Sleutelen in de binnenstad van Den Haag heeft zo zijn voordelen. Centrum 2005 is vergeven van de antiekzaakjes, en als je al 30 jaar bij je pa op de garage rond loopt te banjeren, lopen er regelmatig mensen voorbij die zich afvragen waar ik nu weer mee bezig ben. Daartussen natuurlijk ook de antiekhandelaren uit de buurt.
Vandaag was ik de laatste gaatjes van de Berlina aan het dichten (rechter voor en achterportier) toen de eigenaar van Cachot mij een tekeningetje kwam brengen. Onder het mom van, "Het zat bij een inboedel en is aan jou vast beter besteedt dan aan mij!".
Kortom het bijgevoegde prentje is nu in mijn bezit. Het is oud, het passe partout is wat verweerd, maar de tekening ziet er nog goed uit. De afmeting bedraagt ca. 24x35cm. Het enige dat ik over de beste man heb kunnen vinden, is dat hij met redelijk succes in 1953 deelgenomen heeft aan de 24 uur van Spa.
............... met een Mercedes 220. Geen idee dus wat J.H.V. Vallagao met Alfa Romeo te maken heeft. Het embleem staat er ook een beetje verloren bij, maar lijkt redelijk tijdsorigineel..............en waarom zou het er anders bij staan.
Dus als er nog puzzelaars zijn........
......ik ben wel heel benieuwd!
De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.