stof
Guru
Guru

Over draagarmrubbers en zo...

vr mei 27, 2005 09:26

Het is zover; de sprint moet van zijn tijdelijke met-de-hand-vast-gedraaide-oude-alleen-maar-voor-de-spuiter-onderstel naar zijn definitieve toe, dat voor 't overgrote deel zal bestaan (voor in ieder geval) uit dat van mijn oude 33 1.7 QV.

Dat houdt in: draagarmen van de QV, veerpoten (met koni-schokdempers) van de QV, remmen (aan de wielen dus, niet meer aan de bak) van de QV en in een later stadium ook het 1.7 carbs-blok van de QV en de versn. bak van de QV.

Bij 't begin beginnen: Draagarmen en zo. Omdat de ophangrubbers van de Sprint misschien wel 23 jaar oud zijn en die van m'n (r.i.p.) 33 toch nog op z'n minst 16 jaar leek 't me wel wijs om nieuwe te nemen. 'k heb naar powerflex gekeken, maar dat vond ik wel erg duur worden en ik vraag me af hoeveel nut het heeft voor een straatauto en hoeveel comfort je inlevert. Iemand ervaringen? Ik heb nog niks gekocht, dus misschien ben ik nog om te lullen :wink:

Nahja goed... kijkend naar het plaatje in het werkplaatshandboek kom ik tot 4 dezelfde rubbers van euh... draagarm aan ophangpunt van de auto zegmaar en tot 2 dezelfde rubbers vanwaar de draagarmen bij elkaar komen. Dan nog misschien gelijk de rubbers van de stabilisatorstang meenemen? En euh... vergeet ik nog iets? Ik heb eea besteld bij Usato - voor de achteras nog niet... moet eerst nog verzinnen watvoor as eronder komt ivm de remmen en zo.

Weet ik in ieder geval wat ik te doen heb van 't weekend...
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

jaben
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: Over draagarmrubbers en zo...

vr mei 27, 2005 09:39

Ik zou het niet weten Mathijs :jumping:

Ik hou het bij Bertjes. In ieder geval veel succes

mvg

Joris
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

Woody34
Advanced Member
Advanced Member

vr mei 27, 2005 11:40

Ik zou het even aan Forza vragen Matthijs.
Proud owner of:
Alfasud Sprint 1.3S 1983

The fun starts where the straight ends.
Afbeelding

Huib
Guru
Guru

za mei 28, 2005 14:23

Dat moet wel kloppen, kijk maar eens naar wat powerflex levert:
http://www.biesheuvel.nl/ENGINE/main.ph ... rview&id=4

Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen, maar dat gaat nog wel even duren zeker? Ik heb ook wel eens getwijfeld over powerflex en kwam toen tot de conclusie dat origineel nieuw voor mijn straatgebruik waarschijnlijk goed genoeg was. Alleen van uitvoeren is het nog nooit gekomen...:)
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

164 Q4

za mei 28, 2005 15:06

Voor een oude 164TS had ik PU-bussen uit Engeland gesleept van superflex en die bevallen prima. Toen ze er net onder zaten gaf het onderstel redelijk wat geluid door maar dat scheen nieuwigheid te wezen want nu, een poos later, is dat extra kabaal weg. Wat overblijft is een oude 164TS die wel opvallend strak stuurt. En strak sturen is toch ook wel comfort vind ik.
http://www.superflex.co.uk/SuperFlex_Al ... Prices.pdf
Volgens mij was superflex ook wat goedkoper dan powerflex. Onder m'n Nissan had ik Energy Suspension PU-bussen, alleen heeft dat merk ze helaas niet voor Alfa.

Cavolo

za mei 28, 2005 15:26

Ik zou persoonlijk liever een superstrak sturende auto hebben die iets meer hobbeltjes communiceert naar je achterste. Auto's die vaag sturen geven me zo'n ontzettend onveilig gevoel...brrr... Ik heb bij zo'n vage stoomboot echt het gevoel dat ik niet alles onder controle heb.

Andretti Molletti

Re: RE: Over draagarmrubbers en zo...

za mei 28, 2005 21:48

Ik zou persoonlijk liever een superstrak sturende auto hebben die iets meer hobbeltjes communiceert naar je achterste. Auto's die vaag sturen geven me zo'n ontzettend onveilig gevoel...brrr... Ik heb bij zo'n vage stoomboot echt het gevoel dat ik niet alles onder controle heb.

Windstar,,, Volvo.... ;)

Cavolo

zo mei 29, 2005 02:29

ja, vooral die windstar is een enorme stoomboot, niet te doen gewoon dat ding! 850 ging wel, zeker gezien het vergelijkings materiaal van mn vrienden: lincoln towncar, lincoln continental, caddilac deville etc..... (geen alfa's helaas)

maareh...dat ik met stoomboten heb gereden bewijst meteen dat ik niet uit mn nek klets :D

Terug naar “Algemene Technische vragen”