De Fertan heeft 2 dagen in kunnen werken dus vandaag maar alles afgewerkt aan de achterzijde. Tank eronder, benzine slangen vervangen, bumper bevestiging weer gangbaar gemaakt en een 'voorraad' achterbumper erop gezet die niet gebarsten was. Is wel iets lichter van kleur, maar gedurende de winter niet wassen compenseert dat vast.......
Ook de radiateur vervangen, zodat motorisch er ook geen grote obstakels meer moeten zijn.
Na montage van de tank natuurlijk starten........oh, ja, eerst benzine er weer in
.........en shit.....die pomp in de tank moet nog
.............stekkertje zit onder de LPG tank.......Dus lpg tank losmaken.....stekkertje opzoeken........hé.....daar hadden ze dus de stroom van de afsluiter vandaan.........had inmiddels al een verse kabel van voren getrokken om zeker te weten dat het werkt, dus allles maar weer netjes origineel gemaakt.
Starten......niks.........nog een keer.........en nog een keer......niks, nada, noppes. Gecheckt of er stroom naar de pompen ging.........ja.....................dan maar kijken of de pompen het doen........losse stroomdraad gepakt, rechtstreeks van de accu en op de roze benzinepomp draad...........alleen het opvoerpompje hoorde ik lopen...............niet de nieuwe bosch hoofdpomp. Om een lange zin ook op lengte te houden: de nieuwe pomp doet helemaal niks........kapot.......leve bosch. Ik wordt daar enigszins aggresief van
.......zeker als het vrijdag middag 17 uur is..........geen nieuwe pomp te regelen voor maandag, dus.....scenario 2...........
Van de LPG tank, die nog steeds los lag ook de vulnippel losgeschroefd en de hele lpg tank, icnlusief vulnippel achter in de berlina gemikt.........op naar de pomp. 15 liter gas erin......(voor 7 euro.....
......).........terug naar de garage en tank weer netjes achter in het frame geschroefd..........starten................nog een keer.......lopen
..........dat vind ik nou het mooie van gas............werkt eigenlijk altijd........eerst nog wat moeizaam en vergezeld van wat blauwe rook, en lekkende spruitstukpakkingen, maar binnen de kortste keren goed genoeg voor een eerste rondje.............dat ging redelijk.....schakelmechanisme behoeft wat aandacht, maar (nog) geen gekraak.........morgen maar weer verder met de carrosserie.........kan zondag de Fertan weer lekker inwerken............en misschien alvast de riem en spanner vervangen.............hoewel......kan missschien beter eerst paar keer warm draaien.................weet ik meteen welke pakkingen ik ook nog moet vervangen.............
De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.