Ok de vraag blijft staan: als de nok versleten is kun je nog steeds de klepspeling goed krijgen. En dus de motor zonder getik laten draaien.
Een versleten nokkenas is dus helemaal niet zo erg als je tenminste het verlies aan PK's voor lief neemt.
Thats right.Ok de vraag blijft staan: als de nok versleten is kun je nog steeds de klepspeling goed krijgen. En dus de motor zonder getik laten draaien.
Een versleten nokkenas is dus helemaal niet zo erg als je tenminste het verlies aan PK's voor lief neemt.
Je mag er vanuit dat de slijtage over de nokkenrij gelijkmatig is.Slijten ze dan niet allemaal af ?
Nee tuurlijk niet.Als die gelijkmatig is zou je dus de speling van de kleppen kunnen meten met 1 voelermaatje omdat die dan dus toch hetzelfde is.
Meeste slijtage zit in de nokkenStelplaatjes kunnen niet slijten???? Kom op zeg![]()
Ik heb er wel eens gezien die toch echt lichtjes ingesleten waren. Jij schijnbaar niet, maar ik wel en dat stelplaatje werd dus mooi weggegooid.
KlepstoterbussenKlepstoters slijten???? Waar dan???
Nee dat zeg ik, alleen waarom zeg je dan dat de slijtage over de nokkenrij gelijkmatig is????Nee tuurlijk niet.Als die gelijkmatig is zou je dus de speling van de kleppen kunnen meten met 1 voelermaatje omdat die dan dus toch hetzelfde is.
????T'is wel genoeg zo heren !