Juvenile

Alfa 33 rijden met geschok! (gestoot)

wo mei 11, 2005 11:49

Na een poosje afwezigheid, zie ik opeens een hele nieuwe site, en ben gelijk weer newbie maarja :D

Na een poos geen alfa gereden te hebben (stond in de garage) heb ik hem nu weer een maandje terug wat een genot!!

Alleen lijkt een probleem te zijn terug gekomen. Als ik de motor start lijkt er niks aan de hand te zijn, loop stationair goed zo tussen 9 en 10, zonder teveel op en neer te gaan.

Maar als ik wil weg rijden, geef ik gas en laat de koppeling op komen, dan bigint hij te rijden, maar al gauw verliest hij al zijn aandrijving. als ik dan wat meer gas geef rijdt ie wel door met wat geschok.

Op de snelweg heb ik het ook, als ik gewoon 120 rij, dan gebeurt het regelmatig dat de motor uitzichzelf afremt, en als ik dan weer meer gas geef, geeft ie een soort van schok, en trekt dan weer gewoon door tot de 120.. als ik boven de 130 rij heb ik dit probleem niet.

Het is een beetje moeilijk uit te leggen, maar ik hoop dat jullie het begrijpen. Zo niet, zal ik wat meer proberen uit te leggen.

ik had er eerst een K&N open lucht filter op.. na 15d km kreeg ik ook die problemen, en heb toen het orginele luchtfilterhuis terug gezet en doe deed ie het weer goed (de auto had toen wel een 2 a 3 maandjes stil gestaan)

Heeft iemand een idee waar dit probleem zit?

Groeten, Juvi..

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Alfa 33 rijden met geschok! (gestoot)

wo mei 11, 2005 12:48

Je hebt toevallig niet de verdeler verdraait? Of zit die er niet op bij jou 33?
Valse lucht misschien?

Juvenile

wo mei 11, 2005 12:50

Nee ik heb er verder niet aangezeten.
Toen ie in de garage stond is wel de bedrading volgens mij van de LMM vervangen.

Valse lucht.. wat kan daar de oorzaak van zijn??

Juvenile

wo mei 11, 2005 12:51

Sorry het gaat trouwens om een Alfa 33 1.7 ie 8v uit 93

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Alfa 33 rijden met geschok! (gestoot)

wo mei 11, 2005 12:53

Nee ik heb er verder niet aangezeten.
Toen ie in de garage stond is wel de bedrading volgens mij van de LMM vervangen.

Valse lucht.. wat kan daar de oorzaak van zijn??
Dan kan het misschien in de bedrading van de lmm zijn. Stekkerverbinding oid. Iets losgeschoten wellicht. Ik zou toch nog eens bij die garage langsrijden. Vanaf hier blijft het lastig om een oordeel te vellen.

Juvenile

wo mei 11, 2005 13:15

ja daar had ik zelf ook al aan gedacht maar dat is wel een beetje lastig, aangezien ik in Hoorn woon, en de garage in Groningen zit. Ik kan er wel heen rijden ,maar ik weet niet of dit dan schade aan de auto toebrengt.

Ik zal zelf eerst eens de bedrading langs lopen, ben niet echt een kenner op dat gebied, maar ik ga vanavond er wel even naar kijken.,

Nog andere tips?

Luc33
Guru
Guru

wo mei 11, 2005 14:45

Houdt hij in of bokt hij?

Mijn 33 bokt ook als ik zo'n 50 rij maar dat komt door een gescheurde motorsteun. Maar hij houdt daardoor niet in.

Als hij wel inhoudt is het moeilijk te zeggen wat het is, maar onderstaande zou je kunnen controleren.

Na de luchtfilter krijg je een buis waar een bruine stekker onder aan vast zit. Zit die er nog wel aan? Als die niet gemonteerd zit, gaat hij ook beroerd lopen.

Verder kan je benzinefilter aan vervanging toe zijn.

Hoe zijn de bougies en kabels?
Luc
33 1.7 16v
146 JTD

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

wo mei 11, 2005 15:06

Rij anders even bij Autobedrijf Imola op industrieterrein HN80 langs, zijn liefhebbers en ze hebben een Alfa tester waarmee ze de computer uit kunnen lezen!
Ik denk ook aan de lmm of de bedrading erheen, of anders, een slechte massa!!
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Juvenile

do mei 12, 2005 08:57

Nee hij houd in.. en als ik dan wat meer gas geef, dan gaat hij wel weer harder, met een klein schokje.

Ik denk dat ik die bruine kabel wel heb gevonden, maar die zit er gewoon in.
Heb nog niet naar de bouggies kunnen kijken, ben mijn bouggie-sleutel kwijt :roll:

Het schijnt dat ik een latere versie van de 33 heb die geen lmm meer heeft kan dat kloppen?

dhrto
Newbie
Newbie

do mei 12, 2005 09:16

Auto Imola in Hoorn wat Sergio zegt is idd een goede optie. Het is een garage gespecialeerd in Alfa's en het zijn echte liefhebbers. Ik heb laatst mijn startmotor en veerpootlagers laten vervangen daar, en ze hebben een zeer goede indruk op me achtergelaten. Bovendien hanteren ze zeer redelijke prijzen.
Alfa 33 1.4 ie L '92 --> R.I.P. juni 2009 na meer dan 300.000 op de teller!
Alfa 156 SW 1.8 TS '01

Juvenile

do mei 12, 2005 11:16

Ja ik ken Imola, ben daar wel eens eerder geweest.

Maar ja een dikke vette rekening kan ik nu niet gebruiken. Niet dat dat daar normaal is, in tegendeel. Maarja wil zelf ook graag het een en ander leren of dit soort dingen.

Juvenile

wo mei 18, 2005 09:46

Hallo,

Ik ben i.v.m. met het drukke pinksterweekend, er nog niet aan toe gekomen of even bij Auto-imola langs te gaan. Maar na het ophalen van een vriendin op het station, maakt de auto een heel hard geluid, alsof er helemaal geen uitlaat onderzit (zit er nog wel hoor)
Ik kan alleen niet zien waar die misschien lek o.i.d. is. Zou een lekke uitlaat ook boven staande problemen kunnen veroorzaken? Of als het uitlaatspruitstuk misschien wel bij de motor loslaat??

Greoten, J.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mei 18, 2005 20:50

Zit je uitlaat misschien verstopt? Kapotte kat. wellicht? Dat kan wel het gestoot en dat schokken verklaren.

Terug naar “Algemene Technische vragen”