Als dat maar goed komt.....
klikkerdeklik
Op naar de de Fiat Grand Period en de Fiat Yeehah (Bravo )
Zal dan eerder Racoon worden het moet toch een beetje lief ogen.Laat de fiat panda zich dan vertalen naar de Fiat Grizzly?
Dat lijkt me dan weer een typische suv...
Fiat Big Spot zou het dan eerder zijn. Toch fijn, kan ik eindelijk een gunrack bestellen voor de bravo van een vriendinnetje van mijHet is letterlijk de omgekeerde wereld. Nog maar een paar jaar geleden zou General Motors een belang in Fiat Auto nemen. Later wrong GM zich in allerlei bochten om daar onder uit te komen.
Elders las ik dat Fiat zo ook mogelijkheden zag de eigen modellen in de VS te assembleren. De SUV-productielijnen staan nu toch stil.
Op naar de de Fiat Grand Period en de Fiat Yeehah (Bravo )
Zou de Amerikaanse staat die subsidie eigenlijk niet gewoon verstrekt hebben om Chrysler op de been te houden? Dat het voor de ontwikkeling van groene auto's bedoeld zou zijn, zijn misschien mooie woorden. En/of de afdeling R&D van Chrysler heeft niet de kennis in huis om groene auto's te ontwikkelen (ook al krijgen ze er geld voor). Daarom zijn ze op FIAT afgestapt denk ik...Het is merkwaardig dat de Amerikaanse staat een subsidie verstrekt dat Chrysler in staat stelt om groene auto's te ontwikkelen (de subsidie is mede verkregen om R&D in Amerika te behouden) en Chrysler verkondigt vervolgens een samenwerkingsverband met FIAT.
TURIJN/AUBURN HILLS, 20 januari 2009 15:10
Fiat neemt aandeel van 35 procent in Chrysler
Fiat Group krijgt een aandeel van 35 procent in het noodlijdende Chrysler LLC met de optie dat men op een later tijdstip een meerderheid in Chrysler kan kopen. De Italianen hoeven er nu niet voor te betalen maar geeft Chrysler-fabrieken toegang tot platforms, powertrains en componenten voor zuinige auto's.
Fiat vormt alliantie met Chrysler
De twee bedrijven hebben vandaag een overeenkomst voor deze alliantie getekend. Chrysler zal de deal inzetten voor het verkrijgen van de miljarden dollars overheidsleningen, daarvoor moet Chrysler immers aannemelijk maken dat het bedrijf overlevingskansen heeft met moderne zuinige auto's. De overheid gaf Chrysler al een noodlening van vier miljard dollar (drie miljard euro) om te voorkomen dat het bedrijf al definitief in elkaar zou storten. GM kreeg al 13,4 miljard dollar van de staat. Beide bedrijven moeten herstructureren en plannen maken voor 31 maart. Chrysler heeft altijd gezegd dat het vormen van samenwerking met andere autofabrikanten een fundamenteel onderdeel zijn van de langetermijnstrategie. Fiat zoekt al heel lang naar een strategische partner in Noord-Amerika en praatte daartoe ook al met Ford.
Een alliantie tussen Chrysler en Fiat zal sterk vertegenwoordigd zijn in Noord- en Zuid-Amerika en in Europa, waar Chrysler veel van zijn mogelijkheden verloren zag gaan door de breuk met Daimler. Ron Gettelfinger, de voorzitter van de vakbond United Auto Workers, spreekt in het bericht van ‘geweldig nieuws' en zegt graag met hen te willen samenwerken om de toekomst van Chrysler op de lange termijn te waarborgen.