Zo vorige week zijn we (mijn vriendin en ik) naar Längefeld geweest, in het Ötztal (Oostenrijk), daar hadden we een appartementje.
Toen we op vrijdag vertrokken zijn we bij Venlo de grens over de A61 richting Hockenheim gereden, waar we de A6 richting Heilbron namen. Vervolgens de A7 op tot net voorbij Kempten. Daar hebben we in Oberellegg (Wertach) een heel goed hotelletje gevonden voor de 1e nacht. In deze mooi omgeving hebben we de middag lekker doorgebracht bij de Grüntensee en heerlijk gegeten en geslapen.
Alfa bij een schuurtje op weg naar het hotel
Alfa bij de Grüntensee
De tweede dag zijn we verder gereden, de snelweg vermijdend. Vanaf Nesselwang hebben we de 309 via Weißbach en Pfronten naar Reutte genomen. Van daar de 179 naar de Fernpaß wat een ongelofelijk lekker stuk was om te rijden. Verder gingen we via de 189 naar Imst een iets rustiger stuk (als in minder hoogte verschil en bochten). Na Imst kwam de 171 en 186 naar Längenfeld. Uiteindelijk een super mooie en vooral heerlijke rit om te rijden.
Op de 4e dag zijn we naar de Gletsjer gegaan, de Rettenbachferner, uiteraard zoals het hoort met de Alfa na 2673m gereden. Ik heb veel leuke dingen gedaan, maar in de zomer met je eigen auto naast 2 meter hoog sneeuw de berg op rijden is iets wat ik niet snel meer zal vergeten.
Ja daar gaan we heen, via die weg
Vanaf de top Via die route
Aan de rand geparkeerd (1 meter verder was het +/-50m lager)
En terug naar beneden
Een paar dagen later gingen we naar Italië, Merano om precies te zijn, nu kan je daar op 2 manieren komen, de korte leuke manier, of de lange saaie (snelle) manier. De keuze was simpel, we gingen via de Timmelsjochstraße. Dit is zeker weten de mooiste (en spannendste) weg waar ik ooit op heb gereden. Op sommige plekken nouwelijks breed genoeg om 2 auto's te laten passeren, terwijl een dun muurtje je van een ruim 100m diepe val moet behoeden. In Merano hadden we nog een authentique Alfa garage gevonden, helaas hadden we geen tijd om hier te kijken, want de pas ging om 20u dicht.
De Oostenrijkse kant valt nog mee
De Italiaanse kant is iets minder ruim
De garage in Merano
De terugweg gaat via die wegen
Dezelfde van dichtbij
Mooi uitzicht
Toen we stonden te tanken vlakbij waar we zaten op de 1e dag, zag ik een reclamebord voor de locale klassiekerrally, op de laatste dag van onze vakantie. Daar we allebei liefhebbers zijn van de rallysport en ik vooral ook van Klassiekers, moesten we daar heen. Ondanks dat het weer wat minder was en er niet zoveel auto's waren (59 deelnemers en ongeveer 20 welke een kleine demonstratie hielden, wel een flink spektakel.
Voor foto's van de rally, hier klikken: Klassieker rally
Ook nog even een nieuwe bodykit laten ontwerpen, helaas waren ze gesloten
Filmpjes:
http://www.youtube.com/watch?v=_vQC4wYMoTU
http://www.youtube.com/watch?v=Uzzc6ej76HE
http://www.youtube.com/watch?v=5acQ2u1S3MI
De meeste foto's zijn door mijn vriendin gemaakt, de filmpjes zonder geluid ook. De filmpjes met geluid zijn door mij gemaakt.
Er komen nog 3 filmpjes bij