LPi

Gebruikersavatar
Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:08
Locatie: Haaksbergen
Contacteer: Website

RE: LPi

vr dec 26, 2008 13:12

Een zilveren 1.6? Is dat die die het laatste jaar een paar keer van eigenaar is gewisseld? Is idd een nette auto en 10x mooier dan mijn 1.8... Vond het ook erg jammer dat die het veld moest ruimen... :cry:

Even een rekensommetje is dat dus gewoon te weinig geld voor mijn 146... Voor mij is ie meer waard: nieuwe koppeling inclusief beide cilinders, nieuwe d-riem, waterpomp, nokkenas versteller, CSC einddemper en middendemper vervanger, Koni geel rondom, Apex verlaagd, Brembo MAX schijven rondom met Ferodo DS 2500 blokken. En last but not least een zeer frisse motor die er net inhangt met nieuwe radiateur. Bougies uit het oude blok waren 20K oud, dus ook nog fris.

Ik denk alles bij elkaar dus erg jammer om hem nu weg te doen voor een appel en een ei. APK moet nog geregeld worden en daarvoor moet ie dus eerst op LPG lopen en de remkracht verdeler moet nog vervangen worden.

Het minpunt is nu gewoon dat ie geen APK heeft en er zich al een volgende heeft aangediend die pas over een maand of 5 vrij komt...

Tja en dan het volgende: al zou ik er 2000 euro voor krijgen, wat koop ik dan weer voor terug? Geen 75 of 33 waar je zo mee het circuit op kunt voor de 'tegen het randje' fun rondjes.

Greetz,
Alfagek
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Andretti Molletti

Re: RE: LPi

vr dec 26, 2008 13:42

Een mooi exemplaar zonder achterstallig onderhoud kan nog wel 1500-2000 euro opbrengen met nieuwe APK er op. Er is recentelijk nog een zilveren 1.6 G3 ergens in die prijsklasse van eigenaar verwisseld. ;)
Leugens en een PB!

Andretti Molletti

Re: RE: LPi

vr dec 26, 2008 13:55

Mijn Vialle pomp is ook kapot...
Zelf te vervangen? Waar bestel ik een pomp?
(graag adres/tel)

Of wel bedrijf kan er een andere pomp in zetten?
(bij voorkeur in flevoland of meer noordelijk)

groeten,
Emile:
Ik weet dat er ooit iemand op Marktplaats tanks met een nwe pomp of gebruikte aanbood maar met garantie...
ook verving hij/zij pompen... de vriend van bertone bartje of nu bartelju oid (rene) heeft dat toen eens gedaan in zijn 156... zeg eeeuh 2005-2006.
Dus zoek eens wat op Marktplaats naar Vialle Tank Pomp
my 5 cts

Gebruikersavatar
Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:08
Locatie: Haaksbergen
Contacteer: Website

RE: LPi

vr dec 26, 2008 14:01

Is dat toevallig die in Assen? Die biedt wel met regelmaat erg veel LPi tanks aan namelijk....

Greetz,
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Andretti Molletti

Re: RE: LPi

vr dec 26, 2008 16:20

Is dat toevallig die in Assen? Die biedt wel met regelmaat erg veel LPi tanks aan namelijk....

Greetz,
Bas
Geen idee meer, heb je een link misschien voor Emile??

hier iig eentje voor een alfa: http://link.marktplaats.nl/209750927

cmva
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 846
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 17:53
Locatie: Westdorpe
Contacteer: Website

RE: LPi

vr dec 26, 2008 16:49

Als al die pompen t zelfde zijn. heb ik die ook nog wel liggen

Andretti Molletti

Re: RE: LPi

vr dec 26, 2008 16:54

Als al die pompen t zelfde zijn. heb ik die ook nog wel liggen
Er zijn kortweg 3 verschillende pompen + aansturing: fase 1-3 te herkennen aan:
Fase 1= alles in de tank zoals op de MP link die ik gaf.
Fase 2= Naast de aluminium appendagekast op de tank zit een zwartplastic "ding"ter grootte van 2 pakjes cigaretten en dat is de aanstuurelektronica.
Fase 3= met een ronde appendagekast.

Fase 1 en 2 zijn door een ahndige harry wel te verwisselen, maar de pompen zelf vervangen kun je beter alleen doen als je weet wat je doet, de lpg onder druk etc is best gevaarlijk :!:

Maar misschien heeft Ed een komplete tank voor Emile?

Gebruikersavatar
Emilio
Guru
Guru
Berichten: 1025
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:43
Locatie: Almere

RE: LPi

vr dec 26, 2008 19:49

Ik heb een ring tank met een ronde deksel...
Pech dus?
Dan gewoon dus 600 euro armer?
Tenzij CVMA....
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: LPi

vr dec 26, 2008 20:13

Een zilveren 1.6? Is dat die die het laatste jaar een paar keer van eigenaar is gewisseld? Is idd een nette auto en 10x mooier dan mijn 1.8... Vond het ook erg jammer dat die het veld moest ruimen... :cry:

Even een rekensommetje is dat dus gewoon te weinig geld voor mijn 146... Voor mij is ie meer waard: nieuwe koppeling inclusief beide cilinders, nieuwe d-riem, waterpomp, nokkenas versteller, CSC einddemper en middendemper vervanger, Koni geel rondom, Apex verlaagd, Brembo MAX schijven rondom met Ferodo DS 2500 blokken. En last but not least een zeer frisse motor die er net inhangt met nieuwe radiateur. Bougies uit het oude blok waren 20K oud, dus ook nog fris.
Frisse techniek en remmen, en koni+apex voor de wegligging. zoiets is wel een reden om een iets hogere vraagprijs te kunnen neerzetten dan voor een standaardauto. Of je het er voor krijgt is wel een ander verhaal. Het blijft uiteindelijk jouw keuze, maar om alleen om het feit dat je er geen APK op kan krijgen je gas er nou uit te slopen inplaats van het te repareren, dat is ook zonde.
Ik denk alles bij elkaar dus erg jammer om hem nu weg te doen voor een appel en een ei. APK moet nog geregeld worden en daarvoor moet ie dus eerst op LPG lopen en de remkracht verdeler moet nog vervangen worden.
Remkrachtverdeler is een rotklus, maar ook te overzien als je sleutelruimte en toegang tot remleidingmateriaal hebt. Als je echt heel veel geluk hebt blijft alles heel bij het losdraaien en kan je zonder 1 leiding te moeten vervangen een nieuwe remkrachtverdeler plaatsen. Die gastank is echt een eenvoudig klusje voor iemand die weet hoe alles werkt en hoe je de storingen erin moet zoeken. Met 1 weekendje vloeken of een middagje als je een "pro" hebt is je auto dus weer door de APK te halen?
Het minpunt is nu gewoon dat ie geen APK heeft en er zich al een volgende heeft aangediend die pas over een maand of 5 vrij komt...

Tja en dan het volgende: al zou ik er 2000 euro voor krijgen, wat koop ik dan weer voor terug? Geen 75 of 33 waar je zo mee het circuit op kunt voor de 'tegen het randje' fun rondjes.
Ik denk dat je voor 2000 een hele rappe 33 kan kopen die deze 146 er uit rijdt op straat en op het circuit. Een 75 TS met koni geel en dikkere voorstabi zal misschien ietsje meer kosten, maar er zit een boel meer potentieel in dan in een 146je met een 1.8 blok.

Je hebt 3 keuzes als ik het zo bekijk: 1) je 146 op gas door de APK trekken, zodat je gewoon weer een leuke daily hebt. 2) Je 146 op benzine door de APK trekken zodat je 5 maanden lang een dure daily hebt en vervolgens geld uit moet geven om een nieuwe gasbak te kopen. 3) je 146 op gas door de APK trekken, verkopen en een semi-racer kopen die je 5 maanden als daily rijdt (ook duur in de benzine). Daarna moet je weer een gasbak kopen over 5 maanden, dus dat kost je ook geld.
Volgens mij is de meest eenvoudige oplossing die je niet binnen 6 maanden een boel extra geld gaat kosten toch je 146 op gas door de keuring trekken en hem houden. Zelfs als je met je gasprobleem bij de gasboer langs moet ga je dat er nog makkelijk uit halen als je ziet hoeveel brandstofkosten je gaat besparen.

Andretti Molletti

Re: RE: LPi

vr dec 26, 2008 20:22

On topic: LPi tanks;
Ik heb een ring tank met een ronde deksel...
Pech dus?
Dan gewoon dus 600 euro armer?
Tenzij CVMA....
Ik denk dat het wel erg zinvol is om even op de onderdelenlijn te checken en de meeste ronde appendage "tanks" zijn mits leeg goed te demonteren - monteren... van alles de makkelijkste!!

Gebruikersavatar
Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:08
Locatie: Haaksbergen
Contacteer: Website

RE: LPi

vr dec 26, 2008 22:49

De 146 is nu eenmaal onze 2e daily driver. Als eerste daily driver hebben we de 164. Een 33 is wel leuk, maar 1 vinden die net zo remt en stuurt als deze 146 gat niet lukken. Kan ie wel sneller zijn, maar ik hoef ook nog niet dood! En de 33 zoektocht heb ik voorlopig opgegeven. De 146 gaat er zeker over een half jaar uit als 2e daily driver. Heb gewoon geen zin om nu veel geld uit te geven aan de 146. De opvolger staat gewoon echt al in de startblokken!

Een klein hok op benzine kan zeker nog goedkoper rijden dan een de 146 po G3... Heb een Charade op het oog die daarna voor hetzelfde geld weer doorgaat of in delen eruit gaat...

Het is heel simpel. De keus is al gemaakt.

Greetz,
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: LPi

zo dec 28, 2008 17:45

Ik heb een ring tank met een ronde deksel...
Pech dus?
Dan gewoon dus 600 euro armer?
Tenzij CVMA....
http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... 34253.html

Gebruikersavatar
Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:08
Locatie: Haaksbergen
Contacteer: Website

RE: LPi

zo dec 28, 2008 19:43

Voor € 250,- ingebouwd en wel... Zelf geen gezeur ermee, als je het niet wil. Hoewel een tank 1 op 1 wisselen niks voorsteld... Bespaar je je weer 100 euro...

Greetz,
Alfagek
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Terug naar “Algemene Technische vragen”