Dus een tijdje geleden een, nog uit italie in te voeren, katloze 75 ts gekocht.
Een bewuste keuze, V6 geluid is heerlijk, echter als dagelijkse auto te duur en een ts stuurt gewoon leuker.
Aangezien ik qua wegligging bang wordt van een standaard transaxle toch maar meteen wat aanpassingen gedaan.....
In het achterhoofd proberen te houden dat er met mijn ring TS niet te leven is als daily (te stug) is dit het geworden:
Front:
Low budget coil-over 55 N/mm (=Kg/cm) hulpveertje met een op de veerstijfheid aangepaste (ge-re-valve-de) 105 bilstein demper.
(auto op juiste hoogte stellen met de torsies en hulpveertje raakt net in onbelaste toestand, dwz wielen aan de grond)
En natuurlijk een 32mm holle stabi in uniballs. Nieuwe fusee kogels.
Castor kogels.... ben ik bezig met een andere opzet dan voorheen, komt nog dus.

Achter:
Echt stijvere 30 N/mm veren met hoogte verstellers (5cm stelweg) waardoor ze apk waardig worden, in de hoogste stand zijn de veren onder spanning. De net nieuwe monroe dempers gewoon laten zitten.
Watt stangen aan de buitenzijde powerflex, binnenzijde uniball. Centrale vlieger in powerflex.

Remmen,
voorzijde bmw E21 ferodo DS2500 / spatschild verkleind en het gebruikelijke: goodridge slangen, nieuwe schijven en remkrachtverdeler etc.

Verder de uitlaat over de volledige lengte 15 mm omhoog getrokken en eerste demper verwijderd, om voldoende bodemvrijheid te creeren.

Resume en eerste indruk:
Auto is net ingevoerd en heb er de laatste dagen de eerste kilometers mee gemaakt.
De auto is niet overdreven laag, mooie hoogte aan de voorzijde, achter is natuurlijk na believen te verstellen.
De veren demper combi is perfect. Nog genoeg comfort aanwezig. Is te vergelijken met een modern VAG product, straf/maar niet oncomfortabel.
Saluti,
M