Hallo,
Om snel te gaan op het circuit zijn PK's leuk, maar zoals je al aangeeft gewicht nog belangrijker. Immers, Al het gewicht dat je uit de auto haalt hoeft niet geaccellereerd, geremd en de bocht door. Ook wil je zo veel mogelijk het gewicht dat hoog in de auto zit of voor de vooras en achter de achteras aanpakken om het weggedrag te verbeteren.
Daarnaast natuurlijk verlagen, kneiterharde, zeer onconfortabele vering&demping en wielstanden waar je op straat niet blij van wordt (veel camber en toespoor)
Voor de APK moet alleen je linker spiegel van binnenuit verstelbaar zijn, raam hoeft niet open te kunnen.
Gewichtsbesparingsideeen:
- Lexan zijruiten & achterruit
- Deuren helemaal leegzagen
- Bumpers zo licht mogelijk maken
- Motorklep en achterklep helemaal leegzagen, sloten verwijderen en met snelsluiters vervangen
- Al het interieur er uit, kabelboom uitdunnen en alle overbodige (electrische) accesoires verwijderen,
- Alle antidreunplaten eruit fikken en bikken
Kortom, helemaal 'back to basics' gaan. Ben je wel wat uurtjes mee zoet
Maar, het helpt natuurlijk om met een zo licht mogelijk auto te beginnen waar ook een V6 in ligt, neem nou de 75
Succes!
Gr, Pieter
Hallo mede alfisten ,kwam tijdens circuit sessies erachter dat een 164 super niet echt een race tool is,daar was het model ook nooit voor bedacht natuurlijk.
Dus nu had deze jongen bedacht ik neem een qv van 1991 qua motor niet een stakker natuurlijk 200 pk,en die maak ik zo ligt mogelijk,maar dit alles wel met behoud van apk.
Graag zou ik tips willen hebben waar je het meest kunt besparen,bekleding zware recaro leer is er al uit,bedrading is op dieet lawaai materiaal onder de bekleding is er uit evenals elec raambediening?centrallock.
Ook een vraag moet voor de apk het rechter portierraam open kunnen om de buiten spiegel te bedienen,ook hier moest de motor het veld ruimen om gewicht te besparen.
Graag zie ik jullie reactie op deze vraag
didley