE: giulia spider..wat een miserie

di jul 29, 2008 21:02

furrikain, wat jij daar zegt, al dat werk voor 4K... alleen al een echte goede spuitbeurt doet al meer! 2 stoelen laten bekleden dan een goede 1000,- en dan valt plots de rest van het interieur tegen.. Kap voor een Giulietta Spider plus montage? Mag ik gokken 1500,-
enz enz...
Goed werk is duur geworden de laatste jaren...

rik
Ben ik het mee eens dat als je "all out" laat restaureren en zeker als je wat de body betreft een paar verrassingen tegen het lijf loopt, dan kom je inderdaad nergens met die 4K.

Als je echter zelf wat werk kan verrichten en de body is gewoon GOED, dan blijf ik bij mijn schatting, spuitwerk en interieur zijn naar mijn ervaring nog één van de minder pijnlijke kostenposten aan een Giulietta. Moet ik er wel bijzeggen dat we het vorig jaar via ReOrginals in de US geregeld hebben. Alles rechtstreeks vanuit hun depot in Italië laten shippen en toch geprofiteerd van de gunstige dollarstand, dat scheelde een hoop.

Omdat het misschien wel interessant is voor mensen die zo'n project toch willen tackelen, even los uit m'n hoofd wat prijzen (dit betrof wat bestellingen voor een volledige restauratie, verre van complete lijst):

- Stoelhoezen + padding: slordige 600$ (en hopen dat de kuipen nog goed zijn, die krengen moeten 1250$ per set opbrengen)
- Kap, goeie kwaliteit (Sonneland-achtig materiaal): 650$
- Tapijtensetje, gokje, 300 euro, destijds in Houten bij Santoro besteld
- min of meer volledige set rubbers, ook Santoro, ik geloof 1200 euro
- volledig nieuwe neus, 1200 euro
- tweedehands luchtfilterhuis: 250 euro
- setje onbenullige clipjes voor raamzwengels, sierlijsten etc... makkelijk 150 euro.
- setje km-aanduiding tellerringen: goeie 100 euro
- afdekplaatje radio: 80 euro?
- claxonmechanisme + sierring, gokje weer, 250 euro.
- ettelijke bestellingen technische ditjes en datjes: uiteindelijk gestopt met tellen, maar het tikt hard aan.
- paar ontbrekende Borrani-velgen: wat de gek ervoor geeft, met veel geluk voor een paar honderdjes gevonden


Een paar sites om een idee van onderdelenprijzen op te doen: http://www.alfastop.co.uk, http://www.okp.de, http://www.heinbrand.com

Maar Rik slaat de spijker op de kop, als je de arbeidsuren van een vakman moet betalen, is een giulietta spider restaureren economisch gezien nog altijd een absurde bezigheid en dat zal nog wel even zo blijven, of ze moeten ineens fors in waarde stijgen.

Wat wij hebben geleerd na een flink jaar aan zo'n ding prullen, grootste nono aan een giulietta-restauratie: slechte body (vrij universeel dit), tweede grootste nono: een incompleet project kopen, vooral met veel ontbrekende sierdelen en kleine "onbenulligheden" (mijn koninkrijk voor een slotje van het handschoenenkastje!), dan is het tijd voor een tweede hypotheek. :P

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”