sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Restauratie sudsprint '82 - gezicht terug!

ma aug 18, 2008 21:22

En natuurlijk gel carello`s .................jjjjjjjjammmmmie :thumbs:

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

stof
Guru
Guru

ma aug 18, 2008 22:47

Ja vind je ze mooi? ik heb ze gemonteerd omdat het de enige set (van de vier die ik heb liggen) is waarvan ik denk dat ze apk-waardig zijn. De binnenste twee zijn nagenoeg nieuw, de buitenste iets minder, maar nu ze goed gepoetst zijn zie je dat bijna niet. Ik vind het nu ze erin zitten best staan, maar had ze in eerste instantie nooit uitgezocht!

Ik heb wel nieuwe sud-lampen liggen, een set... maar die passen alleen na een heleboel gehobby. Misschien iemand met een Sud die er iets aan heeft?
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

stof
Guru
Guru

di aug 19, 2008 22:17

Vanavond even langsgeweest bij Jeroen om van snor te ruilen... ja echt. Jeroen had een setje snorren dat nog prima-de-luxe was en dat wou hij spuiten voor z'n racesprint. Dus konden we beter ruilen, vonden we.

Nog niet gemonteerd, maar ben er erg blij mee. Bedankt Jeroen! (ook voor de koffie)

zo moeten we 't hebben:

Afbeelding

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

stof
Guru
Guru

di aug 19, 2008 22:31

Vandaag iets leuks teruggevonden... niet in een bananendoos, wel een beetje van die strekking:

Afbeelding

De AutoKampioen van 24 juni 1977!

Met, jawel, een "uitgebreide test" van een Alfasud Sprint 1.3. Bij belangstelling zal ik eens kijken of ik het hele artikel in kan scannen, het is echt heel leuk om terug te lezen hoe men toen over de Sprint dacht.
...goede trekkracht bij lage toerentallen. Veel schakelen is niet noodzakelijk, maar het karakter van de motor is van dien aard dat men geneigd is om toch veel te schakelen en ver in de versnellingen door te trekken.
Standaarduitrusting: sloten op beide portieren. Handgrepen voor passagiers voor- en achterin. Ruitenwissers met twee snelheden. Nemen ook bij hogere snelheden goed water af. Elektrische ruitensproeier. Binnenspiegel met anti-verblindingsstand, aansteker, contactslot met stuurslot en doorstartblokkeerinrichting. Elektrische achterruitverwarming. Dagteller

Toe maar!

Dan nog iets wat ik niet wist... hebben alle sprints dat?
Meteraanwijzers voor brandstofvoorraad, koelwatertemperatuur en oliedruk, in de laatste twee gevallen gecombineerd met een lampje. Het lampje voor de koelwatertemperatuur brand ook bij koude motor; het dooft bij een koelwatertemperatuur van omstreeks 75 graden.
Nostalgie!

Wat te denken van advertenties voor FM-radio's met cassettedeck MET AUTO-REVERSE! of "de nieuwe Mazda 323, niet de eerste de beste!"

de AutoKampioen... toen leuker te lezen dan nu, en slechts Hfl 2,25!

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: RE: Restauratie sudsprint '82 - gezicht terug!

di aug 19, 2008 23:42

niet in een bananendoos, wel een beetje van die strekking:
Ze Beginnen een leven op zich te leiden! :wink:
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Restauratie sudsprint '82 - "bananendoos"vonds

wo aug 20, 2008 22:11

Hey Matthijs
Die lampen: doe Alfamaster een pbtje das mn zoon, die moet er nog een stelletje hebben is er nog niet aan toe maar wie weet.

GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

stof
Guru
Guru

zo sep 14, 2008 15:12

Terug van vakantie.. eindelijk weekend, dus tijd om te kijken waar ik ook alweer gebleven was. Oja, bij de remmenwinkel...

vraagje: Ik heb twee van zulke (foto) remvloeistofreservoirtjes, waarvan dit de beste is. Van die andere zijn een paar nokjes afgebroken, dus die is in feite afgeschreven.Ik mis alleen het 'zeefje' en de dop van het middelste gat. Heeft iemand dat wellicht liggen?

Afbeelding

Afbeelding

Zo nee, dan de volgende vraag; ik heb ook nog twee remvloeistofreservoirtjes (scrabble!) liggen van een 33. Dit zijn de iets vierkantere modelletjes met de blauwe doppen. Die hebben echter maar twee 'gaten' geen drie. Verder lijkt 't wel alsof ze zouden kunnen passen. Doen ze dat ook?

Het leukst/makkelijkst/originineelst zou natuurlijk gewoon een ander sud/sprint reservoir zijn, of de missende dop voor deze hier...

Help!

sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo

zo sep 14, 2008 17:56

Eentje van een 33 gaat gewoon passen lijkt mij
bij mijn beide sprints zitten er hetzelfde type als bij een 33 op

succes

GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

stof
Guru
Guru

zo sep 28, 2008 22:41

Dit weekend nog een beetje gesleuteld... de meeste remleidingen zitten eronder, de nieuwe hoofdremcilinde, hoofdkoppelingscilinder en remkrachtverdeler gemonteerd, moet de laatste paar nog aansluiten maar vrees dat ik daar even een voorbeeld-sprint bij nodig heb... Michel? Sjoerd? Iemand die deze week ff langs kan rijden? *lief kijkt*

Afbeelding

Afbeelding

Oja en dan nog een nieuwtje... stof heeft gezinsuitbreiding!

Afbeelding

hoop niet dat het ten koste gaat van het (jaja, kop 'm maar in... toch al langzame) werk aan de sprint, maar 't is wèl leuk!

Andretti Molletti

RE: Restauratie sudsprint '82 - Gezinsuitbreiding!

zo sep 28, 2008 22:58

Lieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeefffffffffff!!
Hoe heet i??

nee niet de sprint :roll:

tis een sprint
Guru
Guru

ma sep 29, 2008 16:30

o jeeh.. daar gaan de gordijnen ;)

moet ff kijken deze week, ben vrij druk wellicht vrijdag even tijd....
Gehad: Sud Sprint
156 foute fiat
33 sw duopenotti :twisted: its alive' its alive :twisted:

Afbeelding

stof
Guru
Guru

za okt 04, 2008 20:59

Het wordt nog eens wat... brandstofleiding gefixed, nieuwe (! tnx Eric!) radiateur geplaatst, het lang vergeten (kwijt geweest :oops: ) afdekkapje tussen bak en blok er maar 's ingeschroefd, achterbumper geplaatst, dempers onder achterklep geplaatst (grrr, kapot... weet iemand 't adres voor nieuwe?) en eindelijk kans gezien om 't ouwe (sleutelloze) contactslot zonder gevolgschade te verwijderen...

vruchtbaar dagje, zonder foto's.

iemand tips hoe je dat verrekte (nieuwe) contactslot erin kan frutten? Dàt is de moeilijkheid niet, wel om 't kabeltje + stekker er 'vooruit' en door 't gat in de stuurkolom in te krijgen..

stof
Guru
Guru

zo okt 05, 2008 12:20

welja, nog een vraag:

ik probeer een gat te boren (8mm) in een stuk rvs. een 'nieuwe imitatie' bumpersteun om precies te zijn. Er zitten al sleufgaten in, maar net niet op de goeie plek. eerste metaalboortje kwam een mm of 2 diep, toen was 't op (netjes gekoeld met beetje olie en zo, laag toerental geboord). Hmz. Werkt niet. Naar ijzerwinkel gereden, speciaal widia-boortje gekocht. Terug naar huis. Weer proberen. Ehh... geen mm verder dus. Wat doe ik fout? 't lijkt gvd wel gepolijst nu. Iemand met een eigen ijzerwinkel en een kolomboormachine in de buurt ofzo?

groet :)

Andretti Molletti

zo okt 05, 2008 12:31

google even op slijphoek vt boortje en koelen met water is misschien beter.. zodra je rook ziet is het bij de punt al te warm...

rednal
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

zo okt 05, 2008 12:32

Bij een RVS boor is de snij en vrijloophoek iets anders dan een normale staalboor.
Hoewel het normaal met een goede kwaliteit staalboor ook wel redelijk moet gaan.
Waarschijnlijk is het RVS van de steun door de hitte (Wordt roodgloeiend bij fout boren) te hard geworden.
Nu gewoon ff voorboren met een mm of 4 en daarna 8 mm. Royaal snijolie gebruiken
Zet wel even een hoop druk op de boormachine (poetsen en voorzichtig drukken wil niet)
Alfetta GTV 1980, Alfasud Sprint 1983, Alfa Giulietta 940

Terug naar “Projecten”