KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

wo jan 21, 2009 22:15

Er is geen dealer meer in een cirkel van 20km... BAH!
Sterker nog, in heel Drenthe is geen dealer meer te vinden.

Berlina addicted
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

wo jan 21, 2009 22:29

een alfadealernetwerk zonder sam van Lingen is als een Rijksmuseum zonder nachtwacht :cry: :cry: :cry:

En dat terwijl ze in 2006 het 50 jarig bestaan nog gevierd hebben :cry: :cry:

Mvg. Richard www.berlina.nl
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

Anke

wo jan 21, 2009 22:31

Nou nou zo tevreden was ik niet hoor over de grootste Alfadealer van Nederland :cry:
Dit is nu al de 2e keer dat ik met een kentekenplaathouder rond rij van een failliet bedrijf :evil: ik zet er maar een blanco op misschien helpt dat.

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

do jan 22, 2009 00:10

Nou nou zo tevreden was ik niet hoor over de grootste Alfadealer van Nederland :cry:
Dit is nu al de 2e keer dat ik met een kentekenplaathouder rond rij van een failliet bedrijf :evil: ik zet er maar een blanco op misschien helpt dat.
Het ligt gewoon aan jou, als ik ooit een bedrijf heb, krijg jij nooit een kentekenplaat houder van mij :wink:
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Anke

do jan 22, 2009 12:56

Het ligt gewoon aan jou, als ik ooit een bedrijf heb, krijg jij nooit een kentekenplaat houder van mij :wink:
Ik zei toch "ik zet er een blanco op misschien helpt dat" :lol:

giulietta nero
Advanced Member
Advanced Member

do jan 22, 2009 19:21

zo geweldig was het nou ook weer niet, maar hij had de naam, er daar betalen mensen blijkbaar graag voor, de man leefde voor Alfa, dat was eigenlijk het enige dat hem onderscheide van de rest van de dealers
alfa is a way of life
auto: alfetta 2000 van 1981
motor: ducati monster 916 senna
gehad: 33 type 2,33 type 2 1.7 qv, 33 type 3 1.7 ie,75 1.8 carbs alfa 90 1.8 carbs,alfa 90 2,5 liter, giulietta 2.0 2e serie,giulietta 1.8 en een 164 2.0 ts

arjz1300
Full Member
Full Member

do jan 22, 2009 19:47

Sommige mensen hebben overal een slechte ervaring! Wij hebben in 1993 onze eerste spider bij Van Lingen gekocht en daarna zijn er nog 10 andere Alfa's gevolgd. Wij zijn dus super tevreden over Van Lingen. Dit geldt voor de verkoop, het onderhoud en het sociale. Bij Van Lingen hebben wij nog nooit terug gehoeven na het uitgevoerde onderhoud. Dat hebben we op andere plaatsen wel anders meegemaakt! Zij hebben tenminste nog MONTEURS in dienst en geen ongekwalificeerde knulletjes die een computer aan kunnen sluiten en uit kunnen lezen, maar nog nooit een carburateur van dichtbij hebben gezien.
Voor ons dus niets dan lof voor deze dealer!!!!!!!!!!!!

Anke

do jan 22, 2009 21:25

Sommige mensen hebben overal een slechte ervaring!
Sommigen..........ja, maar ik niet hoor.

Cucci 11
Advanced Member
Advanced Member

do jan 22, 2009 21:48

Er is geen dealer meer in een cirkel van 20km... BAH!
Sterker nog, in heel Drenthe is geen dealer meer te vinden.
Nou je het zegt.....Onze Alfa's gaan al tijden niet meer naar de dealer hier in de omgeving voor onderhoud etc, maar ik mis ze ook niet......(!)

Ik heb helaas aan de lijve ondervonden hoe je al trouwe Alfa-rijder wordt behandeld door de echte dealer.

In Hardenberg zit wel een goede dealer, echter dat is weer een heel stuk rijden.... :lol:

Nee, Alfa Nederland doet het goed...goed verkeerd dus.... Ik ben ze niet meer nodig en heb een prima adres gevonden waar men mij eerlijk en vriendelijk behandeld, dat is me ook wat waard. En last but not least....we vinden de rekeningen nu ook een stuk vriendelijker.

Bedankt Alfa Nederland! ( not) Succes met jullie strategie!

Jammer :roll:
33,33SW,155,156,156SW,164TS,GT,GTV6,Giulia,Bertone,Alfetta QO2.0i

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...

do jan 22, 2009 21:55

Maar waar koop je (koopt men) dan je (hun) nieuwe Alfa?

Er zullen weinig kopers bereid zijn om erg ver te rijden om eens te gaan neuzen als ze in de markt zijn voor een nieuwe auto als hoegenaamd alle andere merken zich op veel comfortabelere afstanden bevinden...

Niet iedere potentiële Alfa rijder is zo verzot op het merk als wij hier op het forum...

Er is een neerwaartse poreuze cirkel spiraal ( :lol: ) ingezet die het moeilijk maakt om het tij te keren...
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Cucci 11
Advanced Member
Advanced Member

do jan 22, 2009 22:04

Er zijn bij ons in de buurt bijvoorbeeld voldoende autobedrijven, "subdealers" die een nieuwe kunnen en willen leveren.
Denk hierbij ook aan het feit dat import van nieuw nu ook redelijk gewoon aan het worden is.

Daarnaast zijn hun werkplaatsen zo ingericht, dat alle service etc goed kan worden gewaarborgd.

Ook de originele fabrieksgarantie blijft van kracht.

Er is zelfs een Europese regelgeving dacht ik, die iedere handelaar de vrijheid geeft om wat voor merk auto nieuw te mogen verkopen, inclusief de fabrieksgarantie.

:D
33,33SW,155,156,156SW,164TS,GT,GTV6,Giulia,Bertone,Alfetta QO2.0i

Rizzo the Rat
Club Joker

do jan 22, 2009 22:43

Er zullen weinig kopers bereid zijn om erg ver te rijden om eens te gaan neuzen als ze in de markt zijn voor een nieuwe auto als hoegenaamd alle andere merken zich op veel comfortabelere afstanden bevinden...

Niet iedere potentiële Alfa rijder is zo verzot op het merk als wij hier op het forum...

Er is een neerwaartse poreuze cirkel spiraal ( :lol: ) ingezet die het moeilijk maakt om het tij te keren...
Ach, andere merken op comfortabele afstand?
Het gaat overal minder.
In Haarlem op de Eysinkweg waar van Lingen zit/zat heeft Toyota Dijksman net weer een doorstart gemaakt, Nissan Otomoto is vanaf vandaag ook dicht en voor Finesse Renault is het waarschijnlijk de laatste week.

Als ik op het moment een auto naar een dealer moet brengen bel ik ze eerst even of ze nog bestaan. :wink:
Rizzo the Rat

90 2.0 carbs daily driver
90 2.5 QO Under construction

Andretti Molletti

do jan 22, 2009 22:49

Netjes antwoord gehad van de importeur!
Een stukje omtrent servicepunten wil ik niemand onthouden:

Overigens wil ik u hiermee het begrip “service punt” nader toelichten. De in onze officiële dealerlijst opgenomen “service vestigingen” maken officieel deel uit van onze Alfa Romeo dealerorganisatie en voldoen aan alle daaraan gestelde eisen. Zij beschikken dan ook over gekwalificeerd personeel en over de werkplaatsuitrusting en de onderdelen die nodig zijn om onderhoud, reparatie en eventuele garantiewerkzaamheden aan uw Alfa Romeo te verrichten.

In vertrouwen u hiermee naar behoren te hebben geïnformeerd, verblijf ik,

Met vriendelijke groet / With kind regards / Cordiali saluti,

Robert den Hertog
Manager Dealer Development

dat is iig duidelijk!!

Rizzo the Rat
Club Joker

do jan 22, 2009 23:29

Of men nu tevreden was of niet over hun dealer, ikzelf ga ook al jaren niet meer naar een dealerbedrijf met m'n Alfa's,
maar laten we vooral niet vergeten wat van Lingen ook altijd voor de club gedaan en betekent heeft.
En hiervoor wil ik ze dan ook zeker bedanken en hoop dat er ook voor hun weer betere tijden komen al zij het dan misschien maar met 1 vestiging.

Sam, Fred en vooral ook al het personeel, veel sterkte
ik denk dat ik dit zeg namens velen.
Rizzo the Rat

90 2.0 carbs daily driver
90 2.5 QO Under construction

Berlina addicted
Guru
Guru

vr jan 23, 2009 00:02

[quote="Andretti Molletti"]Netjes antwoord gehad van de importeur!
Een stukje omtrent servicepunten wil ik niemand onthouden:

Overigens wil ik u hiermee het begrip “service punt” nader toelichten. De in onze officiële dealerlijst opgenomen “service vestigingen” maken officieel deel uit van onze Alfa Romeo dealerorganisatie en voldoen aan alle daaraan gestelde eisen. Zij beschikken dan ook over gekwalificeerd personeel en over de werkplaatsuitrusting en de onderdelen die nodig zijn om onderhoud, reparatie en eventuele garantiewerkzaamheden aan uw Alfa Romeo te verrichten.

In vertrouwen u hiermee naar behoren te hebben geïnformeerd, verblijf ik,

Met vriendelijke groet / With kind regards / Cordiali saluti,

Robert den Hertog
Manager Dealer Development

Prachtig zo'n antwoord maar wat zegt hij nou? eigenlijk helemaal niks.Manager dealer Development? voorlopig holt het dealer development alleen maar terug. ik kom nog uit de tijd dat een alfa dealer nog gewoon in een winkerstraat tussen woonhuizen stond. Heb er zelf jarenlang gewerkt.
Nu ben ik in 10 jaar hier aan de 5e Alfa agentschap toe. Het is een komen en gaan. We zitten nu bij Vireo (of zoiets) in Bussum. Zie ik eerlijk gezegd ook geen lang leven beschoren. ik heb nu het gevoel als klant maar heen en weer geschoven te worden.
De eisen om een Alfa dealerschap te behouden werden als maar strenger, wil je meedoen moet je een "aan de eisen gesteld" (lees hypermodern en dus duur!!) pand hebben.
Nee, die moderne "servicepunten" daar heb ik niets mee, ik vind het echt heel zuur voor de gebroeders van Lingen, ik hou mijn hart vast voor de volgende die het tempo van deze "tredmolen" niet meer kan bijbenen.
Sorry, moest dit even kwijt :?

Mvg. Richard www.berlina.nl
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”