Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: Technisch reglement Squadra Italia

ma sep 15, 2008 18:21

Het mooiste van alles is, dat de rijders met "misschien" wel het minste budget wel vooraan rijden en de race uitrijden.
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6934
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Technisch reglement Squadra Italia

ma sep 15, 2008 18:24

Misschien zijn die mannen wat zuiniger op hun spullen.. :roll: :)

Maar budget zegt idd niet alles. :oops:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4191
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: Technisch reglement Squadra Italia

di sep 16, 2008 20:21

Ach, er zijn er ook die met een klein budget niks finishen, een paar blokken en een auto slopen in een jaar tijd :lol:

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6934
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Technisch reglement Squadra Italia

di sep 16, 2008 21:44

Zolang ze maar wel pelzier gehad hebben... :lol:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

RE: Technisch reglement Squadra Italia

do sep 18, 2008 10:37

Voor alle aspirant rijders die op een klein budget willen finishen
Zie te koop hieronder! :wink:
SCARB # 4710

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: Technisch reglement Squadra Italia

zo sep 28, 2008 19:38

Bestaat er een low-budget manier om de brandstofleidingen door de auto te laten lopen, of ben je verplicht om van die dure slangen en koppelingen te kopen,.
Ik weet dat het een niet onderbroken leiding moet zijn met een koppeling bij het verlaten van het inzittende compartiment.
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

Andretti Molletti

RE: Technisch reglement Squadra Italia

zo sep 28, 2008 20:10

Ik heb ONDER de auto roodkoper leiding (koppelingsleiding of LPG leiding) gelegd. de laatste stukjes met staalomvlochten.
Ga je door de auto dan moet je idd volgens de regelementen de doorvoer met koppelingen doen... en die zijn duur idd.
Waarom zou je door de auto willen?

Overigens is die staalomvlochten leiding niet heel erg duur... 6 euro de meter dacht ik bij remola.

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: Technisch reglement Squadra Italia

zo sep 28, 2008 20:33

Een brandstofleiding die hoog in het midden van het schutbord de motorruimte inkomt zou in mijn geval ideaal zijn.
De standaard leiding loopt rechts bij het subframe omhoog en heeft erg weinig ruimte, bij een probleem met de leiding spuit de brandstof al eerste op een heet uitlaatspruitstuk, bovendien moet de leiding ook nog eens verlengd worden ''over'' de uitlaat omdat de nieuwe motor de aansluiting op de rail aan de bakzijde heeft zitten ipv rechts aan de distributiezijde.
Dus zodra je binnendoor gaat zijn de dure goodridge achtige FIA koppelingen verplicht?
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

Andretti Molletti

RE: Technisch reglement Squadra Italia

zo sep 28, 2008 21:09

Aeroquip ;)

Zover ik weet is het voor FIA keur verplichte kost.
Maar SI auto's voldoen niet aan de fia keur eis. Dus... zolang het deugdelijk en veilig is zullen ze het goedkeuren.

lees:
Artikel 9 - LEIDINGEN EN KABELS
Deze dienen van deugdelijk materiaal en in goede staat te zijn. Leidingen die brandstof of hydraulische vloeistof bevatten mogen door het inzittenden compartiment lopen, maar zonder enige koppeling, uitgezonderd bij de brandschotten, overeenkomstig de FIA voorschriften en bij het remcircuit.

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6934
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Technisch reglement Squadra Italia

zo sep 28, 2008 23:31

Wat zouden ze zeggen van naadloze precisiebuis met een tweetal schotdoervoorkoppelingen? Dat is spul dat gebruikt wordt voor hogedrukhydrauliek-toepassingen, de koppelingen zijn van die knelfittingen met snijringen. wel veel werk om de leiding in model te buigen ben ik bang. Is standaard verzinkt maar ook leverbaar in RVS. Parker is een bekende naam in dit spul...
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

Re: RE: Technisch reglement Squadra Italia

ma sep 29, 2008 16:39

Bestaat er een low-budget manier om de brandstofleidingen door de auto te laten lopen, of ben je verplicht om van die dure slangen en koppelingen te kopen,.
Ik weet dat het een niet onderbroken leiding moet zijn met een koppeling bij het verlaten van het inzittende compartiment.
Ja, mag gewoon met cheap-ass 8mm staalomvlochten rubberslang, 5 EUR/meter bij Dutch Power Trading (wel ff zoeken, staat beetje verstopt)

Schutboorddoorvoeren? haha! Gewoon slang er zo doorheen, maar maak voor je eigen veilige gevoel effe ene tule/pijpje oid er omheen.

Succes, komt helemaal goed!

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5597
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Technisch reglement Squadra Italia

ma sep 29, 2008 17:04

persoonlijk zou ik het gelijk goed doen, dus FIA. Ja kost wat die koppelingen maar dan is er geheid ook geen discussie meer.. (mijn auto heeft een keurmeester nooit langer dan 1 minuut naar gekeken, gewoon omdat ie netjes opgebouwd is, en alle in het oog springende zaken gewoon kloppen.)
Leidingwerk van benzine en remmen vind ik niet iets om op te besparen, en het ziet er ook nog eens gelikt uit..
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

Re: RE: Technisch reglement Squadra Italia

vr okt 24, 2008 17:24

persoonlijk zou ik het gelijk goed doen, dus FIA. Ja kost wat die koppelingen maar dan is er geheid ook geen discussie meer.. (mijn auto heeft een keurmeester nooit langer dan 1 minuut naar gekeken, gewoon omdat ie netjes opgebouwd is, en alle in het oog springende zaken gewoon kloppen.)
Leidingwerk van benzine en remmen vind ik niet iets om op te besparen, en het ziet er ook nog eens gelikt uit..
Klopt, maar geld kan je altijd nog uitgeven... Kijk maar naar de meeste Squadra's, die hebben gewoon het cheap ass €5/meter slangenwerk voor de benzine. Krijg je bij de DNRT keuring geen gezeik mee.
Uiteraard wel de leidingen uit 1 stuk, geen koppelingetjes in het passagiersdeel (of in de auto) maken, en de schutborddoorvoeren zo maken dat de slang heel blijft bij evt malaise.
Die FIA slangen & benodigde koppelingetjes kosten bij elkaar echt een 100-voud van dit spul, dus ik zou lekker besparen en die €400 die je overhoud steken in iets anders.

vV, die leidingen alleen al in jouw auto zijn zowat duurder dan mijn ex-GTV ;-)

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5597
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Technisch reglement Squadra Italia

vr okt 24, 2008 17:29

vV, die leidingen alleen al in jouw auto zijn zowat duurder dan mijn ex-GTV
ziet er zo uit, maar valt best wel mee.. Het enige dure eraan is dat alles nieuw is aangelegd (en dat ik vanwege tijd het werk eraan heb uitbesteed). Verder niet zo high tech hoor als je denkt, ik heb veel erger gezien..
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Andretti Molletti

RE: Technisch reglement Squadra Italia

vr okt 24, 2008 18:07

Als dat leidingwerk echt FIA is dan zitten er meerdere (knie)koppelingen van Aeroquip in en kost dat gewoon serieus geld. (reken op 25 euro per koppeling)
Ik heb meerdere race-auto's zo helpen opbouwen en dat was bijna altijd richting 500-1000 euro: pompen leidingen koppelingen catchtanks.

Terug naar “Racen - Technisch”