laat ik nou gisteren ook het filtertje eropgezet hebben
daarvoor heb ik wel een meten oliebestendige slang moeten halen (moeilijk te vinden: ik heb m van een tent met industriele assecoires)omdat de originele te kort was om tot de plek te komen waar ik t filtertje wilde hebben.
Ik heb een houdertje gemaakt van een of ander profiel dat volgens mij gebruikt wordt om planken van schuttingen af te werken...(?) en dat houdertje vastgemaakt aan het reservoir van de stuurbekrachtiging.
Hoe? Om dit reservoirtje zit een ring die het reservoir op zn plek houdt. Die ring wordt vastgetrokken door een schroef aan te draaien (net als bij een slangenklem) Aan die schroef is het houdertje vastgemaakt. Om lostrillen te voorkomen heb ik er nog een pakkingkje (rubber ringetje) tussengedaan.
het kabelwerk heb ik met wat tieraps zo geleid dat hij geen ruzie krijgt met de stuurinrichting en dat hij niet in contact komt met hete delen....
FOTOS en uitwerking:
men neme een T-stuk van gardena met een 18mm meubelafdekdop. (tussen dop en T-stuk heb ik nog een cm tuinslang gedaan zodat t klemt)
op de bovenkant heb ik het filtertje gezet en op de aftakking de slang
zo ziet het er dan vervolgens uit:
Hieronder zie je met het rode cirkeltje de afgedopte (18mm meubeldop past precies!) aansluiting van de carterontluchting op de luchtaanzuiging
tot slot een overzichtsfotootje:

: