alfa_ricardo
Member
Member
Contacteer: Website

Toch geen SUV voor Alfa Romeo

vr dec 12, 2008 08:45

Ik kan dit alles behalve erg vinden :lol:

Via: http://www.alfablog.nl
Onlangs heeft Luca de Meo in een interview aangegeven dat er toch geen SUV voor Alfa Romeo zal komen. Door de financiële crisis worden alle toekomstige modellen, die nog niet in een ver ontwikkelingsstadium verkeren, uitgesteld of geannuleerd.

Gezien de Alfa SUV een centrale rol moest gaan spelen, bij de herlancering van Alfa Romeo op de Amerikaanse markt, dat momenteel zwaar wordt getroffen, is dit het eerste model dat geannuleerd wordt. Tevens werd onlangs verklapt dat de toekomstige Alfa ‘Giulia’, wordt uitgesteld tot 2012. De toekomst van de Alfa 149 ‘Milano’ is veilig gesteld, deze zal waarschijnlijk volgend jaar september in de showrooms staan.

Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Toch geen SUV voor Alfa Romeo

vr dec 12, 2008 08:50

Persoonlijk kan ik er ook niet erg rouwig om zijn :roll:

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

martijngooijer

vr dec 12, 2008 09:10

HOERA !!!!!
Ik heb die bakken nooit begrepen. Unimog's zonder uitzondering. "Zelfs" deze Alfa kon ik met de beste wil van de wereld geen Bella Machina noemen, zo'n gedrocht!! :sick:
Als je zonodig 4x4 wil rijden is een Alfa Q4 toch de enige optie voor de asfalt rijders, en een Defender als je off-road wil ?!?

stephen
Guru
Guru

vr dec 12, 2008 09:20

verstandige beslissing denk ik, hoewel ik suv's wel wat vind hebben.
vroeger had alfa ook 4x4 en busjes, maar was andere tijd , nu moeten ze het van sportieve elegantie en stijl hebben bij het grote publiek,
beter goed op 1 doelgroep richten dan half op meerdere.
beter een betaalbaar klein&licht goed sturend coupe model op de markt brengen.kleine 8C qua model 8)
Nu:
Giulietta Berlina TI 1960
Giulia 2000 Ti '70
Berlina 1750 '70
Berlina 1750 TS '71
Giulia 1750 super '72
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo
916 spider 2.0TS
156 GTA 2002

vw spijlbus '64 variant '72 T5 2006
scarb 5082

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

vr dec 12, 2008 09:44

Ik weet niet of dit bericht wel zo'n hoera-stemming rechtvaardigt: het model had een belangrijke en nodige schaalvergroting betekent, plus een entree in een nieuwe grote markt. Wat als over 2-3 jaar die markt weer aantrekt en je was met een aantrekkelijke SUV/Crossover op de proppen gekomen?

Het uitstellen van de 'Giulia' stemt mij overigens ook niet vrolijk...
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Dinky Boy
Miniaturista

Re: RE: Toch geen SUV voor Alfa Romeo

vr dec 12, 2008 09:56

Ik weet niet of dit bericht wel zo'n hoera-stemming rechtvaardigt: het model had een belangrijke en nodige schaalvergroting betekent, plus een entree in een nieuwe grote markt. Wat als over 2-3 jaar die markt weer aantrekt en je was met een aantrekkelijke SUV/Crossover op de proppen gekomen?
Laten we het dan anders stellen: ieder nadeel hep se voordeel. Dat het in de autoindustrie momenteel huilen met de pet op is, is een feit. Een vervelend en zorgwekkend feit. En dat de Alfa SUV daarbij als eerste sneuvelt vind ik het minst erge aan het hele verhaal.

Bovendien: nu de SUV op grote schaal in de ban gaat, wat zou dan de 'winst' van Alfa nog kunnen zijn door zich in dit segment te begeven?

Forza Trentatre
Full Member
Full Member

vr dec 12, 2008 09:57

beter een betaalbaar klein&licht goed sturend coupe model op de markt brengen.kleine 8C qua model 8)
Dus de Mito?

Ik kan er ook niet wakker van liggen, zeker omdat ik denk dat grote benzineslurpers hun langste tijd wel hebben gehad, zelfs in de U S and A. Als Alfa op die hype had willen inspelen hadden ze dat eerder moeten doen. Wat me minder vrolijk stemt is dat de opvolger van de 159 wordt uitgesteld...ben wel blij dat de 149 volgend jaar komt, dat is hard nodig namelijk.
I don't wear jewels, I drive them, Alfa Romeo

Alfa155
Full Member
Full Member

vr dec 12, 2008 10:03

wat?? geen suv??? wat jammer nou....... :D .. de 159 is al zwaar genoeg... wil niet weten hoe zo'n suv dan zou sturen.. laat staan dat het er niet uitziet... ik zie ze dan ook liever een betaalbare sportcoupe maken ala 8c... :wink:
GTV 2.0 16v

Alfa33
Advanced Member
Advanced Member

vr dec 12, 2008 10:43

ik zie ze dan ook liever een betaalbare sportcoupe maken ala 8c... :wink:
Die sportcoupe's verkopen anders ook voor geen meter, nee wil Alfa nog een beetje bestaansrecht hebben, zullen ze gewoon huis tuin en keuken auto's moeten maken ala 159, Mito, 147 etc. Ook zullen ze zuinigere motoren moeten ontwikkelen EN als ze slim zijn ala TESLA motors een electrische auto voor de nabije toekomst moeten ontwikkelen, naar mijn idee hadden ze die eigenlijk al moeten hebben!
Nu: 156 2.5 v6
Gehad:
164 Super 2.0 TS, Alfa 33 1.7 16v, Alfa 145 TD, Alfa 33 1.7 i.e.

tommaso
Guru
Guru

vr dec 12, 2008 11:00

Wat een ontwikkelingen in autoland.
Net nu Fiat gered was en Lancia op weg geholpen en het de beurt aan Alfa Romeo was voor mooie plannen stort de markt in.
Die SUV heb ik ooit in Geneve mogen bekijken als mock up model.
Daarna nooit meer iets concreets van gehoord.

Grappige opmerking over de Tesla voor Alfa.
Alfa Romeo heeft zelfs een electrische 33 ontwikkeld of althans proeven gedaan kan ik me herinneren.

Zie ons echter nog niet in electrische auto's rijden de komende decennia
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Alfa33
Advanced Member
Advanced Member

vr dec 12, 2008 13:24

Grappige opmerking over de Tesla voor Alfa.
Alfa Romeo heeft zelfs een electrische 33 ontwikkeld of althans proeven gedaan kan ik me herinneren.

Zie ons echter nog niet in electrische auto's rijden de komende decennia
Ik ben van mening dat het wel eens heel wat sneller zal kunnen gaan als jij denkt. Die Tesla Roadster kost 'slechts' $98.000. De variabele kosten zijn vele malen lager als van een vergelijkbare benzine roadster. Dus dat meenemende is de aanschafprijs van een Tesla is het een koopje. Dik 320 km actieradius zal voor velen ruim genoeg zijn en als je met de auto op vakantie gaat, pak je de benzine Alfa :wink:
Verbaas me al jaren over het feit dat er door de grote autoindustrie maar weinig progressie geboekt wordt op het gebied van electrische auto's. Het resultaat is dat de industrie het nu heel erg moeilijk heeft, zoniet failliet gaat. De fabrikanten van zuinige auto's doen het ,ook nu, nog wel goed. Je wordt tegenwoordig doodgegeooid met de Priusen, 107, C1 en noem maar op.
Ik zeg een gemiste kans voor de Fiat groep. Halstarrig vasthouden aan oude technologie gaat uiteindelijk fabrikanten de kop kosten!
Nu: 156 2.5 v6
Gehad:
164 Super 2.0 TS, Alfa 33 1.7 16v, Alfa 145 TD, Alfa 33 1.7 i.e.

tommaso
Guru
Guru

vr dec 12, 2008 13:47

Zag alleen nog niet voor me dat Nederland massaal aan de electrische auto zal gaan.
Zal vast dan ook wel een electriciteitsbelasting voor mobiliteit in het leven geroepen worden om de heilige accijnsen te beschermen.

Woon zelf in een flat dus vandaar dat ik moeilijk een aantal electriciteitskabels ter oplading naar auto's zie lopen.
Aan de andere kant ben ik ook eens in Finland geweest waar je kastjes heb voor de winterperiode om de motorblokken niet te laten bevriezen.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

alfa_ricardo
Member
Member

vr dec 12, 2008 13:56

Ik denk dat waterstof meer toekomst heeft:

450 of 600PK uit een 3.5L motor! :shock:

Afbeelding

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

vr dec 12, 2008 14:01

Zag alleen nog niet voor me dat Nederland massaal aan de electrische auto zal gaan.
Zal vast dan ook wel een electriciteitsbelasting voor mobiliteit in het leven geroepen worden om de heilige accijnsen te beschermen.

Woon zelf in een flat dus vandaar dat ik moeilijk een aantal electriciteitskabels ter oplading naar auto's zie lopen.
Aan de andere kant ben ik ook eens in Finland geweest waar je kastjes heb voor de winterperiode om de motorblokken niet te laten bevriezen.
In Californie en Israel worden al netwerken aangelegd met kastjes op straat, waar je je auto aan hangt en de rekening gewoon thuis krijgt. Men is verder dan je denkt!

Feit is dat we gewoon een weinig vooruitstrevende regering hebben en de nl-markt voor bedrijven te klein is om het dan maar eenzijdig op te zetten.
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

vr dec 12, 2008 14:12

Die SUV was sowiso al veel te laat en zou er pas gekomen zijn als heel de markt opgesoupeerd was en je telkens een versleten X5 mag overnemen...
Bmw met de X5 en Porsche met de Cayenne hebben dik verdiend aan hun SUV op 'n moment dat de markt boomde maar of ze nog veel ontwikkeling in een volgende generatie gaan stoppen is maar de vraag .
Met de milieueisen die op til zijn zou ik er niet van schrikken als we plots 'n vb Ferrari Cinquecento of 'n Porsche Polo te zien krijgen in 'n beperkte oplage van 50 stuks of zo : Zolang de vlag de lading maar dekt ; De gemiddelde uitstoot van't gamma onder de 130gr/km krijgen :wink:
Laatst gewijzigd door BugAlfa op vr dec 12, 2008 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”