Een tijdje heb ik niets meer gemeld maar gelukkig heb ik niet helemaal stil gezeten.
Het originele dashboard en de originele kachel zijn gemonteerd:
Voor het zicht vind ik het dashboard karakteristiek voor de Giulietta (type 3), persoonlijk hecht ik nogal aan dat zicht.
Het materiaal van het dashboard is trouwens niet zwaar en alle functies zitten min of meer op een logische en overzichtelijke plek.
"Kachel!?" hoor ik de hard-core racers denken.
Vooral omdat ik in het begin veel straat en trackdays zal gaan rijden vind ik het belangrijk dat ik een goede, geforceerde, ventilatie en een goed werkende voorruitontwaseming heb.
Ik heb wel even gezocht naar alternatieven maar voor mij was voorlopig de originele kachel de beste optie.
Wellicht dat ik er in de toekomst wel een alternatief voor ga zoeken.
Bij DPT een startpaneel, FIA hoofdstroomschakelaar en trekkabel voor hoofdstroomschakelaar gekocht.
Van karton een concept-mal gemaakt voor de montage van het startpaneel en hoofdstroomschakelaar onder het dahboard.
Dit wil ik in aluminium definitief uitvoeren, alleen moeten de zijkanten wat langer en minder scherp (misschien wel afgerond).
De trekkabel wil ik conform regelement buiten op de paraven monteren, en kan mooi onder het dashboard met ABA-klemmen naar de sleutel van de hoofdstroomschakelaar worden geleid.
De juiste plek op de paraven kan ik bepalen als de ruitenwissers zijn gemonteerd.
M.b.v. blindklinkmoeren een aantal nieuwe massapunten aangemaakt achter het dashboard zodat de motorruimte wat leger/overzichtelijker wordt.
Een voorbeeld (lv achter dashboard in a-stijl):
De verlichting tijdelijk gemonteerd om de installatie te kunnen testen:
De bekabeling en de meeste verbruikers zitten nu op hun plek.
De beugel van de zekeringkast zit origineel tussen de linker a-stijl en het bovenste montagepunt van de stuurkolom.
Deze beugel was bij de inbouw van de kooi verwijdert om plaats te maken voor de kooi.
De zekeringkast zelf past nog precies tussen de buis van de rolkooi en het bovenste montagepunt van de stuurkolom.
Ik heb de originele beugel ingekort en met een stevige ty-wrap rond de buis van de kooi en met een bout+moer aan het bovenste montagepunt van de stuurkolom gemonteerd.
De kast kan weer, net zoals origineel, naar achteren en uit het zicht worden geklapt en met een handel worden vergendelt en ook weer naar voren worden getrokken.
De stuurkolom is gemonteerd met de schakelaars voor verlichting ruitenwissers, etc.
De installatie is getest in een proefopstelling, met de accu uit m'n 75 en nu nog met het originele contactslot maar al wel met de hoofdstroomschakelaar:
De verlichting, richtingaanwijzers, alarmlichten, claxon, kachel/aanjager, ruitenwissermotor en de ventilator v.d. radiateur werken.
De benodigde controlelampjes van de cockpit werken, behalve die van het stadslicht en de cockpitverlichting zelf.
Iets te veel draden weggehaald, deze plekken op de stekkers etc zijn weer getraceerd en deze moeten nog opnieuw worden aangesloten.
De motor kan ook worden gestart (slaat natuurlijk nog niet aan).
De accu komt achter de passagierstoel op de vloer.
Ik wil daar een lichte drogecel accu voor kopen en deze moet in een accubak komen.
De pluskabels kunnen op de juiste lengte worden gebracht zodra ik die spullen heb aangeschaft (wat ik tot een later stadium bewaar).
De massa zit op de voorste, rechtse bout van de DeDion-as waar ik een langere bout dan origineel hebt gebruikt zodat er in de cabine nog een oog omheen kan.
Voorlopig laat ik de bekabeling voor wat hij is.
Nu is het zaak om het brandstofsysteem in orde te maken.
Als dat op orde is kan de motor proefdraaien en daarna kan het startpaneel worden aangesloten.
De originele Giulietta-tank is leeg en is nu aan het droogdampen.
Er zal een opvoerpomp en een retourleiding aan moeten worden gemaakt, daarna wil ik de tank natuurlijk nog van een verse coating voorzien.
En zo staat de Giulietta er nu bij:
Grt,
Joris