Ik heb eens een beetje zitten bladeren, maar deze specifieke set-up kwam je maar erg weinig tegen. Ik heb het dan over de combinatie van de grillbeschermer (met afdekdoek), twee bekapte koplampen en met name de enkele "racebobbel" op de body met dat typische ruitje erop. Een maagdelijke grill zonder kentekenplaat of racenummer zie je ook redelijk weinig. Nou werden dat soort dingen natuurlijk wel allemaal nogal makkelijk op- en afgebouwd, maar toch. Of dat voor die "racebobbel" ook geldt durf ik trouwens niet te zeggen en dit is op zichzelf al een redelijk onderscheidend kenmerk bij wat verder een normale Spider lijkt, zeker als het er maar één is (al zou je dat op de foto die volgt niet zeggen). De enige foto die ik heb kunnen vinden die aan dit alles voldoet is deze (en uiteraard dan de linker auto):
Dit is de totale oogst van het doorbladeren van de drie boeken uit mijn verzameling waarin het meeste racende 6C 1750's staan (Le Alfa Romeo di Vittorio Jano, Alfa Romeo Tipo 6C 1500 1750 1900, en Alfa Romeo Milano)