Andretti Molletti

RE: De mat-oranje "begonnen met TS conversie"

vr sep 19, 2008 20:18

1 mm klepzuigerspeling bij een TS?

no way man ;)

2 mm is het absolute minimum als je meer dan 6500-7000 rpm wil draaien. :!:
11.1 is belachelijk veel, dat haal je niet... maar als het wel lukt: GEWELDIG houden zo!! 8)
Compressie is alles, lullen erover niks ;) :roll: :lol:

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

Re: RE: De mat-oranje "begonnen met TS conversie"

vr sep 19, 2008 20:42

1 mm klepzuigerspeling bij een TS?

no way man ;)

2 mm is het absolute minimum als je meer dan 6500-7000 rpm wil draaien. :!:
11.1 is belachelijk veel, dat haal je niet... maar als het wel lukt: GEWELDIG houden zo!! 8)
Compressie is alles, lullen erover niks ;) :roll: :lol:
OK next.
wel vlakken en zuigers bewerken en monteren met langere drijfstangen? (wordt wel al moeilijk om dan nog netjes uit te literen.) of kop niet vlakken en zo monteren met alleen de langere drijfstangen.

@fRank heb de kop er even terug op gelegd met 4 bouten, om de bussen vast te houden.

Volgende week nieuwe koppakking set binnen met alle pakkingen voor de hele kop, van Victor-Reinz.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Andretti Molletti

RE: De mat-oranje "begonnen met TS conversie"

vr sep 19, 2008 20:50

ligt eraan wie die zuigers bewerkt ;)

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: De mat-oranje "begonnen met TS conversie"

vr sep 19, 2008 21:11

Haha ikke :wink:
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Andretti Molletti

RE: De mat-oranje "begonnen met TS conversie"

vr sep 19, 2008 21:46

Niet vlakken en niet de zuigers bewerken dan !!

;)


ik weet niet of je de standaard zuigers kunt bewerken (ivm genoeg "vlees"), maar destijds bij Bralfa was het ook geen succes.

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: De mat-oranje "begonnen met TS conversie"

ma sep 22, 2008 16:17

je hebt trouwens PB terug :wink:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1839
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

Re: RE: De mat-oranje "begonnen met TS conversie"

ma sep 22, 2008 16:36

Niet vlakken en niet de zuigers bewerken dan !!

;)


ik weet niet of je de standaard zuigers kunt bewerken (ivm genoeg "vlees"), maar destijds bij Bralfa was het ook geen succes.
Ow, wat weet jij wat ik niet weet?

Bewerken was absoluut geen probleem... Motor is gestorven op de drijfstanglagers...
Shut up and ride!

Gebruikersavatar
Dennis de Rooy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 535
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:06
Locatie: Amersfoort

RE: De mat-oranje "begonnen met TS conversie"

ma sep 22, 2008 17:08

Hij liep toch ook niet goed, dat vertelde je tijdens SS? Niet goed lopen ligt toch niet aan drijfstanglagers, tenzij ze HEEL ver heen zijn?
'81 GTV6 3.0 QV
'91 75 TS RACER
'92 164 QV

TechnoStig

RE: De mat-oranje "begonnen met TS conversie"

ma sep 22, 2008 18:25

Sorry Bas, ik had begrepen dat jouw motor stuk gelopen was daarop, leek me destijds ook een beetje kip-ei verhaal.
Maar iig lijkt het me niet verstandig de standaard zuigers zo te bewerken, dat vereist ten minste een doorgezaagde zuiger ter beoordeling van het vlees, en zijde zachte randjes ivm detoneren, wat dan uiteindelijk weer je zuigers beschadigt en/of je drijfstanglagers...

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1839
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

Re: RE: De mat-oranje "begonnen met TS conversie"

ma sep 22, 2008 18:50

Hij liep toch ook niet goed, dat vertelde je tijdens SS? Niet goed lopen ligt toch niet aan drijfstanglagers, tenzij ze HEEL ver heen zijn?
Dennis, bij mijn oude tor, heb ik vorig jaar hapjes uit de zuigers gehaald om voldoende ruimte te maken voor de kleppen icm C&B nokkenassen.

Ik heb toen alleen zo op de bank gereden ivm. een uitgeslagen klepgeleider. Motor is nadien op het SS gestorven (met oorspronkelijke kop en standaard nokkenassen) door versleten lagerwerk.

Het niet goed lopen tijdens SS2008 is te danken aan een defecte brandstofpomp, een verkeerd ingestelde brandstofdrukregelaar en.... (nog bezig) Nu zitten er andere zuigers in... :wink:

Een standaard zuiger heeft voldoende vlees. Indien iemand interesse heeft dan kan ie er eentje van me krijgen.
Shut up and ride!

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4216
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: De mat-oranje "begonnen met TS conversie"

vr sep 26, 2008 22:57

Leuke Juul, is dat blok al bijna klaar?

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

Re: RE: De mat-oranje "begonnen met TS conversie"

di dec 09, 2008 21:31

Leuke Juul, is dat blok al bijna klaar?
Rustig aan, heb niet zoveel vrije tijd.
Maar, afgelopen weken zo af en toe een kleinigheid kunnen doen, begint nu op te schieten.
Blok is zo goed als kaal, krukas is er uit (toch maar setje nieuwe krukas en drijfstanglagers besteld).
Van de week nog proberen gietranden van het blok weg te schuren en netjes in de mat oranje lak te zetten. Zal wel leuk staan denk ik, onder de kap wordt de Juul n.l. wit. Kop en carter blijven wel gewoon alu kleur hoor.
Ivm het blok nog een vraagje hou nu zoveel mogelijk de kop op het blok ivm de cilinderbussen, maar nu zag ik dat de afdicht ringen nog geen 2 euro kosten,is het dan niet beter deze er even uit te halen en vernieuwen?
In afwachting van de terugkeer van mn vliegwiel aan de kop beginnen. Adviespunten??? Shoot. biggrin liever iets dubbel horen dan tekort weten.
Foto's laugh
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: De mat-oranje "TS blok kaal"

do dec 11, 2008 16:47

Afbeelding
Afbeelding
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: De mat-oranje "TS blok kaal"

za dec 13, 2008 09:55

waarom koop je niet gewoon een compleet motor pakking set? zit alles in wat nu hebt losgemaakt. kost niet eens zo gek veel en zou de zuigerveren ook gelijk opfrissen je hebt nu alles toch los liggen.... heb je weer een geheel fris blokje straks :wink:

het werk heb je al gedaan dus daar hoef je het niet voor te laten.


ff tussendoor mijn 1300 gaat er in januari uit dus dan heb ik je pan en pomp los liggen... en dan kom ik het wel een keer brengen ofzo als jij tijd hebnt en ik ook hahahaha 8)
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: De mat-oranje "TS blok kaal"

ma dec 15, 2008 13:20

Vindt het eigenlijk een beetje zonde om de zuigerveren te vervangen, deze zijn m.i. nog erg goed zelfs. En als we het nu over een paar tientjes hebben ok preventief vervangen, maar 138 euro ex BTW :shock: (bij Prins even snel gekeken). Maar zal even bij onze achterbuurman met het spul in de hand zijn mening vragen, natuurlijk altijd makkelijk om 4 garages bij de hand te hebben. :wink:
Hierbij een paar foto's van de zuigers (zijn alleen nog maar even met een doekje schoon gewreven.)
579.0 gr./stuk edet: nu dus allemaal 578.9 gr./stuk :oops: 1tje dus teveel af gehaald, die 0.1 gram zal het verschil niet maken maar nu ze toch naast elkaar op tafel liggen.
Afbeelding
Afbeelding
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Terug naar “Projecten”