Een wellicht simpele vraag voor alfisten; wat is de diameter en inbouwdiepte van de voorspeakers bij de alfa 33 1.4 1992?
Is het moeilijk/verstandig deze te vervangen? Of zijn deurspeakers een betere optie?
Groetjes
En http://www.rondevries.nl/catalog/produc ... ts_id=3610 dan? Of is het echt zo'n irritante maat?Je moet speakers hebben met in het vierkant een afstand van 8-9cm tussen de gaten in. Ik ben hier ook eens achteraan geweest omdat de geluidskwaliteit mij stoorde,
maar heb de zoektocht gestaakt toen ik voor een setje van 25 watt bijna 80€ moest dokken. En je daar ook nog eens niks mee opschiet omdat ze standaard al 45watt
hebben en een reguliere autoradio ook een output heeft van 45 tot 50 watt.
Ik heb nu ook achterin hoedenplankspeakers zitten, maar eigenlijk wil ik die gelijk vervangen door 6x9 speakers. Deze vind ik qua geluid niet mooi.Ik heb zowel in de 16V als in de SW voor 10cm speakers zitten, gewoon in het dashboard. Bij de 16V was het nogal lastig met passen (zijn eigenlijk iets te groot) maar heb ze er toch in weten te krijgen. Ben qua speakers groot fan van Kenwood.
Heb in de 16V achterin een eigen hoedenplank gemaakt, met daarin 2 schotels. Echt heel mooi geluid, iedereen is er altijd behoorlijk van onder de indruk.
De SW heeft achterin ook schotels, echter mega groot, met daarachter een flinke versterker. Dan heb je echt geen subwoofer nodig, geluid is verschrikkelijk mooi en zuiver en kan krankzinnig hard.
Speakers in de deuren vind ik gewoon lelijk, doen afbreuk aan het strakke uiterlijk van de deurpanelen.
... en zoals Maxtor al zei; vind ik persoonlijk speakers in deurpanelen bij een 33 niet echt een verfraaiing van het uiterlijk...er waren altijd ovale speakers in de handel voor in de voor portieren.
maar het geluid is niet erg best
succes met zoekken.
Heb je misschien dan ook de types van de speakers? Kenwood .... ?Ik heb voorin in de SW Kenwoods, in de 16V heb ik JBL's (Kenwoods waren niet meer leverbaar).
Achterin de 16V heb ik 6x9, achterin de SW heb ik kloeke 7x9, alles van Kenwood.