Welke datum geeft jouw voorkeur?

Peiling eindigde op ma sep 15, 2008 10:47

28 september
22%
2
12 oktober
67%
6
26 oktober
11%
1

Totaal aantal stemmen: 9
GGspider
Member
Member

Tourrit IL GIRO NELLE COLLINE

ma jul 28, 2008 09:26

Aan allen,
Test 1 van het roadbook zit erop.
Zondagmorgen had ik afspraak met mijn broer op de markt in Oudenaarde. We kwamen er aan rond 09.00. De markt is mooi, lag er rustig bij op een weekendmorgen en de eerste horecazaken openden de deuren. 'Koffie' dus voor we van start gaan.
Rond 09.30, na de eerste afspraken hoe we het zouden aanpakken, zetten we aan.
't Was bloedheet zondag, maar de kap van de spider vloog eraf en dat is ganse dag zo geweest.
Om en lang verhaal kort te maken: het was hard werken!!! heel hard zelfs !!
- afstanden werden bijgeschaafd.
- waypoints werden hertekend.
- foto's genomen voor de wedstrijd.
...enz
Dorstig als geen ander hebben we ook nog es het middagmaal gemist. Géén tijd...doorgaan. 't Moet correct zijn.
Rond zeven uur 's avonds zijn we kapot terug aanbeland is Oudenaarde.
Maar T WAS MEE DAN DE MOEITE.
Voor 90% rustige wegeltjes, perfect berijdbaar.
Bloedmooie vergezichten van het land waarvan ik nu pas besef dat ik er ook nog in woon.
Rustieke dorpjes, belommerde pleintjes. MEER DAN MOOI EN DE MOEITE WAARD.

Het roadbook wordt nu herschreven en een tweede of misschien wel derde maal herbekeken. Ik wil alle 'amici' 's avonds wel terug in Oudenaarde, begrijp je.
Wie hieraan deelneemt zal het zich dus niet beklagen.

Tom VDW
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: Tourrit IL GIRO NELLE COLLINE

ma jul 28, 2008 10:12

Tof dat je er zveel tijd insteekt! Hopelijk is het ook dan mooi weer :D

GGspider
Member
Member

Re: RE: Tourrit IL GIRO NELLE COLLINE

ma jul 28, 2008 10:14

Tof dat je er zveel tijd insteekt! Hopelijk is het ook dan mooi weer :D
Hi Tom VDW
Er is idd werk aan, maar dat geeft niet.
t Moet correct zijn. Ik leg de lat voor mezelf hoog, maar je zal er geen spijt van hebben.
En t mooi weer, probeer ik erbij te bestellen

Groeten
GGspider

GGspider
Member
Member

di jul 29, 2008 13:30

:D :D :D
Hi iederee,
Intussen hebben meer dan 25 alfisti zich aangemeld.
Als iedereen komt is dit evenement al een succes.
WAT NIET WIL ZEGGEN DAT ER NOG MEER BJIKUNNEN.
Groetjes
GGspider

GGspider
Member
Member

ma aug 04, 2008 20:51

Ciao a tutti,
Ben terug van Oudenaarde. De tweede test zit erop. Het ging vandaag al heel wat vlotter,wat betekent dat het roadbook vrij goed was.
Maar goed is niet perfect hé. Wat hebben we gedaan:
- deze keer niet de afstanden gemeten van waypoint naar waypoint, maar telkens de totaalafstand genoteerd. In het eerste geval is de foutenkans veel groter, omdat je àl de tussenafstanden afzonderlijk meet. Bij totaalafstand-controle zal uiteindelijk de fout per tussenafstand bijna te verwaarlozen zijn.
- hier en daar nog richtingaanwijzers bijgevoegd om het nog duidelijker te maken
- herkenningspunten (winkel, kapel, reclamebord,...) ingelast om vergissingen te voorkomen
- sommige wegsituaties hertekent, gemeenteborden toegevoegd,
- aangeduid waar het de moeite loont om es links of rechts te kijken
- en natuurlijk verbeteringen aangebracht waar het fout was

Maar het viel zeker mee. Het roadbook zal deze week definitief klaar zijn.
Van zodra het roadbook klaar is zal ik elke (voorlopige maar hopelijk definitieve) deelnemer via PB hiervan verwittigen en afspraken maken hoe ik je dit kan bezorgen.

Dit lijkt mij het beste.
Ik ben meer dan tevreden met het resultaat en hoop dat mijn inspanningen beloond zullen worden en iedereen die zegt dat hij komt, het dan ook daadwerkelijk doet.
Amici.... a la prossima! :lol:

GGspider
Member
Member

Update / wijzigingen aankondigingstekst

do aug 07, 2008 14:03

Aan alle deelnemers en toekomstige deelnemers van dit evenement.
Hieronder volgt een opsomming van de wijzigingen / updates die zijn aangebracht aan de aankondigingstekst van dit topic.

1. de datum van deze tour wordt bijna zeker 12 OKTOBER
2. het startmoment is wat vroeger. Samenkomen vanaf 11.00, vertrekken ten laatste om 12.00
3. het roadbook is klaar en werd in pdf-formaat gegoten. Dit maakt het voor mezelf en de deelnemers makkellijker om het te ontvangen, te bekijken, te printen
Eén dezer dagen neem ik via privébericht contact op met de deelnemers met de vraag op welke manier ze dit roadbook wensen te ontvangen.
4. we houden even halt bij :
waypoint 57 : het kasteel van Grotenberge (Breivelde)
waypoint 114 : de grote markt van Ronse
ook leuke lokaties zijn:
waypoint 29 : de terbiestmolen
waypoint 31 : de ijzerkotmolen
waypoint 39 de zwalmmolen

De inschrijvingen kennen momenteel een succes met 30 deelnemers en nog 17 andere potentiële inschrijvers. Het wagenpark is gevarieerd in leeftijd en type wagen.

ZIJ DIE NOG NIET INSCHREVEN HEBBEN ONGELIJK
Beste groeten en tot schrijfs :wink:
GGspider

GGspider
Member
Member

Tourrit IL GIRO NELLE COLLINE (UPDATE)

wo aug 13, 2008 16:26

Aan de deelnemers vand it evenement. Hieronder een UPDATE van de laatste datnd van zaken.

AAN ALLE DEELNEMERS

Er is goed nieuws: de eigenaar van Hotel-resto-brasserie 'CESAR' is akkoord met een voorstel.
Ik kreeg zopas een bevestigingsmail dat de zaal van zijn zaak voor ons gereserveerd is op 12 oktober. (ik ga natuurlijk van de veronderstelling uit dat het ook deze datum wordt).

Concreet: we parkeren de wagens op de grote markt van Oudenaarde, en verzamelen in de mooie zaal van het Hotel. Deze zaak is eveneens gelegen op de grote markt, vlakbij het stadhuis en de fontein.
Hun website kan je zeker al es raadplegen. Ik kèn de zaak en de uitbater zal ons niet teleurstellen. www.hotel-cesar.be.

Wat is afgesproken:
Rond 11 uur, of zelfs vroeger, kan, wie dat wil, een broodjesmaaltijd nuttigen naar believen met warme dranken en/of frisdrank.
Prijs: 9.00 € per persoon.

's Avonds kunnen we er een avondmaal nemen in een apart zaaltje.
De eigenaar stelt een vijftal gerechten voor, waar eenieder dan een
keuze uit kan maken.
Deze keuze kan eventueel 's morgens gevraagd worden, kwestie van de bediening vlot te laten verlopen.

Daartegenover zou 'Cesar' een prijzenpot voorzien voor onze fotozoektocht.

...en verder
De eigenaar houdt de zaal voor ons vrij.
Ik heb hem beloofd tegen eind september een lijst te bezorgen wie van de deelnemers een avondmaal zou gebruiken in 'Cesar'.

Voor dit laatste is nog wat tijd. Er zit voor mezelf nog wat vakantie tussen, maar vanaf 20 september had ik van jullie graag hierop een antwoord.

---SONO MOLTO CONTENTO----(ben echt wel tevreden)

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo aug 13, 2008 17:01

En nog ééntje er bij, zie je mailbox :wink:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

GGspider
Member
Member

wo aug 13, 2008 17:18

En nog ééntje er bij, zie je mailbox :wink:
is genoteerd Michel.
Je ontving ondertussen ook al het roadbook.

BENVENUTO
GGspider

GGspider
Member
Member

Een stand van zaken

di aug 26, 2008 12:34

Aan alle deelnemers en ‘nog-niet-maar-binnenkort-misschien-wel’ – deelnemers van dit evenement!
Wat is de huidige stand van zaken en wat gaat er nog gebeuren?

Deze tour gaat dus door in het hart van Vlaanderen, bijna met zekerheid op 12 oktober, met start op de Grote Markt van Oudenaarde. Hij is om en bij de 115km en loopt over goed bereidbare, toeristische wegen van de Vlaamse Ardennen en de Zwalmstreek.

Tot op heden is het deelnemersveld uitgegroeid tot 36 wagens van verschillende types en jaartallen. Het overgrote deel is afkomstig van het Alfaforum, maar ook van het SCARB en 916register hebben we heel wat interesse.
Dit evenement kent dus momenteel al een groot succes. Houden zo!

We komen samen op de Grote Markt vanaf 11.00. In principe is er ruim voldoende parkeergelegenheid op de Grote Markt.
Zoniet, bekijk even het stadsplannetje in het eerste bericht van dit topic ‘parkeergelegenheid Oudenaarde’.
Ik probeer in ieder geval nog, via het stadsbestuur, de nodige ruimte te reserveren, maar kan hierin geen zekerheid bieden. Ik kan maar proberen.

In Hotel-Resto CESAR, vlakbij de fontein en het stadhuis, is er een laatste bijeenkomst alvorens we tegen 12.00 vertrekken. Je kan hier nog ontbijten en, degenene die ’s avonds dineren kunnen een keuze maken uit vijf voorgestelde menu’s tegen een aantrekkelijke prijs.
Ik probeer nog van de eigenaar de inhoud van deze menu’s te pakken te krijgen.
Er zal ook nog een breefing zijn over zaken die tussentijds verandert of aangepast zijn.

Vertrek tegen 12.00. Gezien het ruime deelnemersveld overweeg ik om de groep, uit veiligheidsredenen, in groepen van vijf wagens te laten vertrekken. Van zodra we Oudenaarde uit zijn kan nog individueel afgesproken worden om de rit in groep verder te zetten. Bekijken we ter plaatse nog hoe druk het verkeer is op dat ogenblik.

De meeste deelnemers wensten het roadbook via mail te ontvangen en dat is dan ook ondertussen gebeurt. Anderen ontvangen het afgeprint op de dag van het evenement zelf.

De fotowedstrijd is klaar. Iedere deelnemer ontvangt een kleurenafdruk van 10 foto’s die genomen zijn in de eerste helft van de tour. Het is de bedoeling dat je de waypoint van deze beelden herkent en noteert.
Hotel CESAR en misschien ook een plaatselijke alfadealer zal zorgen voor sponsoring in de vorm van prijzen in natura.
Na de tour zal het resultaat van deze wedstrijd bekend gemaakt worden.

Binnen de tour werden na +/- 35 en 70km een rustpunt ingelast om even op adem te komen, samen een lekker streekbier te nuttigen en gezellig te kletsen. Deze stopplaatsen zijn ‘het kasteel van Grotenberge’ en de ‘Grote Markt van Ronse’.
Ruime parkeergelegenheid en leuke lokaties.

WAT ER NOG DIENT TE GEBEUREN
Vanaf 06 tot en met 20 september ben ik in verlof in Toscane en zal dus op non-actief staan op dit forum.
In de week van 01 september zal ik naar alle deelnemers een privébericht sturen met de vraag:
Wie wil deelnemen aan het avonddiner in Hotel CESAR, wil via privébericht me laten weten met hoeveel personen jullie wensen te avondmalen. En graag dit antwoord vóór 20 september. Daar ik de uitbater hiervan dien te verwittigen.
Het voor ons gereserveerde zaaltje kan hooguit 50 personen ontvangen. De overige (indien nodig) kunnen nog altijd samenzitten in het restaurant van de zaak. Wees er dus tijdig bij, want deze 50 personen zullen aangeduid worden op basis van datum van ontvangst privébericht.

Zo, dit was het voorlopig. Nogmaals aan allen, BEDANKT VOOR JULLIE DEELNAME. Vasthouden en niet meer afhaken, en verder nog wat inschrijvingen binnenhalen zou leuk zijn.

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

do aug 28, 2008 23:43

Wij rijden ook mee. :D Heb vrij kunnen regelen op mijn werk dus ook weer van de partij in de Vlaamse Ardennen. :wink:
Geert,alias GG check je P.B.en je mailbox a.u.b.

GGspider
Member
Member

vr aug 29, 2008 08:48

Wij rijden ook mee. :D Heb vrij kunnen regelen op mijn werk dus ook weer van de partij in de Vlaamse Ardennen. :wink:
Geert,alias GG check je P.B.en je mailbox a.u.b.
OK collega,
Is bij deze gebeurt.

groeten
Geert

Edspider85
Member
Member

zo aug 31, 2008 21:48

Wij zijn er zeker bij..... dus de kans is groot dat we weer oude bekende zien :lol:
Red Alfa Spider 2000 1985 model with Weber 45DCOEcarb's

Pinin 66
Alfaforum.nl lid

GGspider
Member
Member

Tourrit IL GIRO NELLE COLLINE

do sep 04, 2008 21:40

Beste deelnemers,

Ik heb van de stad Oudenaarde kunnen bekomen dat de grote markt deels zal afgezet worden voor dit evenement.
Het schepencollege heeft een 50-tal plaatsen voor ons vrijgehouden.
Ondertussen hebben 45 wagens zich aangemeld.

Als dat geen goed nieuws is! :D

groeten
GGspider

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 04, 2008 22:49

Mooi !!!!!!!!!!!!!
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Terug naar “Evenementen”