Alfa33
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Toch geen SUV voor Alfa Romeo

vr dec 12, 2008 14:44

Ik denk dat waterstof meer toekomst heeft:

450 of 600PK uit een 3.5L motor! :shock:

Afbeelding
Denk het niet eigenlijk. Waterstof brengt teveel nadelen met zich mee, wat het veel te duur maakt en dus waarschijnlijk niet gaat redden. Neem daarbij de efficiency mee en dan is de score een stuk lager.
Nu: 156 2.5 v6
Gehad:
164 Super 2.0 TS, Alfa 33 1.7 16v, Alfa 145 TD, Alfa 33 1.7 i.e.

alfa_ricardo
Member
Member
Contacteer: Website

RE: Toch geen SUV voor Alfa Romeo

vr dec 12, 2008 14:56

Ook met waterstof zijn ze momenteel ontzettend ver: http://www.waterstofautos.nl/

Het voordeel van waterstof is dat er weinig hoeft te veranderen, zo kunnen de toeleveranciers en stations gewoon blijven bestaan. Ik zie het niet gebeuren dat we straks met z'n allen bij de Shell staan, om onze auto's op te laden.

Trenta3
Guru
Guru

vr dec 12, 2008 16:06

De "Giulia" pas in 2012 op de markt , Juich!!!
Kan ik nog een tijdje met mijn 159! :D

Had graag wel een SUV gehad in de zelfde klasse ala bv. ford kuga!
Ken mensen die hun nog geen 2 jaar oude 159 SW weg doen wegens te klein, door gezinsuitbreiding.
Ze hebben altijd Alfa gereden, en willen nu een SUV, en vinden het spijtig dat Alfa geen SUV geeft! :(
Ik vind dat Alfa wat korter op de bal moet spelen, eigenlijk zou de Kamal al een opvolger moeten gehad hebben! :shock:
In My Garage;

'11 Alfa Romeo Spider 1750 TBI
'79 Alfa Romeo Spider 2000
'17 Abarth 595c Turismo Bicolore

Forza Trentatre
Full Member
Full Member

vr dec 12, 2008 16:07

En die elektriciteit..? Die moet toch ook weer opgewekt worden in vervuilende kolencentrales... :?:
De vraag naar elektriciteit zal enorm toenemen als je op elektrische auto's overgaat...denk niet dat dat positief is voor het milieu.
Kun je beter op waterstof inzetten denk ik als leek zijnde.
I don't wear jewels, I drive them, Alfa Romeo

stephen
Guru
Guru

vr dec 12, 2008 18:18

elektriciteit klinkt leuk, maar wat denk je van de accu's :?:
die gaan 5-8 jaar mee ,en dan wat kost afvoeren, en weet je wel wat een accu kost :idea:
accu's zijn duur en mileu belastend

zie maar een 5 jaar oude auto te verkopen met accu's, die dan ws. eerdaags vervangen moeten worden, ik zou die niet graag kopen want dat risico zou ik niet willen/kunnen lopen
Nu:
Giulietta Berlina TI 1960
Giulia 2000 Ti '70
Berlina 1750 '70
Berlina 1750 TS '71
Giulia 1750 super '72
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo
916 spider 2.0TS
156 GTA 2002

vw spijlbus '64 variant '72 T5 2006
scarb 5082

Andretti Molletti

vr dec 12, 2008 18:24

zie maar een 5 jaar oude auto te verkopen met accu's, die dan ws. eerdaags vervangen moeten worden, ik zou die niet graag kopen want dat risico zou ik niet willen/kunnen lopen
Bull shit dus!!

Prius is erg gewild en heeft 8 jaar onvoorwaardelijke garantie op de accu´s.

Maar goed het ging over SUV´s.. de discussie overschone auto´s is al eerder gevoerd en raakt kant noch wal zo!

Alfa33
Advanced Member
Advanced Member

vr dec 12, 2008 18:36

En die elektriciteit..? Die moet toch ook weer opgewekt worden in vervuilende kolencentrales... :?:
De vraag naar elektriciteit zal enorm toenemen als je op elektrische auto's overgaat...denk niet dat dat positief is voor het milieu.
Er zijn bedrijfstakken die staan te poppelen om groene energie aan de man te brengen, in Duitsland, Spanje en Portugal zijn ze al hard bezig, alleen in NL gaat dat tergend langzaam, omdat de NL overheid het niet commercieel aantrekkelijk wil maken.
Nu: 156 2.5 v6
Gehad:
164 Super 2.0 TS, Alfa 33 1.7 16v, Alfa 145 TD, Alfa 33 1.7 i.e.

Frits
Guru
Guru

vr dec 12, 2008 19:12

Bull shit dus!!

Prius is erg gewild en heeft 8 jaar onvoorwaardelijke garantie op de accu´s.

Maar goed het ging over SUV´s.. de discussie overschone auto´s is al eerder gevoerd en raakt kant noch wal zo!
Dus verder on-topic en alle alternatieven verder bepraten in klikkerdeklik

De SUV is zooooooooooooooo 2008
http://www.alfa90register.info" onclick="window.open(this.href);return false;

Tonio
Guru
Guru

vr dec 12, 2008 19:18

Persoonlijk ben ik niet zo tuk op SUV's of crossovers in het algemeen. Zelfs niet wanneer er een Alfa Romeo grilletje op zit. Denk nog eens terug aan het Kamal prototype. Is dat echt het type auto waar je naar verlangt?? Koop dan nu een Hyundai Santa Fé. Want het concept en het uiterlijk zijn vrijwel gelijk, en dat voor waarschijnlijk de helft van het geld. En zo'n Hyundai is direct leverbaar, dus je hoeft niet jarenlang de mond af te likken bij een Alfa SUV prototype dat uiteindelijk toch maar niet (goh...) in productie wordt genomen.

Als Alfa zo nodig een flinke SUV wil, dan hadden ze die tien jaar geleden moeten uitbrengen. Want toen was die markt booming, nu is die alweer op zijn retour. Dus wat mij betreft prima dat de Alfa SUV niet doorgaat, want in een neergaande markt is er waarschijnlijk geen droog brood aan te verdienen.

Wat me vooral droevig stemt is dat Alfa Romeo zo enorm wisselvallig is wat betreft marktontwikkelingen. Vaak zijn ze zeer vooruitstrevend geweest (zelfs toonaangevend) :D , daarna lopen ze weer compleet achter de feiten aan (zoals nu bij dit onderwerp SUV's).

Zie ook wat er in de afgelopen (slechts) tien jaar is gebeurd qua motorentechniek. Dieselmotoren zijn gigantisch vooruitgegaan qua drivability, verbruik en uitstoot. De dieselmarkt is daardoor enorm gegroeid in Europa, daar heeft Alfa zelfs een leidende rol in gehad. Want Alfa heeft binnen de Fiat groep de common-rail dieseltechniek uitgevonden (eind jaren '90), daarna zijn de patenten aan Bosch verkocht zodat ook vele andere merken hier gebruik van konden maken. Maar in de laatste paar jaren gaat de trend juist weer naar benzinemotoren. Vanwege fijnstof-uitstoot, allerlei fiscale politiek en brandstofverbruik dat gelabeld wordt (zuinig en schoon = groen dus wordt beloond, tot onzuinig en vuil = rood dus wordt bestraft). En waar is Alfa Romeo nu in dat actuele speelveld? Helemaal nergens..., want vrijwel alles is oranje of rood gelabeld. Vergelijk dat eens met bijvoorbeeld BMW... :oops:

.

cor
Guru
Guru

vr dec 12, 2008 21:26

Ook ik ben blij met weer een fabrikant die de SUV afzweert, getuigt m.i. van toekomstvisie... :wink:

wind in de zeilen..
Een stap in de goede richting, in de toekomst goed voor 6 miljoen huishoudens en voor het complete (NS) treinenpakket... :shock: :shock: :wink:
en dan niet op HO..
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

martijngooijer

vr dec 12, 2008 22:00

Één grote natte scheet, die wind energie. Onder het mom "milieu vriendelijk" worden de meest idiote en geldverslindende projecten opgetuigd.
Kern energie is de toekomst. Veilig (ja wel!!), betrouwbaar en niet van die spuuglelijke molens in het mooie zee-zicht. :evil:

En ik ben heel benieuwd wat ze met electra of waterstof in auto's kunnen over een paar jaar...kern energie in mn Alfa!! Toch een beetje een stoere aandrijving!

cor
Guru
Guru

vr dec 12, 2008 22:32

Wel een natte scheet die de toekomst heeft, kernergie is (binnenkort) achterhaald man! Zon- en windenergie hebben de toekomst klikkeman
Hoezo mooie zeezicht??? Die molens worden toch echt wel gebouwd, maar dan ver vanaf de kust, daar zie zie jij niets van hoor :wink:

Maar we gaan off-topic... :roll:

p.s. Martijn, Alfa st veel plezier en veel schadevrije km.s gewenst met je 156 GTA 8) 8)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr dec 12, 2008 23:38

Hybrides en SUV's zijn allang achterhaald. :wink:

Windmolens?? Rendement is belachelijk laag en de "luchtvervuiling"is gigantisch.. :?

Alfa heeft allang een betere oplossing Ziet er ook nog een goed uit.
Scheelt mij igg weer een hobby.. :lol:
Laatst gewijzigd door @lfa@lgra op vr dec 12, 2008 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

cor
Guru
Guru

vr dec 12, 2008 23:39

:D :D :D :D :D :D
that's the way @@, I like it @@ :wink:
KC & The Sunshine Band - That's the way I like it