martijngooijer

Re: RE: 156 GTA?

vr dec 12, 2008 09:04

''de'' GTA?

''Dus'' die van Kai? :lol:
Nee, "die" was geen serieuze optie voor mij. De gastank was toch een onoverkomelijke mentale drempel. :wink:
Het is een dure, ouderwetse, maar o zo lekkere bezine versie geworden. Het hoge verbruik dito kosten heb ik met mijn 98-slurpende V40 T4 al. :P

Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: 156 GTA?

vr dec 12, 2008 10:23

Des al niet te plus zul je ook aan deze GTA ongetwijfeld veel plezier beleven ;)
Heb je al een foto van je nieuwe aanwinst :?:

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

martijngooijer

vr dec 12, 2008 18:01

Morgen middag halen!! Dat wordt een slapeloos nachtje!! :?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:P :!: :!:

sudman1500
Advanced Member
Advanced Member

za dec 13, 2008 13:06

Felies :D

Mooie auto, en zelfs met originele spaakwielen.

Heel veel plezier ermee 8) , en pas op :!: (is verslavend....)

Groet Sudman
Jeder Popel fährt 'nen Opel
Jeder Affe fährt 'nen Ford
Jeder Blödmann fährt 'nen Porsche
jeder Arsch 'nen Audi Sport
Jeder Spinner fährt 'nen Manta
jeder Dödel Jaguar
Nur Genießer fahren Alfa
und sind immer schneller da

Alfa 1.5

za dec 13, 2008 13:10

ff paar witte zijknippers erin en helemaal af

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za dec 13, 2008 19:31

Beetje verlagen misstaat anders ook niet. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

martijngooijer

za dec 13, 2008 21:00

Het ritje van Limburg naar Beverwijk was toch eigenlijk wel snel voorbij. Wel nog even voorzichtig gedaan met deze gladdigheid: moet er niet aan denken hem op de eerste rit in de vangrails te vouwen!!
Maar.....DAMN!!!...wat een bak!!!
Trekt bij elke "giri" als een bezetene, een geluidje waar de koude rillingen van over mn rug lopen, en de looks...geil is het enige woord dat qua beschrijving in de buurt komt...of is bevallig de juiste (beschaafde) omschrijving?

Eerst op zoek naar een paar "standaard" velgen voor de winterbanden. Tja, ik heb nou eenmaal een zwak voor orginaliteit.

Witte knippers komen er waarschijnlijk wel op...zeker met het nero metallico erg fraai. En wat andere kleine dingetjes: nieuw logo-tje op de neus, orginele AR (GTA?) matjes, nieuwe versnellingspookknop.
Verlagen gebeurt misschien ook wel (op termijn). Eerst wel kijken wat dat met de wegligging doet. En bij de eerste beurt (over 8,000 km) bij Sam van Lingen langs om eens over het chipje te praten.

Kortom: die verslaving is er al!! Het Alfa-virus is twee keer zo ernstig terug gekomen nadat het door de 155 voor het eerst de kop op stak.

sudman1500
Advanced Member
Advanced Member

zo dec 14, 2008 15:50

Eerst op zoek naar een paar "standaard" velgen voor de winterbanden. Tja, ik heb nou eenmaal een zwak voor orginaliteit..
Er zijn origineel 16" wintervelgen leverbaar geweest, maar die zijn uiterst lastig te vinden. Andere velgen zijn ook niet zo eenvoudig ivm met de grote remschijven. Zelf rijd ik met de originele GTA gatenvelgen met winterbanden. Die zijn nog redelijk te vinden en passen in ieder geval goed. De 16" staan ook niet echt geweldig....

Originele matten zijn uiterst dun en heel erg snel kapot. Als je die origineel besteld zijn ze ook niet goedkoop. Zelf heb ik bij een autobekleder een kunststof deel laten innaaien, zo gaan mijn matten al 4,5 jaar mee :D

Groet Sudman
jeder Dödel Jaguar
Nur Genießer fahren Alfa

martijngooijer

zo dec 14, 2008 18:27

Die gaten velgen zoek ik idd ook.
Afbeelding
Die dus...met winterbandjes rijd ik dan tenmisnte niet voor joker. Zwarte stalen velgen vind ik echt een aanfluiting.

Over de bekleder: een goed adresje, en toevallig in de buurt van Beverwijk? Heb nog een klein probleempje met de bestuurdersstoel: aan de voorkant is het naadje aan het los gaan!! Die moet weer even vast gezet worden.

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma dec 15, 2008 00:16

Die zwarte stalen velgen zijn trouwens meestal 15" en die gaan niet over jouw remmen passen.... :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

sudman1500
Advanced Member
Advanced Member

ma dec 15, 2008 07:21

Heb nog een foto gevonden van de originele wintervelgen..

Vind dat zelf niet echt mooi, die gatenvelgen GTA zijn veel gaver. Staal gaat niet lukken in ieder geval

Afbeelding

Zou zelf even een bekleder zoeken bij je in de buurt. DIe van mij zit in Veenendaal, dat is een beetje ver weg voor je denk ik :wink:

Groet Sudman
jeder Dödel Jaguar
Nur Genießer fahren Alfa

Hylke
Moderator
Moderator
Contacteer: Website

ma dec 15, 2008 13:01

Ik bestel mijn matten altijd via matten-online.nl
Niet te duur, prima pasvorm en kwaliteit naar keuze.

Voor de VolksFiets zijn is de bestuurdersmat wel na 1 jaar (100.000km) al versleten.
(goedkoopste kwaliteit)
Die van de Stilo zijn van de stevigste kwaliteit en daar zit nog geen los haartje aan.

Ook leuk, je kunt de mat laten afwerken in een kleur naar keuze.
Voor als je een lichtere kleur lak hebt bijvoorbeeld.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

sudman1500
Advanced Member
Advanced Member

ma dec 15, 2008 14:17

De GTA heeft standaard al matten (af fabriek) met mooie logo's op alle 4 de matten. Daarom is het natuurliijk leuk deze ook origineel te houden (vooral omdat meestal maar 1 van de 4 kapot is :cry: )

Met het inzetstuk was ik voor 15 euro klaar en kan ik (hopelijk) nog een tijd vooruit :)

Groet Sudman
jeder Dödel Jaguar
Nur Genießer fahren Alfa

martijngooijer

ma dec 15, 2008 21:05

De GTA heeft standaard al matten (af fabriek) met mooie logo's op alle 4 de matten. Daarom is het natuurliijk leuk deze ook origineel te houden (vooral omdat meestal maar 1 van de 4 kapot is :cry: )
Dan moet ik eerst nog ff die drie hele en één kapotte mat vinden! D'r liggen nu universele matjes in. :(

Romeo
Full Member
Full Member

do dec 18, 2008 15:01

Gefeliciteerd!

De originele (tweede serie)spaakvelgen heb ik voor de winter en originele gatenvelgen voor de zomer. Is ie in de zomer op z'n mooist, maar smaken verschillen uiteraard. En qua schoonmaken scheelt het niet veel, want de gatenvelgen hebben ook veel randjes en hoekjes waar je een kwastje bij nodig hebt. En bij de spaakvelgen natuurlijk ook.
Ik heb bewust 17 voor zomer en winter, want origineel, en anders zou de familie klagen als de comfortablerer 16" verwisseld zouden worden voor 17" in de zomer :roll:
Een Ducati op een aanhanger, is dat het paard achter de wagen spannen?
SCARB-lid
Alfa 156 GTA SW '02
Lancia Astura PF '39
BMW i3s
Ducati 888 SP5

Terug naar “Aankoop adviezen en aandachtspunten”