Helaas, door eigen schuld is het dan toch gebeurd; ca 4 uur geleden zat ik op een N weg, muziek aan en 'voelde' ineens iets en gelijk erachteraan heel even toerental verlies. Gelijk muziek uit en ineens klonk het alsof de auto op 2/3 cillinders liep.
Op de N weg kon ik nergens stoppen en dus maar door blijven rijden tot eerste beste plek (ca 2 km verder) waar ik wél kon stoppen, auto viel gelijk uit en wilde niet meer starten.
Zag geen olie lekkage e.d, dus voorzichtig een schroefje van de kap van de distributieriem linksvoor opengemaakt. Zag niets. ANWB gebeld, zelfde gedaan, alleen ik kon dan proberen te starten en hij dan even onder de kap van de riem kijken.
Er is een tandje afgebroken en de riem linksvoor draait nu niet meer.
Auto is net een minuut of 20 geleden weggesleept naar Italia AutoCorse, mrogen hoor ik hoe groot de schade is.
Kan iemand hier inschatten wat ik me op me hals heb gehaald?
Ik had de riemen sinds aankoop namelijk nog niet vervangen en omdat het een hobby auto betreft wilde ik dit zelf gaan doen, MAAR door ervaringsgebrek had ik gedacht pas als het weer beter is eens gaan proberen (lukt het niet in één keer, is het geen ramp als het wat beter weer is en ik regelmatiger kan sleutelen).
Ik had beter moeten weten....!!!