Ik had het over de 20v _ 5 cylinder bwj 98, kan het niet meer nagaan of er nu al dan niet een nokkenas versteller op zat. Heb het in ieder geval nooit gezien en als hij er al opzat dan heeft hij tot op 220.000 km nooit van zich laten horen
Misschien had ik geluk
Wat rollen vernieuwen betreft, in de garage doet men dat voornamelijk omdat de business en of omdat de zaak toch openligt.
Ik persoonlijk ( en voor de rest doet ieder daar mee wat hij wil ) heb bij mijn eigen autos in de loop der tijd toch wel al een 10 TAL X distributie riem vervangen en nog maar éénmaal een rol vervangen omdat die overduidelijk VAST
stond en ................................. k heb nog nooit eentje gehad waar ik achteraf problemen had.
In geval van een tweede vervanging ( is dus 3e distrieriem ) zou ik effectief ook geen risico lopen.
Ik moet toegeven dat ik om de 30.000 km de behuizing er af haal om één en ander te inspecteren.
Maar nogmaals ik respecteer ieder zijn zienwijze
Anderzijds is het schandalig dat men bij bvb de GTV op diverse fora zegt dat ondertussen de ALFA garages bij een 2TS de distributie sinds jaar en dag op 60.000 km vervangen er in bvb de handleiding van een bwj 5/2000 nog steeds staat 120.000 km