Gebruikersavatar
Tom VDW
Guru
Guru
Berichten: 1806
Lid geworden op: za jan 19, 2008 12:30
Contacteer: Website

Re: RE: Jur's 75 wordt opgeknapt!

za sep 20, 2008 10:07

Ik sta ook op die foto jens :P

Heren,nogmaals,het TS uitbouwen komt het uiterlijk zeker ten goede,de spatbordranden zijn dusdanig aangeslagen,dat het een helse klus word om die weer mooi strak te krijgen.
Nadeel met zo'n spatbordverbreders is dat die na een tijd heel wat vuil groeperen (roest :? )...

AlfaRomeo75
Newbie
Newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: ma apr 02, 2007 13:57

RE: Jur's 75 wordt opgeknapt!

za sep 20, 2008 17:53

Of gewoon goede rubbers er tussen plaatsen en nergens last van. 8)

Gebruikersavatar
Frederico
Guru
Guru
Berichten: 1145
Lid geworden op: do apr 27, 2006 11:56

Re: RE: Jur's 75 wordt opgeknapt!

za sep 20, 2008 18:10

Of gewoon goede rubbers er tussen plaatsen en nergens last van. 8)
weet je nog een mooi dun profiel voor over de verbreders, ik ben namelijk op zoek naar deze rubberss..

Ontopic.... gewoon een mooie nette 75 van maken.. succes in ieder geval
- 75 ts '91 Rosso 130
- 75 IMOLA ts Nero 602
- Gt 2.0 jts (van vader)
- 156 1.9 JTD 16v Ti
gehad
- 156 2.4 jtd Cosmo blue (vaders)
- 75 ts '89 Bianco (sloper)
- 75 ts '89 grigio medio (sloper)
SCARB: 4993

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

Re: RE: Jur's 75 wordt opgeknapt!

zo sep 21, 2008 18:51

Helaas heb ik het nogal druk en kan ik niet altijd even snel antwoorden... dus tijd voor een rondje antwoorden :wink:
leuk om te volgen en hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen met de spullen

(de donatie-spiegel is dan ook in goede handen terecht gekomen zie ik...........)
Inderdaad de rechter is eigenlijk een electrische en kon ik elke keer weer goed zetten omdat hij dan weer verzakt was enzo... na montage van jou ex-spiegel werd t wel duidelijk hoe lekker t eigenlijk is zo'n spiegeltje ('t zijn de kleine dingetjes he. :P
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

Re: RE: Jur's 75 wordt opgeknapt!

zo sep 21, 2008 18:54

Mooi dat je hem op gaat knappen :thumbs:
Dat verdient ie ook, slopen was eeuwig zonde geweest.

succes en ik benieuwd wat je er allemaal aan gaat doen verder.
Wat hier staat beschreven is eigenlijk wel wat er voorlopig aan gedaan wordt, op een gegeven moment een ander interieur zou fijn zijn (al dat nep hout is niet echt mijn smaak), maar ik ben ook nog een student kan ook niet al teveel veroorloven...
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

Re: RE: Jur's 75 wordt opgeknapt!

zo sep 21, 2008 18:56

Beter dat er tog weer een blijft rijden :D

Zou er alleen geen skirts en verbreders opzetten, dis is veel mooier in combinatie met de platte strips...
Misgien de bumpers gedeeltelijk of compleet in kleur spuiten...
Platte strips zijn wel mooi, zeker omdat de kofferbak dan zo mooi open schiet (elke keer weer leedvermaak als iemand zijn of haar tas moet pakken :roll: ), maar een spoilertje achterop vind ik echt een hartstikke mooi 75 detail....
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

Re: RE: Jur's 75 wordt opgeknapt!

zo sep 21, 2008 19:05

Waar heb je die speakers voorin vandaan? Heb zelf ook al links en rechts geinformeerd, maar kon ze alleen vinden van JBL en die zijn flink aan de prijs.
Blijkt dat 6/4 inch niet meer gemaakt worden..
Ik heb de speakers bij dit bedrijf in Heerhugowaard gehaald http://www.caradio.nl/index.php?page=home , helaas heb ik de doos al weggegooid. Zal binnenkort even een fotootje naar je sturen.
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: Jur's 75 wordt opgeknapt!

zo sep 21, 2008 21:04

Of gewoon goede rubbers er tussen plaatsen en nergens last van. 8)
weet je nog een mooi dun profiel voor over de verbreders, ik ben namelijk op zoek naar deze rubberss..

Ontopic.... gewoon een mooie nette 75 van maken.. succes in ieder geval
volgens mij kwam ik die ergens tegen :wink: :lol:
(pb maar eventjes)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

RE: Jur's 75 wordt opgeknapt!

di sep 30, 2008 11:07

Zo weer even een kleine update:

Vorige week begonnen met het spuiten van de skirts en spatbordverbreders, op zich gaat het wel lekker (alles staat nu in de primer en de verbreders hebben al een laagje blu chiaro gekregen), maar t was nog wel een hele opgave om weer aan de kleur te komen. Bij de lokale autozaak konden ze hetniet bestellen, bij de officiële Alfa dealer alleen een lakstifje :( ... gelukkig werd ik doorwevezen naar een zaakje in hhw waar ze naar lang zoeken in een stoffig magazijn toch nog de kleur + staaltje konden vinden.

Verder zijn Sander en ik zondag begonnen met het opknappen.
- De olie + filter is vervangen (+ een toevoeging om het lekken wat tegen te gaan);
- Het spatbord rv zat een roestgat in. Gelukkig had yuri v6 er nog eentje die zit er nu op;
- Een Alfetta pookknop (orgineel Alfa pookknop staat toch ff beter danb dat halfords ding);
- Alfetta 14 inch velgen. Leek ons wel leuk is wat anders. :wink:

Ook hebben we een poging tot verlagen, maar helaas konden we geen bouten vinden om de torsiestang eruit te trekken. Degene die we hadden braken af... dus binnenkort even kijken voor wat sterkeren. Verder hebben we nog geprobeerd om het alfetta stuur over te zetten naar mijn 75. Helaas paste dit niet. Tsjah ik kan er niets aan doen, ik blijf een zwak houden hiervoor.

En natuurlijk hebben we ook nog wat foto's gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Gebruikersavatar
Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2306
Lid geworden op: ma jun 04, 2007 17:43
Locatie: Wanneperveen

RE: Jur's 75 wordt opgeknapt!

di sep 30, 2008 17:56

Koel, die velgen.

En dan verklaren ze mij voor gek dat ik Cromodora's op een 75 zet...
''Drive tastefully''

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

Re: RE: Jur's 75 wordt opgeknapt!

wo okt 01, 2008 22:18

Koel, die velgen.

En dan verklaren ze mij voor gek dat ik Cromodora's op een 75 zet...
Sorrie Jens :wink:
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Gebruikersavatar
brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3438
Lid geworden op: di jun 26, 2007 18:30
Locatie: Obdam
Contacteer: Website

RE: Jur's 75 wordt opgeknapt!

di nov 18, 2008 11:17

Zo,als het goed is word jur zn 75 vandaag APK gekeurd,en mijn vermoeden is dat dat wel goed gaat komen.
Gisteravond lekker bezig geweest met de 75,zo lekker zelfs dat de alfetta er niet aan te pas is gekomen :oops:

's middags had jur het grootste gedeelte van de dingen die gedaan moesten worden al voor elkaar gebracht:
-schakelaars op het dashboard vervangen,controle lampje mistlamp achterbleef branden...
-RV een andere koplamp gemonteerd(de oude gaf een slecht beeld,en er zat veel vocht in)
-wat kleine dingetjes,niet voor de apk belangrijk,wel gebeurd ;)

Toen gisteravond met veel hangen en wurgen de oude(verschrikkelijk krokante) middendemper verwijderd,om deze te vervangen voor een lekvij exemplaar.
De oude eraf wou al niet,pas toen de luchtbijtel om de hoek kwam kijken begon ze te wijken.
Maar toen wou de nieuwe er ook niet op :(
Waarschijnlijk bij demontage door de vorige eigenaar lastig los gekomen,en daardoor vervormd(kan gebeuren)
Na een pijp van de goede diameter erin gemept te hebben,en daarna alles nog eens netjes rond gemaakt te hebben,zat de middendemper er uiteindelijk dan toch onder.
Wat een ervaring,wat een stilte,en wat loopt ze weer lekker ;)
Ook nog even een remleidinkje opgeschuurd en dik in de tectyl gezet,die kan er voorlopig ook weer even tegenaan 8)

Toen is het actieplan gewijzigd,de TS verbreders gaat het zeer waarschijnlijk NIET worden,een goede orginele 1,6 zie je amper meer,en deze is eigenlijk nog hartstikke netjes.
We hebben besloten dat ik de sigaar ben om de spatbordranden te gaan lassen :lol:
Vervolgens gaan we de dan opnieuw verworven schoonheid belonen door haar wat dichter naar de grond te brengen,en met de tijd nog wat andere velgjes,en dan zal ze grotendeels klaar zijn.

Groeten,een op voorhand al vermoeide sander :lol: :oops:
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: Jur's 75 wordt opgeknapt!

di nov 18, 2008 13:35

Toen is het actieplan gewijzigd,de TS verbreders gaat het zeer waarschijnlijk NIET worden,een goede orginele 1,6 zie je amper meer,en deze is eigenlijk nog hartstikke netjes.
We hebben besloten dat ik de sigaar ben om de spatbordranden te gaan lassen :lol:
Vervolgens gaan we de dan opnieuw verworven schoonheid belonen door haar wat dichter naar de grond te brengen,en met de tijd nog wat andere velgjes,en dan zal ze grotendeels klaar zijn.
Veel beter plan idd. :thumbs:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Jur's 75 wordt opgeknapt!

di nov 18, 2008 13:39

Waarschijnlijk bij demontage door de vorige eigenaar lastig los gekomen,en daardoor vervormd(kan gebeuren)
nou bijna, door de vorige vorige eigenaar te goed vast gerdaaid denk ik :lol: :wink:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

RE: Jur's 75 wordt opgeknapt!

di nov 18, 2008 17:10

Wat een luxe Sander, niet alleen ben je geweldig in de werkplaats, ik hoef zelfs geen verslagje meer te maken ! :wink: Gister dus overdag nieuw koplampje erin gezet en wat knoppen en lampjes vervangen. Gelukkig mocht ik bij Gerwin even in z'n rommeltrommel kijken en daar vond ik nog een mooie getunede (carbon) asbakje die ik niet meer had en een ventilatierooster zonder dat )(*&^&%$ hout. Gisteravond mooi de demper eronder gezet en de remleiding behandeld ... en het rijd weer vorstelijk :wink: . Hij blijft nog maar een tijdje dus .. wat trouwens geen straf is!

Op een één of andere manier gaat de boel wel steeds lekkerder lopen. De koppeling voelt steeds beter aan, het blok loopt met de nieuwe (dichte) pijp weer soepel en toen ik er laatst ongelood 98 in deed, reed ie als de brandweer... dat is dus een blijfertje...



8)
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Terug naar “Projecten”