bert
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: 75 wordt niet goed warm

wo mei 18, 2005 09:38

Ontluchtschroef zit op je thermostaathuis. Wie heeft plaatje anders???
Bijgieten totdat koelvloeistof er net uitstroomt. Start je motor en laat hem draaien
en zodra je geen lucht meer hoort ontsnappen. sluit je ontluchting af.

roberto
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

Re: RE: 75 wordt niet goed warm

wo mei 18, 2005 09:50

Ontluchtschroef zit op je thermostaathuis. Wie heeft plaatje anders???
Bijgieten totdat koelvloeistof er net uitstroomt. Start je motor en laat hem draaien
en zodra je geen lucht meer hoort ontsnappen. sluit je ontluchting af.
Ik heb al een tijdje niet onder de kap van mijn 75 Imola gekeken, maar deze heeft geen ontluchtingsschoef op het termostaathuis zitten. Of is dit bij een TS anders.....
Nu: 33 1.7QV '89, 147 1.9JTDm 16v '08.
Gehad: 33 1.3 Junior '87, 33 1.7ie '91, 145 1.4TS '99, 75 1.8ie Imola '92, GTV6 '81, 156 SW 1.9JTD 8v '03, 147 1.9JTD 8v '06.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

wo mei 18, 2005 10:55

Ik noem het gewoon thermostaathuis. Van boven bekeken het boutje links van thermostaatdeksel die doorgaat naar toevoer van stalen spruitstuk. Plaatje???

bralfa
Guru
Guru
Contacteer: Website

wo mei 18, 2005 12:57

Ontluchten van een ts doe je door de motor warm te draaien met de dop van het expansievat...
Shut up and ride!

Riccardo Romeo
Advanced Member
Advanced Member

wo mei 18, 2005 13:59

Dus helemaal geen ontluchtingsschroef? Ik heb de thermostaat gisteren nog in mn hand gehad en kan me idd niet herinneren dat er een schroef op zat...

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

wo mei 18, 2005 17:23

nee geen ontluchtingsschroef. Gewoon warm draaien en de dop van het expansievat en kachelventilator vol op warm ..
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Riccardo Romeo
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: 75 wordt niet goed warm

wo mei 25, 2005 17:12

ik ken dit probleem ergens van !

ik denk ook thermostaat vervangen ! alhoewel eerbied gebied te zeggen dat ik geen flauw idee heb waarvoor dat ene relais daadwerkelijk bedoel moet zijn geweest !

veel succes ermee. en koppel effe terug wat voor relais je nu lijkt te missen.

jos
Nou Jos, het was idd zo simpel als de heren willen doen geloven. Dat relais was het iig niet, maar het was idd de thermostaat die niet goed werkte.

Het vervangen was nog best een waterballet (er kwam toch zo'n 2 liter koelvloeistof uit) maar als je dat zoals ik opvangt in een emmer oid hou je het nog redelijk netjes, ofschoon er toch het nodige langs drupte. Ik raad je wel aan om alvast nieuwe slangklemmen bij de hand te hebben. Die van mij waren redelijk verweerd en natuurlijk viel er "ping ping tonk" een boutje van een van de slangen naar beneden. Natuurlijk valt dit niet netjes recht onder de auto maar blijft het onderweg ergengs hangen. Dus als een speer naar de Praxis (gelukkig zijn die tot 21.00 uur op) om nieuwe slangenklemmen te halen. Ik zou ook even de staat van de slangen checken van tevoren, als die slecht zijn kun je ze meteen vervangen. Overigens kun je vrij makkelijk controleren of je thermostaat wel of niet goed werkt door bij een warme motor aan de slang te voelen die naar de radiateur loopt. Pas boven de 85 graden zou deze slang warm moeten worden omdat dan de thermostaat open hoort te gaan. Wordt-ie dus al eerder warm (voel het temp. verschil met de andere slangen) dan is er een redelijke kans dat-ie te vroeg opent of zelfs open blijft staan.

Kleine moeite, groot plezier want zo'n auto rijdt een stuk fijner als-ie goed en snel op temperatuur komt...Heren bedankt voor de instructies!

Terug naar “Algemene Technische vragen”