Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3963
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

Motorrevisie 16v boxerblok

do mei 19, 2005 22:56

Nav. mijn aankomende motorrevisie heb ik enkele vragen:

Kan je, zonder de motor uit elkaar te halen en dan te meten met allerlei hulpmiddelen, bepalen of een rateltje in een motorblok veroorzaakt wordt door krukaslagers of drijfstanglagers?


En @Michel, als dat plastigage (zie topic http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic. ... &start=45) zo duur is, is het dan niet handiger om gewoon te vervangen? Dus nieuwe drijfstanglagers en krukaslagers? (ca 5 euro per stuk, 2 per lager).
En als ik mijn nieuwe Colombo & Bariani nokkenassen wil monteren heb ik dan direct nieuwe lagers nodig?[/url]
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

RE: Motorrevisie 16v boxerblok

do mei 19, 2005 23:24

neen, want de speling kan ook door een ingelopen krukas komen. meten is weten ;)
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Gebruikersavatar
Rens 1.7QV
Guru
Guru
Berichten: 1238
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:21

RE: Motorrevisie 16v boxerblok

vr mei 20, 2005 00:29

ja idd laat door bv een revisiebedrijf je krukas checken. Het kan natuurlijk zijn dat de krukas beschadigd is geraakt door het kapotte lager. Je krukas zal dan geslepen moeten worden en dan moeten er ook overmaat lagers geplaatst worden.

Wanneer er een tik in je blok zat, dan kun je dat wel aan je lagers met het oog zien. In extreme vorm is de lager juist dikker geworden. Dat heb ik een poos terug gezien bij een v6 trouwens.

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Terug naar “Algemene Technische vragen”