is dit de moeite waard volgens jullie? mijn remblokken zijn tevens aan vervanging toe, welke blokken raden jullie mij aan?
en wat betreft remslangen, als mijn huidige slangen nog in goede staat zijn is dat dan weggegooid geld?
Dat is een ding dat zeker is.als jij het zegt, maar ik vind de remmen van een 33 gewoon drie keer niks maar daar is iedereen het wel over eens
Hoe doe je dit zo ongeveer?Maak je trommels gangbaar en stel ze goed af.
Hoe ik het altijd doe:Dat is een ding dat zeker is.als jij het zegt, maar ik vind de remmen van een 33 gewoon drie keer niks maar daar is iedereen het wel over eens![]()
Bedankt! Dat zal ik zeker eens gaan proberen.Hoe ik het altijd doe:Dat is een ding dat zeker is.als jij het zegt, maar ik vind de remmen van een 33 gewoon drie keer niks maar daar is iedereen het wel over eens![]()
Middenconsole achter de handrem weg en eerst de kabel van de handrem terug stellen.
Achterremtrommels eraf
Remvoering en cilinder nakijken op dikte, werking en lekkage.
Alles reiniger met lekker veel remreiniger.
Remvoering iets opschuren als de glimt (daarna nog even spoelen)
Alle schanierpunten beetje inspuiten met vet (niet te veel)
Controleren of de automatische steller niet vast zit en olieën.
Trommel schoonmaken met remreiger.
Als er een roestrand aan de trommel zit, slijp ik deze er altijd af
Trommel monteren en kijken of deze bij verdraaien iets aanloopt (anders remvoering opstellen met schroevendraaien)
Na montage even slag op de trommel geven (zet het lager en de voering zich even)
Handrem en trekken en kijken hoeveel tandjes die heeft, Anders afstellen naar 3 tot 5 tandjes
Mijn OMP blokken en schijven zitten er nu ruim 40.000 km op en de blokken zijn net iets meer dan de helft versleten. Ik rij ook stevig door maar wel anticiperend en verantwoord (denk ik).goedkoop is duurkoop, ik heb OMP remschijven erop zitten, maar deze waren incl blokken wel na 15.000km versleten (ik rij wel extreem en soms ook op het circuit).